Auteur Topic: nieuw  (gelezen 6963 keer)

Dragonstarr

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
nieuw
« Gepost op: zaterdag 15 september 2012, 20:09 »
Hoi allemaal,

Ik ben sinds vandaag lid omdat ik het eea wil weten van deze branche, ik zal een uitleg geven van hoe wat en waarom, en misschien zijn er hier mensen die me verder kunnen/willen helpen.

Ik ben 29 jaar, en sinds een tijd op zoek naar ander werk. Momenteel werk ik in de horeca, ik werk er nog steeds met veel plezier maar het word tijd voor wat anders, vastigheid, meer ritme en meer uitdaging. Daarnaast werk ik als zzper in de schoonmaak, voorheen had ik met mijn ex partner een groot bedrijf maar door de verbroken relatie ben ik door gegaan als zzper. In mijn vrije tijd werk ik met honden, ik heb 12 jaar een eigen kennel (amerikaanse staffords) ik fok met dit ras en loops shows met mijn honden (Nl, Be, Au, D, Dk, Lux etc) , heb honden in kroatie Mexico en spanje wonen, ben door deze hobby al in veel verschillende landen geweest.

Mijn vrienden werken beide als beveiliger, en hebben mij het eea verteld. Doordat ik op zoek ben naar een nieuwe uitdaging denk ik dat ik hier mijn voldoening in zal vinden, aantal jaar geleden heb ik hier ook al eens naar gekeken maar ben ik gewoon door gegaan met wat ik nu doe. Mijn interesse om nu een opleiding te volgen is enorm en heb vandaag een open solicitatie verstuurd incl opleiding.

Nu zit ik met een paar vragen waar jullie misschien antwoord op kunnen geven

Opleiding ga ik volgen, diploma zal ik behalen want waar een wil is is een weg. Maar wat is wijsheid ? opleiding volgen die betaald word door een bedrijf ? of opleiding zelf betalen ? in loondienst gaan of is er veel vraag voor zzpers ? aangezien ik altijd als zzper heb gewerkt, weet ik hoe alles werkt. Mijn uiteindelijke doel, athans wat ik super graag zou willen is in de beveiliging met een hond !! hier zal uiteraard wel een paar jaar overheen gaan, eerst maar een diploma halen en daarnaast vergt het trainen van een hond ook enorm veel tijd, en voordat je een goede combi ben met hond ben je ook alweer zeker 2 jaar verder, en de keuze om een getrainde hond te kopen is niet mijn voorkeur. 

Wat is een van de betere opleidingen ? wil het wel meteen goed doen, en goed aanpakken. Ik zou het super vinden om als zzper te werken, maar als het in loondienst word is het ook geen probleem.
Wie heeft er antwoorden op mijn vragen ?

Gr
Priscilla

Falcon

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 26
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Loeffen Beveiliging
  • Bedrijf: Loeffen Beveiliging
  • Functie: ZZP Beveiliger
Re: nieuw
« Reactie #1 Gepost op: zondag 16 september 2012, 07:21 »
Ik zou eerst in loondienst gaan werken en eerst ervaring in de beveiliging gaan opdoen. Probeer een goed beeld te krijgen wat een opdrachtgever eigenlijk verwacht van een beveiliger / beveiligingsbedrijf. Hierdoor kun je ook alvast een netwerk(je) opbouwen. Een vaste baan vindt je toch niet, dus na een jaar of wat, als de gevonden baan ophoud en je wat meer ervaring als beveiliger hebt, zou je als ZZP'er verder kunnen. Half om half zou ook een optie kunnen zijn.

Persoonlijk vind ik dat een ZZP'er een stevige ondergrond aan ervaring / vaardigheden moet hebben. Ik zelf werk in hoofdzaak als object beveiliger / zorg beveiliger. Mijn ervaring is dat ik wordt ingehuurd, wanneer er al een probleem in de bezetting is en er eigenlijk geen ruimte is om in te werken op een object.

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: nieuw
« Reactie #2 Gepost op: zondag 16 september 2012, 22:59 »
Als je via een bedrijf doet dan wordt het eea praktische zaken geregeld door het bedrijf waar voor je werkt voor je opleiding, denk vooral aan stage uren die je moet maken. Tevens heb je de kosten niet of gedeeltelijk, de keerzijde is dat het bedrijf je verplicht te blijven voor meestal een periode van rond de twee jaar, of als je gaat, je de opleiding laat terug (deels) betalen.
Ik zou zeker eerst ervaring opdoen, veel beveiligings bedrijven vragen voor evenementen personeel. draai daar een aantal van mee, kijk en leer.
na een aantal jaar weet je wat er te koop is en plan vanuit daar weer verder, kijk in de tussen tijd naar de disciplines die jou aanspreken.
Loop niet in 7 sloten te gelijk, ik snap je enthousiasme, maar als ZZP-er komt toch wel meer bij kijken dan men zich beseft.
Tav honden trainen zitten op de site hier een aantal ervaren HG-ers, vraag aan hun hoe of wat.
De opleiding is een MBO2 opleiding met vakdiploma beveiliging,kijk een bij het SVPB of ECABO voor info.
Gr

Chess

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 42
  • Operationeel manager en stage begeleider
    • Bekijk profiel
Re: nieuw
« Reactie #3 Gepost op: maandag 17 september 2012, 05:26 »
Hoi Priscilla,

Zoals ik je bericht lees heb je je mind opgemaakt en wil je gaan werken in de beveiligingsbranche.
Dat is geen slechte keuze, de branche is groeiende mede door de wens van Justitie om meer en intensiever met onze branche samen te gaan werken.

Ik merk zelf dat het vinden van goede beveiligers echt niet makkelijk is.

Meteen beginnen als ZZP-er is iets wat je echt uit je hoofd moet zetten.
Stel dat er een bedrijf is waar je stage kunt lopen, waar sta je dan nadat je je diploma hebt ?
Dan heb je een paar maanden ervaring maar je hebt geen enkel netwerk en hebt geen flauw idee hoe andere bedrijven werken. Heb echt niet de illusie dat het berdijf waar je stage loopt je echt een blik in de keuken gunt.

Ik zou gewoon beginnen bij een niet al te groot bedrijf (iets van max 20 mensen) en dan tijdens je stage daar aantonen waarom jij een meerwaarde hebt dan de anderen. (Ik heb nog wel iets voor je als je wilt, dat zet ik hier niet neer, maar je mag me een berichtje sturen).

Dit vak leer je niet in 1 of 2 jaar en iedereen die zegt dat het wel zo is die snapt het vak waarschijnlijk niet.
Ga eerst 5 jaar werken in loondienst en ga dan weer nadenken over ZZP-er.

Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar als dat op een redelijke afstand is van Breda dan kan ik je wellicht helpen.

Ik heb 9 jaar bij de politie gewerkt als rechercheur en 11 jaar als particulier onderzoeker en werkt nu als opetationeel manager bij een beveiligingsbedrijf, dus weet een beetje waar ik het over heb.

vriendelijke groeten,

Chess

p.s. Ik heb ook showhonden gehad, nederlands-, internationaal- en wereldkampioenen.
« Laatst bewerkt op: maandag 17 september 2012, 05:35 door Chess »

Dragonstarr

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: nieuw
« Reactie #4 Gepost op: maandag 17 september 2012, 18:31 »
Hoi,

Bedankt allemaal voor de waardevolle tips !!

Zat zelf idd al te denken om eerst in loondienst te gaan ivm de ervaring etc. ben nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn ivm studeren en werken tegelijk.

Chess ik stuur je even een pb, alvast bedankt !!

gr