Auteur Topic: Help!!  (gelezen 3249 keer)

John74

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Help!!
« Gepost op: zondag 3 juni 2018, 20:47 »
Wie kan/ wil mij helpen om ervaren beveiligingsmonteurs te vinden.

Wat moeten wij bieden om een ervaren beveiligingsmonteurs over te halen om bij ons bedrijf te komen werken. Wij staan altijd voor wensen open.

Ons bedrijf zit in Drenthe en wij werken landelijk.

bartjuh85

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 31
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Help!!
« Reactie #1 Gepost op: zondag 3 juni 2018, 20:48 »
Wie kan/ wil mij helpen om ervaren beveiligingsmonteurs te vinden.

Wat moeten wij bieden om een ervaren beveiligingsmonteurs over te halen om bij ons bedrijf te komen werken. Wij staan altijd voor wensen open.

Ons bedrijf zit in Drenthe en wij werken landelijk.
Lijkt me een landelijk “probleem”


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

John74

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Help!!
« Reactie #2 Gepost op: zondag 3 juni 2018, 21:01 »
Klopt, maar wie weet een oplossing voor ons.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Help!!
« Reactie #3 Gepost op: zondag 3 juni 2018, 21:12 »
Bedrijven willen nog steeds voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en daarmee "kaap" je dus geen werknemers weg om een "steady" werkgever te verlaten.
Steeds vaker lees ik dat er een groot tekort is aan technisch personeel maar merk echter weinig dat er salaris technisch zwaar wordt geboden.

Laten we een casus doen van een monteur met behoorlijk wat ervaring in een gemiddelde leeftijd waarvan je kunt uitgaan dat hij het wel een beetje snapt.

Leeftijd 30-35 jaar
10-15 jaar werkervaring
Opleidingen: MBV, IDB en product gerelateerde cursussen.
Inbraak: Galaxy, Aritech
Brand: Siemens, Hertek
Camera's: van alles wat
Random zwakstroom installaties ook geen probleem.

Nou zou ik van de topic starter, en evt andere partijen graag wilen horen wat hun te bieden hebben om zo'n monteur bij hun in dienst te krijgen. (bruto maand salaris)
Let op salaris is niet het enige wat belangrijk is, goede secundaire voorwaarden zijn tegenwoordig ook wat waard. Tevens het aantal keren storingsdienst per jaar (zou wel 2 keer moeten overdenken als ik te horen krijg dat ik eens per 2 maanden een dienst moet draaien.)
Qua salarissen heb ik wel kijk op wat ik en mijn collega's verdienen en ben ik benieuwd of het nu zo interresant zou zijn om daarvoor je, vast contract, reputatie binnen het bedrijf etc voor op te zeggen.


Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Help!!
« Reactie #4 Gepost op: zondag 3 juni 2018, 21:20 »
Hier nog leuk leesvoer voor werkgevers, doe er wat mee: https://www.techniekinbrabant.nl/nieuws/lonen-technici-flink-gestegen-door-schaarste-op-arbeidsmarkt.html


Citaat
...Bedrijven bieden flink tegen elkaar op om technici binnen te halen. In enkele jaren tijd zijn de beloningen voor installatiemonteurs, lassers en loodgieters in sommige gevallen met 400 euro per maand gestegen.

En hier: https://www.techniekinbrabant.nl/nieuws/zware-gevolgen-door-tekort-technici.html
« Laatst bewerkt op: zondag 3 juni 2018, 21:22 door Atomic »

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 310
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Help!!
« Reactie #5 Gepost op: zondag 3 juni 2018, 22:06 »


Wat moeten wij bieden om een ervaren beveiligingsmonteurs over te halen om bij ons bedrijf te komen werken.

Ik zou zeggen, doe eens een globaal bod. Ben benieuwd wat je te bieden hebt...


Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 310
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Help!!
« Reactie #6 Gepost op: zondag 3 juni 2018, 22:13 »


Bedrijven willen nog steeds voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en daarmee "kaap" je dus geen werknemers weg om een "steady" werkgever te verlaten.
Steeds vaker lees ik dat er een groot tekort is aan technisch personeel maar merk echter weinig dat er salaris technisch zwaar wordt geboden.

Laten we een casus doen van een monteur met behoorlijk wat ervaring in een gemiddelde leeftijd waarvan je kunt uitgaan dat hij het wel een beetje snapt.

Leeftijd 30-35 jaar
10-15 jaar werkervaring
Opleidingen: MBV, IDB en product gerelateerde cursussen.
Inbraak: Galaxy, Aritech
Brand: Siemens, Hertek
Camera's: van alles wat
Random zwakstroom installaties ook geen probleem.

Nou zou ik van de topic starter, en evt andere partijen graag wilen horen wat hun te bieden hebben om zo'n monteur bij hun in dienst te krijgen. (bruto maand salaris)
Let op salaris is niet het enige wat belangrijk is, goede secundaire voorwaarden zijn tegenwoordig ook wat waard. Tevens het aantal keren storingsdienst per jaar (zou wel 2 keer moeten overdenken als ik te horen krijg dat ik eens per 2 maanden een dienst moet draaien.)
Qua salarissen heb ik wel kijk op wat ik en mijn collega's verdienen en ben ik benieuwd of het nu zo interresant zou zijn om daarvoor je, vast contract, reputatie binnen het bedrijf etc voor op te zeggen.

Hier ben ik ook zeer benieuwd naar. Men roept dan inderdaad wel zo hard dat er een groot tekort aan goed technisch personeel is, de werkgevers laten dat nog steeds niet zien in de maandelijkse vergoeding...

Laat topicstarter maar eens een mooi bod doen op deze casus...

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Help!!
« Reactie #7 Gepost op: zondag 10 juni 2018, 22:29 »
Overweldigde reacties weer.........zegt weer zat.........

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 310
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Help!!
« Reactie #8 Gepost op: zondag 10 juni 2018, 23:31 »
Overweldigde reacties weer.........zegt weer zat.........
Tja, en maar afvragen waarom ze niemand gevonden krijgen. Succes, zo gaat het zeker niet lukken...