Auteur Topic: Eindelijk....  (gelezen 45821 keer)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Eindelijk....
« Gepost op: vrijdag 5 oktober 2012, 19:43 »
En jawel hoor, er is dan toch eindelijk een akkoord:

http://www.uniesecurity.nl/nieuws/articletype/articleview/articleid/3272/duidelijkheid-over-jouw-werk-in-de-particuliere-beveiliging

Alleen, nu blijkt dat lid zijn van een vakbond nog niet genoeg is om mee te mogen stemmen, alleen op 1 van de 30 bijeenkomsten die men gaat organiseren is het mogelijk om over het akkoord mee te mogen stemmen! Ik heb dit nog nooit eerder gehoord (wat overigens niet wil zeggen dat het nooit eerder gebeurd is!), maar ik vind het een vreemde gang van zaken. Je wordt geinformeerd (prima), maar in plaats van je dat alles nog eens even goed op je in kan laten werken wordt je geacht meteen maar even een oordeel te vellen. En kan je om een of andere reden niet, dan is je stem weg.

Ik vraag mij overigens hardop af of de vakbondsbestuurders deze verandering van de uitoefening van het stemrecht zo maar even kunnen bepalen, het lijkt mij dat dit eerst aan de leden voorgelegd zou moeten worden....

Guard Dog

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 92
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Eindelijk....
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 5 oktober 2012, 20:41 »
Ik snap niet waarom men perse naar de bijeenkomst moet komen om te mogen stemmen.
Flauwe kul allemaal.
Als ik niet tegen kan stemmen  zonder die bijeenkomst, is het voor mij einde  lidmaatschap vd bond. De groeten met ze. >:D

beton

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
    • Bekijk profiel
Re: Eindelijk....
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 5 oktober 2012, 20:41 »
Dit zegt veel over de huidige bestuurders van de bonden.
Angsthazen zijn het.
Bang voor de werkgevers, bang voor de leden.
Kortom ongeschikt voor dit werk.
Deze stemprocedure is in mijn ogen ingegeven voor de angst dat dit CAO voorstel weggestemd gaat worden.
Nou ze kunnen het krijgen zoals ze willen.
Ik roep alle leden op naar zo'n avond te gaan en dan je stem te laten gelden.
Maar ook je ongenoegen te laten horen over deze poppenkast.
We zijn blijkbaar wel goed om onze contributie over te maken maar vervolgens moeten we maar slikken wat de dames en heren bondsbestuurders ons voorschotelen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Eindelijk....
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 5 oktober 2012, 21:23 »
Als ik niet tegen kan stemme  zonder die bijeenkomst, is het voor mij einde  lidmaatschap vd bond. De groeten met ze. >:D

De leden vormen samen de vakbond. In plaats van steeds maar weer te dreigen weg te lopen zouden jullie eindelijk eens de handen ineen moeten slaan, en de dames en heren bestuurders eens datgene laten doen wat jullie graag willen. Als jullie het hier dus niet mee eens zijn, laat dat dan gewoon even blijken door het sturen van emails, brieven en het plegen van een telefoontje. Luisterd men niet, breng het dan in elke van de 30 bijeenkomsten naar voren, zodat men in gaat zien dat men verkeerd bezig is als men leden buitenspel gaat zetten!
« Laatst bewerkt op: vrijdag 5 oktober 2012, 21:30 door Planner »

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Eindelijk....
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 5 oktober 2012, 22:05 »
Dit zegt veel over de huidige bestuurders van de bonden.
Angsthazen zijn het.
Bang voor de werkgevers, bang voor de leden.
Kortom ongeschikt voor dit werk.
Deze stemprocedure is in mijn ogen ingegeven voor de angst dat dit CAO voorstel weggestemd gaat worden.
Nou ze kunnen het krijgen zoals ze willen.
Ik roep alle leden op naar zo'n avond te gaan en dan je stem te laten gelden.
Maar ook je ongenoegen te laten horen over deze poppenkast.
We zijn blijkbaar wel goed om onze contributie over te maken maar vervolgens moeten we maar slikken wat de dames en heren bondsbestuurders ons voorschotelen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Het is ronduit belachelijk dat men terplaatse direkt moet stemmen zonder erover na te kunnen denken.
Zelf zijn ze volgens eigen zeggen niet over één nacht ijs gegaan maar de beveiliger moet het zelf maar zonder 1 nacht ijs doen om er vervolgens door te zakken!!!  ???

Het is zelfs nog veel triester dat men een deel van de leden op deze manier gewoon buitenspel zet.
Als je niet naar de bijeenkomst kan is je stem gewoon verdwenen!
Belachelijk!
ALLE leden moeten kunnen stemmen. Daar betaal je contributie voor!  >:(

Zo proberen de bonden op een respectloze manier ons dit slechte akkoord door de strot te duwen!  >:(

Als je zo met je leden omgaat dien je als bestuurder meteen op te stappen!
Mensen bombardeer die schijnheilige figuren met e-mails en laat je afkeuring over de gang van zaken blijken!

Als je wel naar de bijeenkomst kan, laat dan je stem horen en stem in godsnaam tegen!
Deze manier van handelen zou toch iedereen wel de ogen moeten openen voorzover dit nog niet het geval was!  >:D

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Eindelijk....
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 5 oktober 2012, 22:11 »
Ik snap niet waarom men perse naar de bijeenkomst moet komen om te mogen stemmen.
Flauwe kul allemaal.
Als ik niet tegen kan stemmen  zonder die bijeenkomst, is het voor mij einde  lidmaatschap vd bond. De groeten met ze. >:D
Leg dat maar uit aan die onbenullige bestuurders.
Stuur een mail naar meneer Hoelscher!
Heb ik ook gedaan.

Maar inderdaad, als men zo buitenspel wordt gezet is er weinig reden om lid te blijven.
Dan ben je beter af met een rechtsbijstandverzekering.

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Eindelijk....
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 5 oktober 2012, 22:18 »
En hoe gaat dat bij die bijeenkomst?
Krijg je een stempas toegestuurd ofzo?

Nu ik dat bericht heb gelezen denk ik dat de bonden zelfs in staat zouden zijn om de uitslag te vervalsen om ons dit akkoord door de strot te duwen.

Wat een belachelijke gang van zaken!!!  >:D >:D >:D

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Eindelijk....
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 5 oktober 2012, 22:31 »
Het is ronduit belachelijk dat men terplaatse direkt moet stemmen zonder erover na te kunnen denken.
Zelf zijn ze volgens eigen zeggen niet over één nacht ijs gegaan maar de beveiliger moet het zelf maar zonder 1 nacht ijs doen om er vervolgens door te zakken!!

Dit argument alleen al zou de dames en heren bestuurders de ogen moeten openen dat men nu toch echt de plank volkomen mis slaat!!!!

Guard Dog

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 92
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Eindelijk....
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 5 oktober 2012, 23:11 »

Stuur een mail naar meneer Hoelscher!
Heb ik ook gedaan.

Nou dat maitje is verstuurd, allen niet naar Hoelscher maar naar Casper, CNV waar ik ( nog wel  8) ) lid van ben , dus ff afwachten of er antwoord op komt.



yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Eindelijk....
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 5 oktober 2012, 23:15 »
Stuur een mail naar meneer Hoelscher!
Heb ik ook gedaan.

Nou dat maitje is verstuurd, allen niet naar Hoelscher maar naar Casper, CNV waar ik ( nog wel  8) ) lid van ben , dus ff afwachten of er antwoord op komt.
Ook goed! Hoop dat meer mensen dat doen!

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Eindelijk....
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 5 oktober 2012, 23:18 »
Vraag me af wat de volgende maatregel gaat zijn om te mogen stemmen....
Een bijdrage van 5000 euro aan de bonden?

beton

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
    • Bekijk profiel
Re: Eindelijk....
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 5 oktober 2012, 23:27 »
Nou ik heb dhr.Hoelscher een mail gestuurd en kreeg in no time antwoord.
Dat zat vol de bekende argumenten dat de leden niet willen actie voeren en dat de bonden dan niets voor elkaar krijgen.
En ook de klassieker dat we dan zelf eens een alternatief aan moesten dragen kwam langs.
Ik heb moeten stoppen met de mailwisseling omdat ik een "springer" heb en morgen om 07:00 weer moet beginnen.
Daar zouden de bonden trouwens eens iets aan moeten doen.

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Eindelijk....
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 5 oktober 2012, 23:40 »
Grappig,
Ik heb nog geen antwoord gekregen.
Maar misschien was ik niet vriendelijk genoeg:
Ik heb rechtsreeks gevraagd of ze gek geworden zijn  :laugh:

Wat betreft die korte wissel:
Dat is wel iets wat ze af willen schaffen.
Één van de weinige voordelen...

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Eindelijk....
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 5 oktober 2012, 23:58 »
Dat zat vol de bekende argumenten dat de leden niet willen actie voeren en dat de bonden dan niets voor elkaar krijgen.
En ook de klassieker dat we dan zelf eens een alternatief aan moesten dragen kwam langs.

Die argumenten kloppen natuurlijk wel, alleen hebben die niets te maken met het gegeven dat de bestuurders op eigen houtje, zonder daarbij de achterban te raadplegen, een gedeelte van diezelfde achterban buitenspel wil zetten, in een kennelijke poging de leden te "dwingen" om naar de bijeenkomsten te komen.

Een aantal leden, waaronder een aantal hier, zit echter helemaal niet te wachten op een uitleg. Die hebben allang de conclusie getrokken dat deze CAO niet is wat zij willen, daar gaat de uitleg van de bestuurders, hoe moeilijk het allemaal wel niet was, helemaal geen verandering in brengen. Zij willen slechts gebruik maken van hun stemrecht, en dat is volgens mij hun goed recht. Dat dit de dames en heren bestuurders niet goed uitkomt doet daar niets aan af. Want de positie van de dames en heren bestuurders wordt natuurlijk onmogelijk wanneer na jaren onderhandelen mocht blijken dat de meerderheid het deze keer niet meer pikt.

Kennelijk ziet men de bui hangen, want men proeft inmiddels wel dat de oppositie deze keer groter is dan voorheen en probeert men te redden wat er te redden valt. En natuurlijk zal er op de bijeenkomsten ook gewezen worden op de impasse die er zal ontstaan wanneer de CAO niet wordt goedgekeurd en er dus op de onderbuik gevoelens van de leden worden ingepraat. Maar ja, dat is dus de weg die de bestuurders zelf zijn ingeslagen, en zij zijn volledig verantwoordelijk voor alle gevolgen.....

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Eindelijk....
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 6 oktober 2012, 00:04 »
Maar misschien was ik niet vriendelijk genoeg:

Je zal in het verleden wel TE kritisch zijn geweest.   >:D

Anders zoek je hem zondag om 14:45 even op bij hockeyclub SCHC in Bilthoven, daar fluit hij een wedstrijd  ;)