Auteur Topic: Gym speciaal voor beveiligers  (gelezen 8817 keer)

Atlas-gym

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Gym speciaal voor beveiligers
« Gepost op: maandag 18 mei 2015, 03:55 »
Goedendag.

Even voorstellen ik ben Thomas Vermaas.
Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een eigen bedrijf.
Mijn bedrijf moet een sportschool / gym worden maar dan specifiek voor beveiligers.
Ik heb al vaak les gegeven aan groepen beveiligers en ben erachter gekomen dat wat efficiënt is en wat wel en niet mag binnen de beveiliging vaak een grijs gebied is.

Mijn trainingen waren altijd gebaseerd op Catch-Wrestling kortom Worstelen maar dan met klemmen.
Ik vind zelf dat worstelen een van de beste vormen van controle en efficiëntie is.
En veel deelnemers hebben er ook veel baat bij gehad.
Nu ben ik op een punt dat ik groter wil worden en meer wil bieden.
Daarom ben ik nu bezig met een eigen bedrijf maar ik moet wel eerst een goed bedrijfsplan hebben.
Het plan is al af alleen heb moet ik nog meer marktonderzoek doen.
Aangezien mijn concept nog niet bestaat dacht ik laat ik het hier vragen wat jullie er van denken.
Zodat ik het kan gebruiken als onderbouwing.

Natuurlijk ben ik nog wel meer van plan (zoals krachttraining en individuele trainingen of gewoon vrije krachttraining en strongman training.)maar daar heb ik al marktinformatie van.

Het uiteindelijke doel is om een keuringsmerk voor fysieke training binnen de beveiliging te worden.
Mijn vraag aan jullie is of hier behoefte aan is?
Lijkt het jullie wat?
Graag zou ik het willen weten om mijn bedrijfsplan beter uit te kunnen werken.

Ik dank u alvast voor uw tijd en vragen zijn altijd welkom.

Met vriendelijke groet.
Thomas Vermaas

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Gym speciaal voor beveiligers
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 26 mei 2015, 09:22 »
Goedendag.

Even voorstellen ik ben Thomas Vermaas.
Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een eigen bedrijf.
Mijn bedrijf moet een sportschool / gym worden maar dan specifiek voor beveiligers.
Ik heb al vaak les gegeven aan groepen beveiligers en ben erachter gekomen dat wat efficiënt is en wat wel en niet mag binnen de beveiliging vaak een grijs gebied is.

Mijn trainingen waren altijd gebaseerd op Catch-Wrestling kortom Worstelen maar dan met klemmen.
Ik vind zelf dat worstelen een van de beste vormen van controle en efficiëntie is.
En veel deelnemers hebben er ook veel baat bij gehad.
Nu ben ik op een punt dat ik groter wil worden en meer wil bieden.
Daarom ben ik nu bezig met een eigen bedrijf maar ik moet wel eerst een goed bedrijfsplan hebben.
Het plan is al af alleen heb moet ik nog meer marktonderzoek doen.
Aangezien mijn concept nog niet bestaat dacht ik laat ik het hier vragen wat jullie er van denken.
Zodat ik het kan gebruiken als onderbouwing.

Natuurlijk ben ik nog wel meer van plan (zoals krachttraining en individuele trainingen of gewoon vrije krachttraining en strongman training.)maar daar heb ik al marktinformatie van.

Het uiteindelijke doel is om een keuringsmerk voor fysieke training binnen de beveiliging te worden.
Mijn vraag aan jullie is of hier behoefte aan is?
Lijkt het jullie wat?
Graag zou ik het willen weten om mijn bedrijfsplan beter uit te kunnen werken.

Ik dank u alvast voor uw tijd en vragen zijn altijd welkom.

Met vriendelijke groet.
Thomas Vermaas

Op je belangrijkste vraag of er behoefte voor is......
Het feit dat vele kleine sportscholen het zwaar hebben ten opzichte van de grote jongens,  moet je nagaan of het rendabel is.

Je wilt eigenlijk je grootste inkomsten gaan verdienen door het trainen van beveiligers... Dat is een kleine bron van inkomsten.

Het feit dat vele mensen (dus ook beveiligers) al een vaste sportschool hebben en/of een vaste school hebben voor hen verdedigingssport, denk ik dat het moeilijk concurreren is.

Dit soort plannen hebben 9 van de 10 keer alleen kans van slagen als:

Je een eigen pand hebt (geen dure huren dus)
Geen financiële hulp nodig bent van de bank, waar je te maken krijgt met hoge rente en aflossing.
Een groot netwerk hebt waarbij mensen het speciaal jou gunnen.

Voor de rest wens ik je veel succes met het opzetten van je onderneming,  en dat het een groot succes mag en gaat worden! !

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Gym speciaal voor beveiligers
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 26 mei 2015, 16:19 »
Ik sluit me bij johanappel aan; ik denk dat het heel moeilijk rondkomen is door je gym te richten op alleen beveiligers.

Waar je vooral naar moet kijken, is de omgeving waar je je gym wilt plaatsen. Zijn daar al andere sportscholen? Zijn daar al andere sportzalen etc die zelfverdedigingssporten / technieken aanbieden? Wat zijn hun sterke en zwakke punten? Waar denk jij je in te kunnen onderscheiden?

Mocht je geen hevige concurrentie ondervinden van andere traditionele sportscholen in de omgeving, dan had ik in jouw situatie gewoon zorgen voor een vrije fitness - krachttraining zaal. Dan nog kun je daarbij zelfverdedigingstechnieken / - sporten aanbieden, bijvoorbeeld op specifieke avonduren door de weeks. Wellicht kun je daar onderzoek naar doen; welke vechtsporten / verdedigingssporten / zelfverdedigingstechnieken hebben wat animo in jouw regio maar nog geen goede bestemming. Wellicht kun je dan bijvoorbeeld een 3 tal sporten / technieken uitkiezen en deze verspreid over week geven. 

Zelf heb ik geen ervaring met worstelen (tenminste, nooit les in gehad. In de praktijk leert men soms ook wel wat). Wellicht kun je dat aanvullen met wat trainingsuren Krav Maga, Ninjutsu, Jiujutsu of waar maar vraag naar is. Wellicht is er wel vraag naar (kick)boks lessen. Of zelfverdedigingslessen voor kinderen, of vrouwen. Of juist naar fitnesslessen voor 50+ers, of zelfs 65+ ers. 

Ik denk dat het dus handig is om vérder te kijken dan alleen beveiligers. Je kunt dan alsnog uren inplannen waarop cursussen worden gegeven die wél specifiek op hen zijn gericht.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Gym speciaal voor beveiligers
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 4 juni 2015, 04:02 »

Citaat
Waar je vooral naar moet kijken, is de omgeving waar je je gym wilt plaatsen. Zijn daar al andere sportscholen? Zijn daar al andere sportzalen etc die zelfverdedigingssporten / technieken aanbieden? Wat zijn hun sterke en zwakke punten? Waar denk jij je in te kunnen onderscheiden?

Ik kom op heel wat plaatsen, en in elke stad zitten dozijnen sportscholen en vechtsport gyms.
Zelfs in de meest afgelegen dorpen kom je steeds vaker een sportschool tegen of een vechtsport gym.

Je hebt zoveel concurrentie, dat het bijna niet haalbaar is.

Enige wat je kunt doen, om je inkomsten te vergroten, als bijverdienste een klein pandje huren, en hier persoonlijke trainingen te gaan geven aan een kleine groep. Je kunt er zeker niet fulltime van leven, maar je kunt wel je ding doen en in kleine kring gaan trainen. Dus combineren met je reguliere job...

voor de rest zie ik er weinig potentie in.

CP

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
  • Aliquis in omnibus, nullus in singulus
    • Bekijk profiel
Re: Gym speciaal voor beveiligers
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 24 juni 2015, 09:50 »
Zo, dat waren de business adviezen, nu een antwoord op de echte vraag.
Ik heb enige tijd in de wondere wereld van justitie mogen werken. Daar is het heel gewoon om regelmatig (ik meen minimaal 20 dagdelen per jaar) Elementaire Zelfverdediging te trainen. Ik ben van mening dat iedere beveiliger een behoorlijke fysieke conditie hoort te hebben, en fysiek weerbaar moet zijn.
De trainingen die ik bij justitie gevolgd heb waren echt elementair en alleen voor de zelfverdediging natuurlijk.
De onderdelen bestonden uit wat boks technieken, trap technieken en controle technieken (klemmen: Jiu Jitsu gebaseerd? zoals armvlecht, bokkepoot, beenklem en nekklem).
Je kreeg er een opleiding in, met certificaat en een verplichting om dit te onderhouden (minimaal 20 dagdelen per jaar)
Hoewel ik deze vaardigheden bijna nooit heb hoeven gebruiken, heb ik ze wel als nuttig ervaren. Prettige bijkomstigheid is dat je zelfvertrouwen wordt vergroot als je weet dat je fysiek weerbaar bent.
Dus ik denk dat het nuttig is, mits er een gedegen training is en onderhoud van de aangeleerde technieken.

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Gym speciaal voor beveiligers
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 24 juni 2015, 22:32 »
Zo, dat waren de business adviezen, nu een antwoord op de echte vraag.
Ik heb enige tijd in de wondere wereld van justitie mogen werken. Daar is het heel gewoon om regelmatig (ik meen minimaal 20 dagdelen per jaar) Elementaire Zelfverdediging te trainen. Ik ben van mening dat iedere beveiliger een behoorlijke fysieke conditie hoort te hebben, en fysiek weerbaar moet zijn.
De trainingen die ik bij justitie gevolgd heb waren echt elementair en alleen voor de zelfverdediging natuurlijk.
De onderdelen bestonden uit wat boks technieken, trap technieken en controle technieken (klemmen: Jiu Jitsu gebaseerd? zoals armvlecht, bokkepoot, beenklem en nekklem).
Je kreeg er een opleiding in, met certificaat en een verplichting om dit te onderhouden (minimaal 20 dagdelen per jaar)
Hoewel ik deze vaardigheden bijna nooit heb hoeven gebruiken, heb ik ze wel als nuttig ervaren. Prettige bijkomstigheid is dat je zelfvertrouwen wordt vergroot als je weet dat je fysiek weerbaar bent.
Dus ik denk dat het nuttig is, mits er een gedegen training is en onderhoud van de aangeleerde technieken.

Als de vraag is of zelfverdedigingsporten / -technieken handig zijn in de beveiliging, dan zeg ik daar ook 'ja' op. Niet alleen omdat je hierdoor jezelf wellicht kan redden wanneer dit nodig is of omdat je andere handige technieken leert (bijvoorbeeld om iemand van het terrein te verwijderen of te verwijderen uit horecagelegenheden, óf juist om iemand op een goede manier in bedwang te houden bij een aanhouding), maar vooral - zoals jij al zei - vanwege het verhoogde zelfvertrouwen. Zelfvertrouwen uitstralen acht ik persoonlijk belangrijk, en daar schoort het wel eens aan bij collega's.

Ik kom op heel wat plaatsen, en in elke stad zitten dozijnen sportscholen en vechtsport gyms.
Zelfs in de meest afgelegen dorpen kom je steeds vaker een sportschool tegen of een vechtsport gym.

Je hebt zoveel concurrentie, dat het bijna niet haalbaar is.

Ook daar moet ik je gelijk in geven. Wanneer deze sportscholen elkaar ook nog eens gaan beconcurreren in de regio, worden de marges erg klein. Goh, waar kennen we dat toch van.

Dat betekent overigens niet dat je daar geen succesvolle onderneming kunt starten. Bij mij in de regio zitten ook een aantal sportscholen en enkele vechtsportgyms, maar wanneer er een keer één goede sportschool komt (ipv diverse kleine sportschooltjes of sportscholen met mankementen) denk ik dat je toch best veel klanten zult hebben - mits de prijs juist is. Natuurlijk kun je beter een situatie hebben waarbij je geen sportscholen of gyms in de buurt hebt, maar of je dat nog zult vinden in Nederland.. Ik betwijfel het.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Gym speciaal voor beveiligers
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 30 juni 2015, 07:39 »
Citaat
Dus ik denk dat het nuttig is, mits er een gedegen training is en onderhoud van de aangeleerde technieken.

Dat ben ik ook zeker met je eens, echter is hier de vraag of er vraag is naar een dergelijke sportschool, speciaal voor beveiligers.. Dan is mijn antwoord, dat denk ik niet.

Er zijn al te veel die gelijksoort doen, alleen niet specifiek voor beveiligers, maar voor iedereen in het algemeen. Dan verbreed je je doelgroep, en meer kans van slagen, ook deze kans acht ik klein, omdat het niet iets unieks is, hij onderscheid zich niet.

Citaat
Dat betekent overigens niet dat je daar geen succesvolle onderneming kunt starten. Bij mij in de regio zitten ook een aantal sportscholen en enkele vechtsportgyms, maar wanneer er een keer één goede sportschool komt (ipv diverse kleine sportschooltjes of sportscholen met mankementen) denk ik dat je toch best veel klanten zult hebben - mits de prijs juist is. Natuurlijk kun je beter een situatie hebben waarbij je geen sportscholen of gyms in de buurt hebt, maar of je dat nog zult vinden in Nederland.. Ik betwijfel het.

Uiteraard betekenend het niet, dat het per definitie een verloren zaak is. Als je een goed marketingstrategie heb, kwaliteit levert tegen lage prijzen, wellicht dat je dan aanloop krijgt.

Maar je zegt het goed, wanneer de prijs goed is.
Wanneer is de prijs goed?
Bij fit for free train je voor een tientje tot 15 euro per maand.
Laat je het dubbele kunnen pakken als je ook wat groepslessen erbij gaat doen in technieken die je tijdens de beveiliging kunt gebruiken.

Dan praat je dus over 3 tientjes max 4 tientjes in de maand... Weet je hoeveel klanten je wel niet moet hebben om rendabel te worden?

Je moet ruime openingstijden hebben, je ziet steeds meer dat sportscholen van bijv 08:00 tot 23:00 open zijn. Wie gaat er al die tijd op de sportschool letten. Als je lesgeeft in vechtsport, wie pakt de sportschool? Juist, je moet personeel hebben. Alleen ga je het niet redden.

Dan moet je tegen de 400 a 500 leden hebben, wil het rendabel worden, als je alle kosten pakt(Salaris, vestigingskosten, afschrijving apparatuur, personeel etc.)

Dat zie ik niet zo 123 gebeuren. Dus moet je gaan opbouwen. Heb je voor de komende 3 jaar een buffer dat je het kunt opbouwen? Dat betekend dus, dat je rond de 100.000 euro aan vermogen moet hebben om de boel te kunnen opstarten en opbouwen...

Ga het rekensommetje maar maken....

Het word dus moeilijk, zeer moeilijk.....

CP

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
  • Aliquis in omnibus, nullus in singulus
    • Bekijk profiel
Re: Gym speciaal voor beveiligers
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 30 juni 2015, 12:15 »
Dat ben ik ook zeker met je eens, echter is hier de vraag of er vraag is naar een dergelijke sportschool, speciaal voor beveiligers.. Dan is mijn antwoord, dat denk ik niet.

Daar ben ik het mee eens, buiten dat, hoeveel beveiligers zijn bereid om naar jou toe te komen?

Dan moet je tegen de 400 a 500 leden hebben, wil het rendabel worden, als je alle kosten pakt(Salaris, vestigingskosten, afschrijving apparatuur, personeel etc.)

Vestigingskosten gaan behoorlijk oplopen denk ik. Je hebt naast het vloeroppervlak voor je gym ook nog een behoorlijk oppervlak nodig voor je dojo. Mijn ervaring is dat je met ca 12 tot 14 personen al snel een oppervlak van ongeveer 100m2 nodig hebt wil je enigszins comfortabel kunnen trainen.


Ga het rekensommetje maar maken....

Het word dus moeilijk, zeer moeilijk.....

Dus..................... ondanks dat het je vraag niet was moet ik Johanappel gelijk geven en gaat het een behoorlijke klus worden om dit van de grond te krijgen.
Maar....................laat je vooral niet weerhouden door ons pessimisten. Als jij kans van slagen ziet vooral doen! en er voor gaan.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Gym speciaal voor beveiligers
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 30 juni 2015, 23:31 »
Citaat
Vestigingskosten gaan behoorlijk oplopen denk ik. Je hebt naast het vloeroppervlak voor je gym ook nog een behoorlijk oppervlak nodig voor je dojo. Mijn ervaring is dat je met ca 12 tot 14 personen al snel een oppervlak van ongeveer 100m2 nodig hebt wil je enigszins comfortabel kunnen trainen.

Klopt, dat is ook zo, en als je de combi wilt doen tussen sportschool en dojo, dan ga je minimaal richting de 300m2.

Wat ik al eerder aangaf, als je de middelen niet hebt om zo groot te beginnen. Zorg dan dat je een klein pandje krijgt, waarin je eerst gaat beginnen met je dojo. Als je een beetje naam gemaakt hebt, kun je gaan kijken voor uitbreiding om de sportschool erbij te gaan doen.. Beetje bij beetje gaan groeien. Dat zal een mogelijkheid kunnen zijn.

Citaat
Dus..................... ondanks dat het je vraag niet was moet ik Johanappel gelijk geven en gaat het een behoorlijke klus worden om dit van de grond te krijgen.
Maar....................laat je vooral niet weerhouden door ons pessimisten. Als jij kans van slagen ziet vooral doen! en er voor gaan.

Uiteraard... Als je denkt dat jij het voor elkaar kunt krijgen, dan hoop ik dat ik het totaal verkeerd ingeschat heb, en dat je een leuk en rendabel bedrijf neer kunt zetten.

Maar mijn tip wel.... Laat je goed inlichten alvorens je wat doet. Bij de bank, bij de kvk, bij de belasting etc.. Zorg dat je zakelijk gezien goed start met de nodige kennis, dan heb je al het halve werk.

Zorg dat je je verdiept in marketing, hoe ga ik reclame maken, welk budget heb ik daar voor, wat doe je wel en niet...

Als je met een goede basis start, dan is de kans van slagen veel groter.
Helaas zie je te vaak, dat mensen wel even denken een eigen bedrijf op te starten, en vervolgens na 3 maand failliet zijn omdat ze niet overal aan gedacht hebben. Dat zou zonde zijn!!!!

Veel succes, en laat ons weten wat je gaat doen, of misschien ben je al wel gestart! Ben altijd benieuwd naar nieuwe gedreven ondernemers, en hoe ze het ervaren!!!