Auteur Topic: Galaxy G2  (gelezen 14499 keer)

jw

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Galaxy G2
« Gepost op: vrijdag 16 september 2011, 21:19 »
Welke Galaxy kundige kan mijn vraag beantwoorden?
Ik heb een Galaxy G2-20 systeem aangesloten en gebruik 3 draadloze detectoren (PIR800)

-Deze detectoren kan ik gewoon kenbaar maken op de standaard onboard zones 1001-1004 etc?
-Ik heb een vaste 1K weerstand over alle12 onboard zones geplaatst. Moet ik deze verwijderen op de zones waar ik mijn draadloze detectoren op ga aanmelden?
-Dan is mij nog niet helemaal duidelijk welke zone type ik gebruik bij de deur in de hal waar mijn MK7 bedienpaneel hangt en waar ook een PIR hangt. Moet laatste of volgzone type gebruikt worden om gewoon een bepaalde in en uitlooptijd te hebben na het inschakelen of voor uitschakelen?

Bedankt alvast voor jullie medewerking!
JW

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Galaxy G2
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 16 september 2011, 22:24 »
-Deze detectoren kan ik gewoon kenbaar maken op de standaard onboard zones 1001-1004 etc?
Ja
-Ik heb een vaste 1K weerstand over alle12 onboard zones geplaatst. Moet ik deze verwijderen op de zones waar ik mijn draadloze detectoren op ga aanmelden?
Volgens mij niet, maar test het eens in menu 21. Als het een probleem zou zijn blijven de detectors gesloten als je erdoor heen loopt
-Dan is mij nog niet helemaal duidelijk welke zone type ik gebruik bij de deur in de hal waar mijn MK7 bedienpaneel hangt en waar ook een PIR hangt. Moet laatste of volgzone type gebruikt worden om gewoon een bepaalde in en uitlooptijd te hebben na het inschakelen of voor uitschakelen?
Als je alleen een PIR hebt hangen dan stel je de zone in als \"laatste\", heb je een magneetcontact op de deur en een PIR in de hal dan is magneetcontact \"laatste\" en de PIR \"volg\".

ron.net

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 17 september 2011, 11:49 »
-Deze detectoren kan ik gewoon kenbaar maken op de standaard onboard zones 1001-1004 etc?

Ja dat kan wel maar dan moet je wel een RF portal aansluiten en dan kan je 20 zone\'s draadloos erop aanmelden.

-Ik heb een vaste 1K weerstand over alle12 onboard zones geplaatst. Moet ik deze verwijderen op de zones waar ik mijn draadloze detectoren op ga aanmelden?

Nee de weerstanden kan er gewoon op blijven, dat heeft geen invloed op de RF melder.

-Dan is mij nog niet helemaal duidelijk welke zone type ik gebruik bij de deur in de hal waar mijn MK7 bedienpaneel hangt en waar ook een PIR hangt. Moet laatste of volgzone type gebruikt worden om gewoon een bepaalde in en uitlooptijd te hebben na het inschakelen of voor uitschakelen?

Als je een pir als laaste hebt dan moet je de in/uitloop tijd instellen. Als je een contact als laaste gebruikt dan moet je de uitlooptijd op 0 seconden zetten.
De G2 heeft geen in/uitgang zone type, dan moet je de uitlooptijd aanpassen.


Veel succes ermee.

jw

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 17 september 2011, 23:55 »
Bedankt voor de snelle reacties.

Het werkt inderdaad ook met de weerstand over de zones.
Tijdens de zone test 21 en looptest 31 leek het of de zones altijd gesloten bleven en er iets mis was, maar dat komt denk ik omdat de draadloze detectors na een signalering een paar minuten uitgeschakeld worden ivm batterij sparing hierdoor leek te test beinvloed te worden.

Ik heb zonefunctie \"laatste\" gebruikt bij de deur waar ook 1 pir hangt en dat werkt goed.

Toch nog een vraagje: in menu 44 kan ik 3 mobile nummers ingeven om een bericht te krijgen bij alarmen en/of inschakelen.
Dat werkt nog niet, moet ik soms ook bij menu 56 \"communicatie\" bij 17 \"sms\"alles invoeren? of is dat alleen voor communicatie met een alarmcentrale en zou alleen menu 44 moeten werken?

gr
JW

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Galaxy G2
« Reactie #4 Gepost op: zondag 18 september 2011, 12:26 »
Het enige wat je in menu 56>17 moet instellen is het juiste SMS centrale nummer.
Je kunt tevens ook wel de max 3 mob telefoon nummer ingeven en aangeven wat ze mogen ontvangen maar dat kan tevens door
manager in menu 44 worden aangepast.

jw

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2
« Reactie #5 Gepost op: maandag 19 september 2011, 22:53 »
Ik blijf fouten houden met de sms melding verzendingen.
Ik heb de berichtencentrale van de vaste PSTN lijn van KPN ingegeven: 0673644444  bij 56 ->17
een mobiel nummer ingegeven om alle type meldingen binnen te krijgen.
3> format zowel TAP als UCP(SMS) geprobeerd.
5> UCP functie op 3 SMS bericht.
Zodra ik alarm inschakel hoor ik wel een paar keer een klik in de kast.
Maar bericht wordt niet verzonden.
Na uitschakelen komt de foutmelding: SMS comms fail
Wat kan er mis zijn?
Zou het moeten werken zonder bij 56>2 een hoofdnummer in te geven?
Omdat er bij SMS omschreven staat dat er pas nadat hoofdsignalering voltooid is of alle belpogingen zijn voltooid er een bericht via sms verzonden wordt.

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 20 september 2011, 00:19 »
ik heb al meer voorbij zien komen op het forum over sms met galaxy. Wellicht vind je daar wat je zoekt.
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

jay56

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 20 september 2011, 12:28 »
Ik denk dat je er met het onderstaande topic wel uit moet komen:
http://beveiliging-installateurs.startpagina.nl/prikbord/read.php?2115,10293667,14267502#msg-14267502

Ik heb hier in het begin ook problemen mee gehad maar het is uiteindelijk gelukt en werkt perfect!

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Galaxy G2
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 20 september 2011, 19:20 »
Verkeerde SMS centrale nummer, probeer de volgende eens:
0653141414

jw

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 20 september 2011, 19:41 »
Bedankt voor jullie snelle reacties,
Inderdaad moest ik 0653141414 als SMS centrale gebruiken.
SMS melding werkt perfect nu!

jay56

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 21 september 2011, 13:27 »
Ik heb in een ander topic nog een vraag open staan waar jij misschien achter gekomen bent.
Ik krijg bij een alarm melding 2 smsjes en mijn vriendin ook 2 waardoor we op 4 zitten voor 1 alarm melding. Van mij hoeft dit er maar 1 per persoon te zijn (of is dit 1 voor activering alarm en 1 voor het uitschakelen?).
Ik heb het zo ingesteld dat ik bij de instellingen bij 44>2 op 1 alarm meldingen staan.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Galaxy G2
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 21 september 2011, 18:59 »
Niet mogelijk, je krijgt de alarm eerst binnen bijv. -inbraak 1001 bv en daarna +inbraak 1001 (weer in rust).
Dit gaat na alle mob. nummers welke jij hebt ingesteld..........altijd handig dat er nog iemand wordt \"lastig\" gevallen in het geval dat jij je SMS niet hebt opgemerkt.

jw

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 21 september 2011, 21:27 »
Jay,
weet je zeker dat het 2 exact zelfde sms meldingen zijn? Of zijn het 2 verschillende meldingen kort na elkaar zoals Atomic aangeeft.
Je kan bij  44>2 optie 4 eens instellen zodat je ook bij inschakelen een sms krijgt.
Dan zou je bij inschakelen alarm 1 sms bericht moeten krijgen met naam van gebruiker, object naam en dat system actief is en tijdstip.

jay56

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 22 september 2011, 09:26 »
Atomic: Je hebt gelijk, bij de een staat  een \"-\" voor en de ander een \"+\".
Dat is dus activering en uitschakeling (in rust).

Op zich maakt het niet heel veel uit dat het er 2 per persoon zijn, alleen bij het in bedrijf stellen (wat ik nog nooit had gedaan) heb ik regelmatig wel en niet expres het alarm af laten gaan, waardoor ik veel sms-jes heb ontvangen, wat toch elke keer geld kost (al is het maar 15ct per sms).
Maar ik heb alles nu volgens mij goed ingeregeld waardoor dat ie niet meer af zou moeten gaan, buiten een echte inbraakmelding om.

Bedankt weer zover!

jay56

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2
« Reactie #14 Gepost op: vrijdag 23 september 2011, 08:17 »
Ik heb nog een andere Galaxy vraag waar ik gister tegenaan liep.

Ik kwam thuis en probeerde het systeem uit te schakelen dmv de code in te toetsen op het mk7 paneel en deze gaf aan \"user set\" en schakelde niet uit ik heb hem toen maar zoals ik normaal doe met de keyprox uitgeschakeld maar dit moet toch ook mogelijk zijn?