Auteur Topic: minurensysteem  (gelezen 18527 keer)

Zwakkeblaas

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
minurensysteem
« Gepost op: donderdag 7 februari 2013, 02:25 »

Nou onze branchmanager heeft ons al verteld dat hij het 80 minuren systeem gaat proberen effectief in te zetten om de loonkosten te drukken. De collega's in de hoogste schalen gaan vanaf 2014 op ons object so wie so 80 minuren krijgen omdat hij aspirantbeveiligers/stagaires gaat inzetten op onze mogelijkheid van 80 min- uren. Hij ziet het nu als 2 weken extra onbetaald vrij voor ons omdat dan een stagiair die 80 uur werkt.  Helaas kunnen wij (op de toeslag na) een halvering van het salaris in een daarop volgende periode in 2014 tegemoet zien, te weten, in de eerstvolgende periode nadat we aan de 80 minuren zitten. Hij gaat het nog uitvoerig bestuderen en daarna volgt een uitgebreide brief met de juiste uitwerking. Of we daar alvast rekening mee kunnen houden...
Is zijn idee werkelijk mogelijk kan hij dit inderdaad zo uitleggen? >:D

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: minurensysteem
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 7 februari 2013, 05:34 »
Volgens mij moeten stagiaires onder toeziend oog van een gediplomeerde beveiliger hun werkervaring opdoen. Het is een LEERTRAJECT! Deze branchemanger is een mooi voorbeeld hoe de beveiliging naar de knoppen wordt geholpen!  :-[

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: minurensysteem
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 7 februari 2013, 08:01 »
Ik geloof niet dat de beste man het goed begrepen heeft. Wel is duidelijk dat hij de randen van de CAO gaat opzoeken, en zoals hij het nu uitlegt, er overheen gaat

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: minurensysteem
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 7 februari 2013, 08:26 »
Hij ziet het nu als 2 weken extra onbetaald vrij voor ons omdat dan een stagiair die 80 uur werkt.  Helaas kunnen wij (op de toeslag na) een halvering van het salaris in een daarop volgende periode in 2014 tegemoet zien, te weten, in de eerstvolgende periode nadat we aan de 80 minuren zitten.

En hier slaat hij dus de plank volledig mis. Ten eerste mogen er slechts 24 minuren per periode aan het saldo worden toegevoegd. En die minuren dienen gewoon uitbetaad te worden, dus niks halvering van het salaris. Het enige is, wanneer je een aantal periodes veel minuren krijgt ingeroosterd, dat je ORT die periodes misschien minder zal zijn.

Hij gaat het nog uitvoerig bestuderen

Op zich vind ik dit het meest opmerkelijk. Gezien de term "branchmanager" denk ik wel te weten over welk bedrijf het gaat. Zij zitten dicht bij het vuur, zijn dus al 2,5 jaar betrokken bij deze onderhandelingen, en in die tijd is er kennelijk geen overleg binnen het bedrijf geweest, en gaat deze beste man het nu pas uitvoerig bestuderen.

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: minurensysteem
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 7 februari 2013, 11:31 »
Nou onze branchmanager heeft ons al verteld dat hij het 80 minuren systeem gaat proberen effectief in te zetten om de loonkosten te drukken. De collega's in de hoogste schalen gaan vanaf 2014 op ons object so wie so 80 minuren krijgen omdat hij aspirantbeveiligers/stagaires gaat inzetten op onze mogelijkheid van 80 min- uren. Hij ziet het nu als 2 weken extra onbetaald vrij voor ons omdat dan een stagiair die 80 uur werkt.  Helaas kunnen wij (op de toeslag na) een halvering van het salaris in een daarop volgende periode in 2014 tegemoet zien, te weten, in de eerstvolgende periode nadat we aan de 80 minuren zitten. Hij gaat het nog uitvoerig bestuderen en daarna volgt een uitgebreide brief met de juiste uitwerking. Of we daar alvast rekening mee kunnen houden...
Is zijn idee werkelijk mogelijk kan hij dit inderdaad zo uitleggen? >:D
???  :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
En die persoon is manager???
 :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: minurensysteem
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 7 februari 2013, 11:48 »
Dit soort "managers" zijn dus degene die de beveiliging om zeep helpen. Zelf nooit een dag in de beveiliging gewerkt en alles doen om bij het hoofdkantoor in een goed blaadje te komen.

Wat hij wil kan niet en ik denk ook niet dat een opdrachtgever daar heel erg vrolijk van wordt. Stagiaires, uitzendkrachten e.d. hebben niet de kennis en ervaring die van een beveiliger verlangt wordt.

Bovendien is er geen sprake van dat de minuren onbetaald zijn en als alles tegen zit zal met de houding van deze "manager" jullie het object wel eens kwijt kunnen raken. Hij schiet dus niet alleen in zijn eigen voet, maar neemt en passant ook die van jullie mee.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Regina

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 43
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: minurensysteem
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 7 februari 2013, 12:14 »
Goeie manager, die moeten ze gelijk een schop geven. >:D
Goed voor een hoog ziekte verzuim dus

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: minurensysteem
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 7 februari 2013, 13:28 »
citaat zwakke blaas:
Nou onze branchmanager heeft ons al verteld dat hij het 80 minuren systeem gaat proberen effectief in te zetten om de loonkosten te drukken. De collega's in de hoogste schalen gaan vanaf 2014 op ons object so wie so 80 minuren krijgen omdat hij aspirantbeveiligers/stagaires gaat inzetten op onze mogelijkheid van 80 min- uren. Hij ziet het nu als 2 weken extra onbetaald vrij voor ons omdat dan een stagiair die 80 uur werkt.  Helaas kunnen wij (op de toeslag na) een halvering van het salaris in een daarop volgende periode in 2014 tegemoet zien, te weten, in de eerstvolgende periode nadat we aan de 80 minuren zitten. Hij gaat het nog uitvoerig bestuderen en daarna volgt een uitgebreide brief met de juiste uitwerking. Of we daar alvast rekening mee kunnen houden...
Is zijn idee werkelijk mogelijk kan hij dit inderdaad zo uitleggen?


1 de dure mensen zijn bijna altijd fulltimer oook hier neem ik aan
dan krijg je dus 24 min per periode  is in 4 periodes de 80 bereikt
werk je dus nu min uren krijg je als fulltimer in iedergeval het overwerk toeslag uitbetaald.
tijdens de opbouw van min uren heb je dus vol salaris mis je wel de ort ect
tijdens het werken om min in te halen heb je dus evt ort en in iedergeval ovrwerk toeslag boven je fulltime salaris. ik denk dat deze branch manager het dus verkeerd begrepen heeft of verkeerd heeft uitgelegd

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: minurensysteem
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 7 februari 2013, 13:50 »
citaat zwakke blaas:
Nou onze branchmanager heeft ons al verteld dat hij het 80 minuren systeem gaat proberen effectief in te zetten om de loonkosten te drukken. De collega's in de hoogste schalen gaan vanaf 2014 op ons object so wie so 80 minuren krijgen omdat hij aspirantbeveiligers/stagaires gaat inzetten op onze mogelijkheid van 80 min- uren. Hij ziet het nu als 2 weken extra onbetaald vrij voor ons omdat dan een stagiair die 80 uur werkt.  Helaas kunnen wij (op de toeslag na) een halvering van het salaris in een daarop volgende periode in 2014 tegemoet zien, te weten, in de eerstvolgende periode nadat we aan de 80 minuren zitten. Hij gaat het nog uitvoerig bestuderen en daarna volgt een uitgebreide brief met de juiste uitwerking. Of we daar alvast rekening mee kunnen houden...
Is zijn idee werkelijk mogelijk kan hij dit inderdaad zo uitleggen?


1 de dure mensen zijn bijna altijd fulltimer oook hier neem ik aan
dan krijg je dus 24 min per periode  is in 4 periodes de 80 bereikt
werk je dus nu min uren krijg je als fulltimer in iedergeval het overwerk toeslag uitbetaald.
tijdens de opbouw van min uren heb je dus vol salaris mis je wel de ort ect
tijdens het werken om min in te halen heb je dus evt ort en in iedergeval ovrwerk toeslag boven je fulltime salaris. ik denk dat deze branch manager het dus verkeerd begrepen heeft of verkeerd heeft uitgelegd

Ik denk dat hij het én verkeerd begrepen, én verkeerd uitgelegd heeft.
Hij schiet ook aan het feit voorbij, dat je maar 8 tot max 16 uren per periode extra mag werken, dus tegen de tijd dat je die 80 uur weer eens hebt ingehaald, ben je minstens een jaar verder, gezien zijn briljante plan om de minuren op te laten lopen. En als je over de 80 minuren gaat, kost het het bedrijf nog meer als nu, te weten die 5,25% uurloon die we meer krijgen.
Dus de "baas" zal daar ook helemaal niet blij mee zijn.

En de gouden tip om dit tegen te gaan:
Op het moment dat hij dit daadwerkelijk in de praktijk brengt, melden bij de bond, en het liefst ook bij de SVPB, want een aspirantbeveiliger/stagaire mag helemaal niet in de sterkte werken.
Mocht er iets misgaan, krijgt de opdrachtgever namelijk ook problemen met de verzekering,
en die zal het ongetwijfeld op het beveiligingsbedrijf gaan verhalen.

Dus al met al niet echt een goed doordacht plan van de beste man.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: minurensysteem
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 7 februari 2013, 22:14 »
Nou jou branchemanager heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
Als hij de brief klaar heeft hoe hij dit ziet mag je mij persoonlijk benaderen ik zou graag deze
branchemanager vertellen dat zijn visie niet de juiste is. :police:
Dus vrees niet voor iets wat hij denkt te snappen.  >:D

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: minurensysteem
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 8 februari 2013, 10:35 »
zou wel grappig zijn als hij wel in 1 x zou doen dus 24 min en de rest is dan ouderwets leegloop is zijn leidinggevende vast niet blij mee

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: minurensysteem
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 8 februari 2013, 11:26 »
zou wel grappig zijn als hij wel in 1 x zou doen dus 24 min en de rest is dan ouderwets leegloop is zijn leidinggevende vast niet blij mee

Zijn leidinggevende gaat sowieso niet blij zijn als hij jou thuis laat zitten en er een stagiere of uitzendkracht gaat neer zetten. Dan kost het dubbel geld, maar ja, gelukkig heeft hij hiervoor doorgeleerd. :) :) :)
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: minurensysteem
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 8 februari 2013, 11:32 »
 :D ;D das waar  ieder zijn eigen vak
hoewel het makkelijker is als de manager laag ook in iedergeval weet hoe het er op de gewone werkvloer aan toe gaat

Regina

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 43
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: minurensysteem
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 8 februari 2013, 13:25 »
Bij ons zijn veel deeltijd werkers in dienst en stel:

Men heeft in het voorjaar 80 minuren in de pot zitten.
Men heeft een contract van 80 uur.
De planner verplicht hem 8 dagen van 10 uur te werken.
In de zomerperiode mag deze persoon 160 uur werken in een dagdienst, 10 uurs diensten.
Wat verdiend deze persoon ?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: minurensysteem
« Reactie #14 Gepost op: vrijdag 8 februari 2013, 13:43 »
Bij ons zijn veel deeltijd werkers in dienst en stel:

Men heeft in het voorjaar 80 minuren in de pot zitten.
Men heeft een contract van 80 uur.
De planner verplicht hem 8 dagen van 10 uur te werken.
In de zomerperiode mag deze persoon 160 uur werken in een dagdienst, 10 uurs diensten.
Wat verdiend deze persoon ?

Gewoon zijn normale contracturen