Auteur Topic: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO  (gelezen 122983 keer)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO
« Reactie #30 Gepost op: zaterdag 15 december 2012, 00:11 »
Bijna goed, de vakantiedagen koop je van de verhoging van het basisuurloon wat je dan verdiend hetgeen verhoogd is met 5,25%.

Mijn beste, ik weet niet hoe jouw gedachtenkronkels gaan, maar wanneer je dagen koopt doe je dat toch echt van je periodeloon, wat uiiteraad gevormd wordt door het aantal contracturen te vermenigvuldigen met je basisuurloon. Maar uiteindelijk hou je dus echt minder over, jij rekent je op een verkeerde manier rijk....

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO
« Reactie #31 Gepost op: zaterdag 15 december 2012, 00:29 »
Ik dacht het eerst te begrijpen maar nu ... ???

Dat kopen van vakantiedagen..
Dat is dus kortgezegd alleen maar het weer inleveren van die 5.25 % om van die 152 uur weer 160 uur te maken waarvan 8 uur vakantie? En dan dit met als doel dat je in ieder geval zelf kan kiezen wanneer je vrij bent? Dit t.o.v. de 152 uur situatie waarin werkgever jouw vrije 8 uur "bepaalt"?

Of..
Bedoelt men echt: je hebt 152 uur dit worden 144 uur plus 8 uur vakantie ten koste van die 5.25 %


Als je naar mijn bovenstaande rekenvoorbeeld kijkt moet je in 2013 die 5,25 % vakantiedagen gaan betalen van je 1600 euro. je gaat er dan in 2013 5,25% op achteruit.

Anders zou je voor iedere adv-dag een vakantiedag terug krijgen dan had je dus 24 + 13 vakantiedagen
=37 Dat zou geweldig zijn.
Ik denk dan niet dat we over deze CAO hoefden te discussiëren.








« Laatst bewerkt op: zaterdag 15 december 2012, 00:33 door Pieter Baan »

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO
« Reactie #32 Gepost op: zaterdag 15 december 2012, 00:45 »
In het bestuur van de vakbonden zitten geen beveiligers. Waar jij op doelt zijn waarschijnlijk de kaderleden.

Hier de info op de CNV site:

Uw bestuurder

Arie Kasper
Bestuurder voor:
Beveiligingsbranche
Uitvaartbranche
Swets ODV

Vakgroep Beveiliging

Bestuur

Wessel Heeneman (VZ), Trigion
Reinder Idema (Secr), Trigion
Ronald Oudshoorn, Securitas
Aad Hoogendoorn, Trigion
Robert-Jan Schaars, Trigion

Leden, namens...

Emaco Security (Safened): John Bilderbeek
G4S: Aise Jong, Jan Kroeze, Mario Jonker, Ronald Krimpen, Ton Leppers, Wouter Bakker
HB Bewaking: Wim Bouman
Icts-Nas VOF: Helga Altena
ISS Security & Services: Arjen Ginghuis, Jan Zuidema, Reinder Südmeier
Protect Eye Nederland: M. Vierhout
Securitas: S.C. Dwarshuis, Willy Minke, Wim Wijdeven
Trigion: Bart Keuzenkamp, Jeroen Santing, Marcel Wolff, Martin Kommer

Nu is mijn vraag wat die vakgroep bestuurders voor functie bekleden, zijn zij beveiliger of zitten ze in het management bij Trigion/Securitas. Onderstaand profiel lijkt me bijvoorbeeld niet direct het CV van een beveiliger, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Overzicht van Robert-Jan Schaars Linkedin

Huidig
Security bij Trigion
Lid Ondernemingsraad bij Trigion
Deelnemersraad bij Syntrus Achmea
alles bekijken
Vorig
Voorzitter OR bij csu security services
OR lid bij CSU
Ondernemingsraad bij CSU Beveiliging
Opleiding
Katholieke Universiteit Nijmegen
VWO
HAVO
alles bekijken


Zwakkeblaas

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO
« Reactie #33 Gepost op: zaterdag 15 december 2012, 01:12 »

Even voor de grap Ronald Oudshoorn gegoogled. Hij is een controller bij securitas.  Een financieel adviseur voor de directie..
Dit zijn de lieden die "namens" de beveiligers de CAO in elkaar knutselen? Een loonsverhoging zit er inderdaad niet in dan.
 

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO
« Reactie #34 Gepost op: zaterdag 15 december 2012, 01:19 »
Even voor de grap Ronald Oudshoorn gegoogled. Hij is een controller bij securitas.  Een financieel adviseur voor de directie..
Dit zijn de lieden die "namens" de beveiligers de CAO in elkaar knutselen? Een loonsverhoging zit er inderdaad niet in dan.

Ik denk dat hij er volgend jaar dan zeker 5,25% bij gaat krijgen als deze CAO door gaat.  ;)

Kan iemand hier geen nieuw topic over beginnen, dan kunnen we eens uitzoeken wie het allemaal zijn, ook voor FNV en de Unie.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 15 december 2012, 01:25 door Pieter Baan »

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO
« Reactie #35 Gepost op: zondag 16 december 2012, 13:44 »
Even voor de grap Ronald Oudshoorn gegoogled. Hij is een controller bij securitas.  Een financieel adviseur voor de directie..
Dit zijn de lieden die "namens" de beveiligers de CAO in elkaar knutselen? Een loonsverhoging zit er inderdaad niet in dan.
Het lijkt er op dat de bond(en) zijn geinfiltreerd door "de vijand".
Mer dergelijke personen in een vakbond wordt een gunstige CAO voor de beveiliger steeds onwaarschijnlijker en de bond(en) ongeloofwaardiger.

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO
« Reactie #36 Gepost op: zondag 16 december 2012, 13:47 »
Ik zou me niet bang laten maken, maar ik kan je wel vertellen dat als het een NEE wordt dat de bonden zich niet laten terugsturen naar de onderhandelingstafel.
Planner heeft de vraag al gesteld maar ik heb nog geen antwoord gelezen:
Wat gaan de bonden dan doen volgens jou?
De beveiliger laten barsten en hun eigen bestaan daarmee overbodig maken?

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO
« Reactie #37 Gepost op: zondag 16 december 2012, 14:40 »
Het heeft geen zin om aan een dood paard te trekken, als er weer alleen maar een handjevol kaderleden actie voert maak je je volkomen belachelijk en kan tegenover de werkgevers geen vuist maken.
Punt is gewoon de beveiliger vindt alles wel best en als hij er maar niets voor hoeft te doen en als het niet naar zijn zin is moet een ander het regelen. Ik ben zelf beveiliger en de tranen schieten in mijn ogen als ik de actiebereidheid van mijn eigen collega's zie.

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO
« Reactie #38 Gepost op: maandag 17 december 2012, 02:18 »
Punt is gewoon de beveiliger vindt alles wel best en als hij er maar niets voor hoeft te doen en als het niet naar zijn zin is moet een ander het regelen. Ik ben zelf beveiliger en de tranen schieten in mijn ogen als ik de actiebereidheid van mijn eigen collega's zie.

Dit is geen argument voor de bonden om dan bij voorbaat maar GROTE UITVERKOOP te houden.

Ik ben meer dan tien jaar lid van de bond en we zijn met de werkgevers altijd tot een akkoord gekomen.
Er is nog nooit reden voor de beveiligers geweest om massaal actie te voeren.

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO
« Reactie #39 Gepost op: maandag 17 december 2012, 12:40 »
Dit is geen argument voor de bonden om dan bij voorbaat maar GROTE UITVERKOOP te houden.

Ik ben meer dan tien jaar lid van de bond en we zijn met de werkgevers altijd tot een akkoord gekomen.
Er is nog nooit reden voor de beveiligers geweest om massaal actie te voeren.
Word even wakker, waar waren de beveiligers in 2010? Als ze er massaal waren geweest hadden we allang een CAO gehad. Ik ben 25 jaar lid van de bond en er zijn meerdere tijdstippen geweest dat als de beveiligers in actie waren gekomen er een veel betere CAO was uitgerold.

En de bonden zullen geen grote uitverkoop houden zoals jij beweert, maar als er niemand in actie wil komen bij een NEE vertel mij wat er dan gebeurt.

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO
« Reactie #40 Gepost op: maandag 17 december 2012, 13:42 »
Ciske, ik ben het op 1 punt met je eens:
De actiebereidheid onder de beveiligers is inderdaad diep triest.

Toch heeft Pieter Baan groot gelijk met zijn opmerking dat dit voor de bonden geen reden moet zijn om grote uitverkoop te houden.

Toch ben ik bang dat het overgrote deel van de beveiligers dit akkoord wel zullen slikken, al dan niet uit angst voor een nog slechtere cao waar de bonden telkens mee dreigen, of omdat men het niks kan schelen danwel zich om laat praten door de bonden.

De bonden hadden gewoon beter moeten onderhandelen.
Het feit dat men niet eerst de belangrijke wijzigingen (het akkoord) ter stemming voorlegt aan de leden alvorens de cao-text uit te werken vind ik dan ook getuigen van enorme arrogantie.
Het is hier niet de beveiliger die heeft gefaald maar de bonden!

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO
« Reactie #41 Gepost op: maandag 17 december 2012, 13:44 »
P.S. was die taart op je profielfoto voor een jubileum of een omkoopcadeautje om omdat je op dit forum de bond zo fel aan het verdedigen bent?  ;)  :P

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO
« Reactie #42 Gepost op: maandag 17 december 2012, 14:17 »
Ciske, ik ben het op 1 punt met je eens:
De actiebereidheid onder de beveiligers is inderdaad diep triest.

Toch heeft Pieter Baan groot gelijk met zijn opmerking dat dit voor de bonden geen reden moet zijn om grote uitverkoop te houden.

Toch ben ik bang dat het overgrote deel van de beveiligers dit akkoord wel zullen slikken, al dan niet uit angst voor een nog slechtere cao waar de bonden telkens mee dreigen, of omdat men het niks kan schelen danwel zich om laat praten door de bonden.

De bonden hadden gewoon beter moeten onderhandelen.
Het feit dat men niet eerst de belangrijke wijzigingen (het akkoord) ter stemming voorlegt aan de leden alvorens de cao-text uit te werken vind ik dan ook getuigen van enorme arrogantie.
Het is hier niet de beveiliger die heeft gefaald maar de bonden!

Allereerst de bonden dreigen niet met een slechtere CAO, dat hebben de werkgevers gedaan.
Ten tweede is het 80% document voorgelegd aan de kaderleden, die jullie vertegenwoordigen, en was de meerderheid voor doorgaan met deze CAO afsluiten.

Er is besloten voor de gehele tekst te publiceren om het zo duidelijk mogelijk te maken en het niet mooier voor te stellen dan dat het is. Dit heeft niets met arrogantie te maken, maar de leden van alle bonden zo goed mogelijk voor te lichten.

Als je stelt dat de bonden hebben gefaald stel je gelijk het falen van de leden/beveiligers aan de orde, want de leden/beveiligers zijn de bonden.

En wat de taart betreft, ja ik ben omgekocht. Ik krijg er elke week één. :):)

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO
« Reactie #43 Gepost op: dinsdag 18 december 2012, 00:21 »
Ten tweede is het 80% document voorgelegd aan de kaderleden, die jullie vertegenwoordigen, en was de meerderheid voor doorgaan met deze CAO afsluiten.

Bij zulke ingrijpende veranderingen hadden ze toen eerst de leden om een oordeel moeten vragen.
Nu is het te laat en ik kan me echt niet voorstellen dat de leden hier gaan voor stemmen. Ik ben nog geen lid tegen gekomen wat voor gaat stemmen, dus wees maar vast voorbereid. 

 

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Uitleg 5,25% loonsverhoging nieuwe CAO
« Reactie #44 Gepost op: dinsdag 18 december 2012, 00:22 »
En wat de taart betreft, ja ik ben omgekocht. Ik krijg er elke week één. :):)

Taart uit eigen doos?  ;D