Auteur Topic: Mikros CMK 474 probleem met IN toets  (gelezen 2793 keer)

Okro

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Mikros CMK 474 probleem met IN toets
« Gepost op: maandag 5 maart 2018, 14:04 »
Beste professionals,

Ik heb een Mikros CMK 474. Het is een oud alarm bakkie maar het werkt prima. Alleen voor 1 ding is er de laatste tijd een probleem mee. Op de console reageert de IN knop/toets slecht om de alarm in te schakelen. Het vergt wat gefriemel om de alarm aan te kunnen zetten. Ik heb geen service contract dus ik kan niet hierop terugvallen.

Een paar vragen:
- Is er een manier zonder de console open te maken om dit te verhelpen, truukje of zo?
- En als het toch opengemaakt moet worden, wat op het eerste gezicht lijkt dat dit eenvoudig gedaan kan worden, gaat de alarm dan af? Kan dit alleen door een monteur gedaan worden?

Ik hoor graag jullie advies.
Alvast bedankt.

Okro

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Mikros CMK 474 probleem met IN toets
« Reactie #1 Gepost op: maandag 5 maart 2018, 19:23 »
Het magische trucje, ja was dat er maar.

En ja als het goed is zou het alarm afgaan als jij het bediendeel van je inbraak alarm open maakt, anders zou het wel een erg slecht alarm systeem zijn als je zomaar dingen zou kunnen openen.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Mikros CMK 474 probleem met IN toets
« Reactie #2 Gepost op: maandag 5 maart 2018, 22:26 »
We hebben het hier wel over een systeem van 20+ jaar oud dus de kans dat er toen al een sabotage schakelaar op het bediendeel zat is vrij klein.
Maar wat je omschrijft is een vrij veel voorkomend probleem, achter de toetsen zit nl. een koolstof vlakje, bij het indrukken raakt die 2 geleidende vlakken op de print en zo "ziet" het systeem dat de toets is ingedrukt.
Door veelvuldig gebruik slijt dat vlakje op de toets en moet je steeds harder drukken voordat hij de toets "ziet" en op een gegeven moment werkt ook dat niet meer.
Er zijn wel reparatiesetjes te koop waarmee je weer een geleidend vlakje op een toets aan kunt brengen maar het is behelpen en vaak slijt het er ook weer snel af.
Ik heb hier nog wel wat CMK's liggen maar weet niet of er een bediendeel voor de 474 bij zit.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.