Auteur Topic: CAO Beveiliging 2011  (gelezen 129623 keer)

thewhale

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: CAO Beveiliging 2011
« Reactie #30 Gepost op: dinsdag 5 juli 2011, 13:22 »
ik blijf maar gewoon bij de topic over het cao
wat die gast beweerd ach ik zie het gewoon niet staan negeren die hap moeten we als beveiligers zo vaak.

maar ik heb het e.a eens opgezocht ik heb sinds jan 2010 al geen salarisverhoging meer gehad.
wordt tijd dat die cao eens rond komt de enige die hierbij spinnen zijn de werkgevers dat het zo loopt met de cao.

AccountVervallen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 409
    • Bekijk profiel
Re: CAO Beveiliging 2011
« Reactie #31 Gepost op: dinsdag 5 juli 2011, 15:47 »
Heren, wat is het probleem nu eigenlijk?
Ik meen te weten dat iedereen een eigen mening hoeft over van allerhande gevallen.
Zie dat @Scorpio dat hartstikke toevallig ook heeft...
Scorpio mag zijn mening geven, iedereen mag dat, dat zijn jullie vast met me eens, zo niet, jullie mening...

Ik zie dat Scorpio daar een eigen manier voor heeft, één die nogal heel erg bot overkomt.

@Scorpio, kunnen dingen misschien anders wat vriendelijker gezegd worden? als er nogal wat forumgebruikers zich er aan ergeren, is het niet prettig voor de sfeer hier;
Zou fijn zijn als dat ander kon?

@thewhale, wijze woorden

Tjaah, omdat ik toch al de kwaaie pier ben zal ik dit proberen op te lossen, dus geen verwijten richting mod @Raymond graag!
« Laatst bewerkt op: dinsdag 5 juli 2011, 20:07 door PyroBatNL »

Peerpandabeer

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 100
  • Alles op zijn tijd
    • Bekijk profiel
Re: CAO Beveiliging 2011
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 5 juli 2011, 17:55 »
mooi opgelost (hoop ik)

 ;)

scorpio

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: CAO Beveiliging 2011
« Reactie #33 Gepost op: dinsdag 5 juli 2011, 21:40 »
Dit kreeg ik te horen via iemand van het OR.
Van de exacte details ben ik niet op de hoogte, maar dat geeft niet op een forum brengt iedereen zijn eigen inbreng.

Jij hoort iets van iemand van de OR, die het ongetwijfeld ook weer van iemand anders heeft gehoord, en dan roep jij vervolgens dat het je eigen inbreng is? Ik mag toch hopen dat jij in je rapportages de zaken wel goed weet te scheiden?

Kopieren plakken kan ook hoeven ze niet te zoeken. :D :D

Natuurlijk, maar heb jij wel eens van copyright gehoord?

Je hebt totaal geen respect voor de mening of uitingen van andere mensen Scorpio. Telkens maar weer. Waarschijnlijk heb je hier een reden voor, al is deze mij totaal onduidelijk.

En dat concludeer jij op basis van deze uitspraak? Ik hoop dat jij in je werk niet zo'n kort lontje hebt als hier...

Ik heb gewoon een beetje moeite met mensen die vanuit de anonimiteit menen ongenuanceerde uitspraken te kunnen doen. Daar kan ik wel heel lief en aardig tegen doen, maar de praktijk wijst uit dat dat niet werkt. Als dit soort one-liners gedaan worden, zie ik niet het probleem waarom ik daarop niet met een andere one-liner op mag reageren, zonder dat ik daarbij op de man/vrouw speel (ik ken hem/haar niet eens), maar slechts de uitspraak op zijn waarde inschat. En zoals je kan zien, mijn one-liner is wel ergens op gebaseerd.

Veel forumgangers hebben problemen met die gast.


Ja, dit is lekker opbouwend....

je mening geven is ok maar ongefunceerde kritiek leveren en op de man spelen niet. (alhoewel wij dit nu ook even doen maar das om een punt naar de mods te maken.)

Het was je wellicht nog niet opgevallen, maar ik reageer juist op ongenuanceerde opmerkingen, en ja daar lever ik kritiek op en nee, dat is niet ongefundeerd maar altijd met bronvermelding. Wellicht dat anderen ook eens wat meer onderzoek zouden kunnen doen alvorens zo maar wat neer te plompen....

wat die gast beweerd ach ik zie het gewoon niet staan negeren die hap moeten we als beveiligers zo vaak.

Kijk, dat is een echte beveiliger

Heren, wat is het probleem nu eigenlijk?

Ik zie het ook niet?

@Scorpio, kunnen dingen misschien anders wat vriendelijker gezegd worden? als er nogal wat forumgebruikers zich er aan ergeren, is het niet prettig voor de sfeer hier;
Zou fijn zijn als dat ander kon?

Ik zal mijn best doen...
« Laatst bewerkt op: dinsdag 5 juli 2011, 21:44 door scorpio »

AccountVervallen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 409
    • Bekijk profiel
Re: CAO Beveiliging 2011
« Reactie #34 Gepost op: dinsdag 5 juli 2011, 22:12 »
Ahh, zie je er was dus geen probleem!
Dus gaan we nu weer ontopic,


We gaan het hebben overrrr.... CAO

Raymond?  zo eng was het weer  niet toch? :{

Sirena

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
  • Beveiliger, BHV, AED, VCA, BMC, IMC
    • Bekijk profiel
  • Functie: objectbeveiliger/surveillant/centralist
Re: CAO Beveiliging 2011
« Reactie #35 Gepost op: woensdag 6 juli 2011, 00:38 »

 
Kopieren plakken kan ook hoeven ze niet te zoeken. :D :D

Natuurlijk, maar heb jij wel eens van copyright gehoord?


Waar staat dat het niet mag nergens op de site van de Unie. Verder wanneer ze het niet zouden toestaan kunnen ze daar een beveiliging opzetten dat het niet kan. Dat bestaat namelijk !!!!



« Laatst bewerkt op: woensdag 6 juli 2011, 00:41 door Sirena »
Eerlijkheid staat voorop, dit geldt dus ook voor je werkgever

Harry

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 496
  • Niemand is onmisbaar, tenzij je een dag vrij wilt
    • Bekijk profiel
Re: CAO Beveiliging 2011
« Reactie #36 Gepost op: woensdag 6 juli 2011, 02:42 »
"Ik heb gewoon een beetje moeite met mensen die vanuit de anonimiteit menen ongenuanceerde uitspraken te kunnen doen"

Staat er al een stukje van/over jou in de voorstelronde Scorpio nu we het toch over anonimiteit hebben?
Ik ben niet eigenwijs, ik ben gewoon critisch.

scorpio

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: CAO Beveiliging 2011
« Reactie #37 Gepost op: woensdag 6 juli 2011, 09:34 »
Waar staat dat het niet mag nergens op de site van de Unie.

Dit is wat ik dus bedoel met ongenuanceerde uitspraken. Ik roep iets over copyright, maar in plaats dat jij dan denkt, "goh, daar zou wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten" en even rustig de website van de Unie bekijkt plomp jij zo maar weer wat neer. Als je op de homepage (en elke ander pagina) van de Unie even naar onderen scrolt zie je gewoon een link gebruikersvoorwaarden & copyright
 
Verder wanneer ze het niet zouden toestaan kunnen ze daar een beveiliging opzetten dat het niet kan. Dat bestaat namelijk !!!!

Oh ja? Dan denk ik dat jij niet zo goed het principe van internet snapt. Zodra jij een pagina op internet in je browser opent en hem ziet, op dat moment heb jij feitelijk al een copy van de webpagina op je computer staan. Het is dus onmogelijk om kopieren te voorkomen, maar dat wil niet zeggen dat jij het vrijelijk mag gebruiken....
 
Staat er al een stukje van/over jou in de voorstelronde Scorpio nu we het toch over anonimiteit hebben?

Nee
 
Maar goed, we zouden het weer "on topic" houden....
« Laatst bewerkt op: woensdag 6 juli 2011, 10:13 door scorpio »

Harry

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 496
  • Niemand is onmisbaar, tenzij je een dag vrij wilt
    • Bekijk profiel
Re: CAO Beveiliging 2011
« Reactie #38 Gepost op: woensdag 6 juli 2011, 10:43 »

Staat er al een stukje van/over jou in de voorstelronde Scorpio nu we het toch over anonimiteit hebben?

Nee
 
Maar goed, we zouden het weer "on topic" houden....

Ja, je hebt gelijk Scorpio. We gaan het weer over de CAO hebben...

Ik denk dat jij in het verleden (of misschien nog) S.O. bent geweest van "mobbing" en dat wij daar nu de uitwerking van merken op dit forum. Het lijkt wel of je dat ons kwalijk neemt.
Daar zou dus meer aandacht voor moeten komen in de CAO vind je niet? Of zit ik helemaal fout? Ik ken jou n.l. ook niet maar dat is de indruk die ik bij jou krijg.

Voor collega's die niet weten wat mobbing is, klik op de link; http://www.mobbingopdewerkvloer.nl/index.php?view=article&catid=15%3Akennis-en-tips&id=15%3Amobtop-45&option=com_content&Itemid=74 (met dank aan Scorpio omdat ik op deze manier het copyright niet schend)
Ik ben niet eigenwijs, ik ben gewoon critisch.

scorpio

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: CAO Beveiliging 2011
« Reactie #39 Gepost op: woensdag 6 juli 2011, 11:20 »
Nou, maak je over mij maar niet druk hoor. Ik voel mij niet zo snel (persoonlijk) aangevallen of aangesproken, en al zeker niet op een forum waar mensen elkaar niet kennen. Ik heb gewoon een heel directe manier van communiceren. Wat mij hier zo opvalt is dat mensen hier erg korte lontjes hebben en zich snel persooinlijk aangesproken voelen, nu niet bepaald goede eigenschappen voor beveiligers...

Wat betreft "mobbing" in de CAO, ik denk dat dat niet zo zeer daar in thuishoort, maar dat daar op ondernemingsniveau (OR of andere personeelsvertegenwoordiging) wel wat aandacht aan besteed zou mogen worden

Harry

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 496
  • Niemand is onmisbaar, tenzij je een dag vrij wilt
    • Bekijk profiel
Re: CAO Beveiliging 2011
« Reactie #40 Gepost op: woensdag 6 juli 2011, 11:39 »
Nou, maak je over mij maar niet druk hoor. Ik voel mij niet zo snel (persoonlijk) aangevallen of aangesproken, en al zeker niet op een forum waar mensen elkaar niet kennen. Ik heb gewoon een heel directe manier van communiceren. Wat mij hier zo opvalt is dat mensen hier erg korte lontjes hebben en zich snel persooinlijk aangesproken voelen, nu niet bepaald goede eigenschappen voor beveiligers...

Gelukkig maar. Dan is dat probleem de wereld uit. Maar is het niet een beetje zo dat jij op zoek bent naar dat lontje. Op zich ook een slechte eigenschap voor een beveiliger..
Overigens heb ik nooit geen klachten gehad over mijn lontje  ;)
Ik ben niet eigenwijs, ik ben gewoon critisch.

scorpio

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: CAO Beveiliging 2011
« Reactie #41 Gepost op: woensdag 6 juli 2011, 12:41 »
Beste Harry,

Zelfs al zou ik op zoek zijn naar dat lontje, dan nog zou een beveiliger beter moeten weten.

Maar leg eens even uit? Iemand roept een one-liner (die feitelijk onjuist is), ik doe daar een one-liner overheen (waarmee ik probeer aan te geven dat het feitelijk onjuist is), en dan is jouw reactie dat ik geen respect hebt voor andere meningen

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: CAO Beveiliging 2011
« Reactie #42 Gepost op: woensdag 6 juli 2011, 13:05 »
Wat je ziet in het stukje van de unie is naar mijn mening pure reclame voor de vakbond zelf.
Er is een oude CAO verlenging en in 2012 komt er een nieuwe. Met loonverhoging, ja dat begrijp ik, anders kunnen ze dat niet verkopen naar de achterban.
Ik had miss uit moeten leggen dat de derde partij lobbyisten en tussen personen zijn.
Er is heel wat achter de schermen getimmerd, al het overleg  vind ik één grote poppenkast.
Zowel de bonden als de werkgevers organisaties zitten er (op hoger niveau) ter eer en glorie van zichzelf.
De mensen in de onderlagen (een beetje cru gezegd) binnen deze organisaties menen het echt wel goed, maar de hoge heren........
Als je dan een oude CAO gaat verlengen tot 2012 dan zit in mijn ogen de boel gewoon vast. Natuurlijk wordt er gepraat en overlegd, en het is maar te hopen dat die nieuwe CAO er ook komt in januari 2012.

Harry

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 496
  • Niemand is onmisbaar, tenzij je een dag vrij wilt
    • Bekijk profiel
Re: CAO Beveiliging 2011
« Reactie #43 Gepost op: woensdag 6 juli 2011, 13:23 »
Beste Harry,

Zelfs al zou ik op zoek zijn naar dat lontje, dan nog zou een beveiliger beter moeten weten.

Maar leg eens even uit? Iemand roept een one-liner (die feitelijk onjuist is), ik doe daar een one-liner overheen (waarmee ik probeer aan te geven dat het feitelijk onjuist is), en dan is jouw reactie dat ik geen respect hebt voor andere meningen

Laat ik even heel eerlijk zijn Scorpio. Ik schat jou niet in als iemand van "gisteren". Je weet waar je het over hebt en je hebt blijkbaar verstand van communiceren.
In veel opzichten zouden we dus van jou iets kunnen leren. Als ik jou als persoonlijke communicatietrainer zou zien, die mij bij bepaalde uitspraken op mijn vingers tikt, zou ik daar dankbaar gebruik van moeten maken.
Zoals de communicatie tot kort hiervoor is gegaan, kwam je over als een irritante collega (met alle respect).

Natuurlijk roep ook ik weleens dingen die feitelijk niet waar blijken te zijn. Ik ben ook maar beveiligingsbeambte een geen "wijze uit het oosten". Wat ik wel probeer, is mijn uitspraken op een dusdanige manier te doen dat er altijd ruimte over blijft voor een discussie zodat anderen de mogelijkheid hebben om mij van gedachten te laten veranderen.
De ruimte om te discusseren miste ik bij jou, vandaar dat ik van mening was dat je geen respect had voor de mening van anderen.
Ik ben niet eigenwijs, ik ben gewoon critisch.

scorpio

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: CAO Beveiliging 2011
« Reactie #44 Gepost op: woensdag 6 juli 2011, 13:39 »
Wat je ziet in het stukje van de unie is naar mijn mening pure reclame voor de vakbond zelf.

Ik vind dat zij zich daarmee eerder een brevet van onvermogen op de borst hebben gespeld...
 
Er is een oude CAO verlenging en in 2012 komt er een nieuwe. Met loonverhoging, ja dat begrijp ik, anders kunnen ze dat niet verkopen naar de achterban.
Ik had miss uit moeten leggen dat de derde partij lobbyisten en tussen personen zijn.
Er is heel wat achter de schermen getimmerd, al het overleg  vind ik één grote poppenkast.

Kijk, dat is inderdaad iets anders. Ik ben het alleen niet helemaal met je eens. Volgens mij is er achter de schermen juist veel te weinig getimmerd.
 
Zowel de bonden als de werkgevers organisaties zitten er (op hoger niveau) ter eer en glorie van zichzelf.

Dat is wel erg makkelijk
 

De mensen in de onderlagen (een beetje cru gezegd) binnen deze organisaties menen het echt wel goed, maar de hoge heren........

Als je het hebt over de vakbond(en), over welke "lagen" heb jij het dan?
 

Als je dan een oude CAO gaat verlengen tot 2012 dan zit in mijn ogen de boel gewoon vast.

Nee, dat is gewoon al in maart afgesproken. Toen is afgesproken een externe partij in te schakelen die met een voorstel voor een geheel nieuwe CAO moest komen. Als dat niet voor 1 juli zou lukken, dan zou de CAO verlengd worden tot 1 januari 2012, en dat is dus inderdaad gebeurd. Niet omdat het vastzit, maar omdat die externe partij eerst met alle partijen aan het praten is alvorens met een voorstel te komen. Natuurlijk had men 3 maanden geleden ook wel kunnen voorspellen dat 1 juli niet haalbaar zou zijn!
 

Natuurlijk wordt er gepraat en overlegd, en het is maar te hopen dat die nieuwe CAO er ook komt in januari 2012.

Tja, dat is inderdaad te hopen. En als die er komt, dan is het nog maar de vraag hoe daarop gereageerd gaat worden?