Auteur Topic: Jablotron JA-80X PSTN Kiezer laat telefoon één keer overgaan en hangt dan op  (gelezen 3611 keer)

Paulus

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Beste Jablotron experts en andere Oasis 80 kenners,

Ik heb al langere tijd een probleem net de JA-80X PSTN kiezer welke ik maar niet op kan lossen.

Ik heb deze zodanig ingesteld via O-link dat deze een spraakbericht naar onze mobiele telefoons (Simyo abbo) moet sturen dus, mij en/of mijn vrouw moet bellen zodra het alarm afgaat, of in alle andere mogelijke gevallen waarbij het alarm getriggered wordt.

Scenario:
Het alarm laat ik afgaan en onderbeek deze niet door mijn mobiel op te nemen of het alarm zelf uit te zetten. Ongeveer 10 seconden nadat het alarm afgaat gaat mijn mobiele telefoon over, dit duurt hooguit 2 a 3 seconden. Daarna wordt er door het alarmsysteem blijkbaar opgehangen en stopt mijn mobiel met rinkelen. Ik krijg ook geen voicemail bericht van mijn mobiel. Het volgende/tweede mobiele nummer wordt daarna ook niet gebeld.
Ik heb mijn instellingen in de centrale bijgevoegd. Verder heb ik thuis KPN glasvezel met een experia box v8 en loopt de lijn direct van de TEL1 ingang op de Experia box naar de pstn kiezer, vanaf de pstn kiezer loopt de lijn naar de huistelefoon. Ik kan gewoon inbellen op het alarm en heb ook al eens zelf de spraakberichten aangepast. Ik kan ook het alarm aan of uitzetten via de telefoon. De kiezer heb al meerdere malen gereset met code 78080 (na in service mode te zijn gegaan). Ook heb ik mijn mobiele telefoon een keer direct na rinkelen opgenomen en hoorde ik nog net de melding van Nr. 1 (Alarm rapport) – identificatie van uw systeem (klant gegevens) waarna contact werd verbroken.

Wie weet wat hier aan de hand kan zijn? Is de PSTN module wellicht niet meer in orde of ligt het aan andere factoren en evt instellingen?
Alvast dank voor het meedenken.

Instellingen centrale
=====================
+-----------------------------------------+------------------------------------------+
|Inloop vertraging                        |20s                                       |
|Uitloop vertraging                       |30s                                       |
|Duurtijd alarm                           |5min                                      |
|PGX functie:                             |PG aan/uit (bij *80/*81 voor PGX en *90...|
|PGY functie:                             |Indien partieel ingeschakeld = PG aan     |
|Partieel Inschakelen of splitsen van s...|partieel Inschakelen (A, AB, ABC)         |
|Laatste deur detectoren                  |geen                                      |
|Toelaten wijzigen prive telefoonnummer...|Ja                                        |
|Radio interferentie indicatie            |Nee                                       |
|Radio communicatie supervisie            |Nee                                       |
|Fabrieks reset, incl. installateurs Se...|Ja                                        |
|Versneld inschakelen (A, AB, ABC) zond...|Ja                                        |
|Bevestiging nodig van inbraakalarm (al...|Nee                                       |
|Jaarlijks onderhoud weergave             |Nee                                       |
|Enkelvoudig inbraakalarm met auto bypass |Nee                                       |
|Luid paniek alarm                        |Ja                                        |
|Luid 24uurs inbraak alarm                |Ja                                        |
|In/uitschakelen mogelijk met service code|Nee                                       |
|Tamperalarm enkelvoudige alarmreactie    |Nee                                       |
|Permanente systeem status in scherm bi...|Nee                                       |
|Opnemen van PG activatie in geheugen     |Ja                                        |
|Installateur/Meldkamer reset (reset va...|Nee                                       |
|Uitloop vertraging met waarschuwing (b...|Ja                                        |
|Uitloop vertraging met waarschuwing bi...|Nee                                       |
|Inloop vertraging met waarschuwing (be...|Ja                                        |
|Alleen in/uitschakelen met code + kaart  |Nee                                       |
|In/uitschakelen bevestigen met sirene... |Ja                                        |
|Sirenes altijd actief tijdens luid alarm.|Ja                                        |
|Draadloze sirenes geactiveerd (IW en E...|Ja                                        |
|Zone-bypass alleen met gebruikers toel...|Nee                                       |
|Service stand alleen met Service + Mas...|Nee                                       |
|Hogere gevoeligheid centrale voor grot...|Nee                                       |
|Open zone/detector weergave              |Ja                                        |
|Automatische zomertijd aanpassing        |Ja                                        |
|Bedienen van de PG uitgangen via *8 en *9|Nee                                       |
|Tamper alarm bij uitgeschakeld systeem   |Nee                                       |
|Sociaal Paniek alarm (periodieke contr...|Nee                                       |
|Datum:                                   |7/09/2015                                 |
|Tijd:                                    |8:15 PM                                   |


elefoon kiezer instellingen
============================
gesprekken
----------
+-----------------------------------------+------------------------------------------+
|Telefoonnummer 1                         |00316xxxxxx                             |
|Telefoonnummer 2                         |00316xxxxxx                             |
|Telefoonnummer 3                         |                                          |
|Telefoonnummer 4                         |                                          |
|Verzenden nummer 2                       |Alles                                     |
|Telefoonlijn controle                    |Nee                                       |
|Reactie op een binnenkomend gesprek      |Antwoord na 2e oproep                     |
+-----------------------------------------+------------------------------------------+
Meldkamer
---------
+-----------------------------------------+------------------------------------------+
|Telefoonnummer 1                         |                                          |
|Telefoonnummer 2                         |                                          |
|Meldkamer communicatie instellingen      |Geen Meldkamer communicatie (De telefoo...|
|Klant ID, promnummer meldkamer           |0000                                      |
|Alarm                                    |Ja                                        |
|Alarm einde                              |Ja                                        |
|Inschakelen/Uitschakelen                 |Ja                                        |
|Fouten                                   |Ja                                        |
|Service gebeurtenissen                   |Ja                                        |
|Connectie controle                       |Ja                                        |
+-----------------------------------------+------------------------------------------+



Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Jablotron JA-80X PSTN Kiezer laat telefoon één keer overgaan en hangt dan op
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 19 september 2015, 19:47 »
Waarschijnlijk komt het omdat er een experiabox tussen hangt, daar komt zoals je zelf zegt de telefoonlijn vandaan, dat is een gesimuleerde telefoonlijn. leveranciers van inbraakcentrales leveren op zo iets geen support en ondersteunen dit ook niet.