Auteur Topic: Voor en nadelen van het werk van/met honden.  (gelezen 56546 keer)

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: Voor en nadelen van het werk van/met honden.
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 13 april 2011, 16:27 »
De surveillance hond bij politie en beveiliging is ook een geweldsmiddel

Spongebobfan

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 42
    • Bekijk profiel
Re: Voor en nadelen van het werk van/met honden.
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 13 april 2011, 17:40 »
Vraag 2 is een VW een niet te zwaar middel voor beveiligers
Vraag 3 Moet je Transportboeien en Peperspray nu als gewedsmiddelen zien of als verdediging middelen
het is voor een beveiliger beter om iemand even te boeien dan om hem met losse handen naast je te hebben staan wachtende op een OA of het brengen naar een PP met het gevaar dat hij bv. gaat slaan
Vraag 2:
Als ik nieuwsberichten lees over beveiligers die tijdens een overval worden neergeschoten, of overvallers die beschikken over explosieven en automatische vuurwapens. Wie waarborgt dan de veiligheid van de beveiliger? Het hek daar komen overvallers doorheen, een deur die op slot zit word eruit geblazen, een bepantserd voertuigen is ook geen issue. En het geld word met koffers en al meegenomen. De politie moet je al helemaal niet op rekenen, want de overvallers zijn sneller weg dan de politie kan bijbenen.

Wat moet een onbewapende beveiliger doen als er op hem geschoten word? Wegrennen? Een (automatisch)vuurwapen voor beveiligers in de waardetransport vind ik een serieuze aanvulling die de veiligheid van vooral deze groep beveiligers ten goede zou komen.

Het geweld wat door overvallers word gebruikt tegen de beveiligers staat in mijn ogen in verhouding tot het vuurwapen waarmee de beveiligers uitgerust zouden moeten worden. Ik zie daarom niet in waarom een vuurwapen een te zwaar middel zou zijn voor beveiligers?

Vraag 3:
Ik zie de handboeien voor de beveiliger als een handige aanvulling dat niet moet behoren tot geweldsmiddel maar een aanvulling op het dwangmiddel aanhouden. Als er dan toch geïnvesteerd moet worden in opleiding en aanschaf van middelen dan vind ik peperspray/stroomstootwapen of een wapenstok, een belangrijkere aanvulling dan de handboeien. De handboeien kan ik niet gebruiken in noodweersituaties en andere middelen wel! Kosten wat kost handboeien omdoen bij iemand om te voorkomen dat ie lastig doet, of om bij me houden tot de politie komt vind ik van minder groot belang. Dan vind ik iets achter de hand hebben voor als je erg diep in de shit zit belangrijker.

amstaf3

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 47
    • Bekijk profiel
Re: Voor en nadelen van het werk van/met honden.
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 13 april 2011, 17:47 »
De buitengewoon opsporingsambtenaar beschikt, tenzij deze op grond van de Circulaire functielijst buitengewoon opsporingsambtenaar kunnen worden toegekend of op grond van een categoriale beschikking zijn toegekend, in beginsel niet over geweldsmiddelen.
Aan de buitengewoon opsporingsambtenaar kunnen de volgende geweldsmiddelen worden toegekend: de handboeien, de wapenstok, de pepperspray, het vuurwapen en de surveillancehond. Handboeien zijn volgens de Bewapeningsregeling politie en de Wet wapens en munitie (WWM) geen geweldsmiddel, maar worden in de Regelement Toetsing Geweldsmiddelen Boa's wel als geweldsmiddel beschouwd.

bron:http://mijnwetten.nl/toekenning-politiebevoegdheden-en-geweldsmiddelen-aan-buitengewoon-opsporingsambtenaren/artikel4/onderdeeld
Zoals ik al zei het staat niet in de WWM en is daardoor ook niet verboden. Dus mag je het bij je dragen.
Het staat wel expliciet vermeld in de RTGB en in de WPBR maar dit gaat dan weer over beroepsgroepen.
Hier zie je al het is bij de een toegestaan en bij een andere weer niet.
Hoe kun je het in de een geen geweldsmiddel noemen maar in een andere weer wel. Tevens is het geen geweldsmiddel maar een verdedigingsmiddel je voorkomt dat diegene zich zelf, jou of omstanders verwonden

amstaf3

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 47
    • Bekijk profiel
Re: Voor en nadelen van het werk van/met honden.
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 13 april 2011, 17:51 »
Wat moet een onbewapende beveiliger doen als er op hem geschoten word? Wegrennen? Een (automatisch)vuurwapen voor beveiligers in de waardetransport vind ik een serieuze aanvulling die de veiligheid van vooral deze groep beveiligers ten goede zou komen.
Zo zou je meerdere groepen beveiligers kunnen noemen Winkel, Object, Surviance, en niet alleen de waardetransporten

amstaf3

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 47
    • Bekijk profiel
Re: Voor en nadelen van het werk van/met honden.
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 13 april 2011, 17:54 »
Maar ja terug naar de honden
en de rest naar algemeen topic geweldsmiddelen in de beveiliging ja/nee
« Laatst bewerkt op: woensdag 13 april 2011, 17:57 door amstaf3 »

scorpio

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: Voor en nadelen van het werk van/met honden.
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 13 april 2011, 20:47 »
Zoals ik al zei het staat niet in de WWM en is daardoor ook niet verboden. Dus mag je het bij je dragen.

En wat heb je er aan om iets bij je te dragen wat je niet mag gebruiken?

Harry

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 496
  • Niemand is onmisbaar, tenzij je een dag vrij wilt
    • Bekijk profiel
Re: Voor en nadelen van het werk van/met honden.
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 13 april 2011, 21:12 »
Wat een nutteloze discussies ziijn dit toch steeds. Jammer dat dit forum op deze manier helemaal niets meer met beveiliging te maken heeft...
Ik ben niet eigenwijs, ik ben gewoon critisch.

scorpio

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: Voor en nadelen van het werk van/met honden.
« Reactie #22 Gepost op: woensdag 13 april 2011, 22:35 »
Wat een nutteloze discussies ziijn dit toch steeds.

Daar heb je wel een punt, maar wat net zo zinloos is is melden dat deze discussie zinloos is. Dan doe je er toch gewoon niet aan mee...

Jammer dat dit forum op deze manier helemaal niets meer met beveiliging te maken heeft...

Er zijn nog genoeg andere topics die alles met beveiliging te maken hebben.
 

Harry

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 496
  • Niemand is onmisbaar, tenzij je een dag vrij wilt
    • Bekijk profiel
Re: Voor en nadelen van het werk van/met honden.
« Reactie #23 Gepost op: woensdag 13 april 2011, 23:00 »
Wat mij betreft zetten ze een slot op alle topics die over geweldsmiddelen in de beveiliging gaan.

In alle topics die er inmiddels over gaan worden alle punten benoemd waarom er wel/geen geweldsmiddelen gebruikt moeten worden. Er zijn ook genoeg voorbeelden genoemd waarom er wel/geen geweldsmiddelen gebruikt moeten worden dus alles is al gezegd.
En om niet steeds in herhaling te vallen lijkt het mij beter de topics te sluiten. Uiteindelijk dragen ze nergens aan bij.
Ik ben niet eigenwijs, ik ben gewoon critisch.

pieterbouthoorn

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 111
  • all round beveiliger. BHV'er EHBO, AED
    • Bekijk profiel
Re: Voor en nadelen van het werk van/met honden.
« Reactie #24 Gepost op: donderdag 14 april 2011, 02:09 »
Wat mij betreft zetten ze een slot op alle topics die over geweldsmiddelen in de beveiliging gaan.

In alle topics die er inmiddels over gaan worden alle punten benoemd waarom er wel/geen geweldsmiddelen gebruikt moeten worden. Er zijn ook genoeg voorbeelden genoemd waarom er wel/geen geweldsmiddelen gebruikt moeten worden dus alles is al gezegd.
En om niet steeds in herhaling te vallen lijkt het mij beter de topics te sluiten. Uiteindelijk dragen ze nergens aan bij.


Helemaal mee eens!

Dit topic gaat over de voor- en nadelen van het werken met honden en dus niet of er andere gewelds- en of verdedigingsmiddelen in de beveiliging ingevoerd moeten worden!

Wat ook een nadeel kan zijn van het werken met honden is dat wanneer je de hond inzet voor noodweer en de hond bijt dus iemand, dat je een complete verklaring moet afleggen bij de politie voor het ''bijtincident''!  Opzich prima omdat er ook genoeg bijtincidenten zijn zonder dat het ook maar iets met noodweer te maken heeft maar voor de keren dat het wel noodweer is kan het erg lastig zijn.
Don't fear the dark, embrace it!

scorpio

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: Voor en nadelen van het werk van/met honden.
« Reactie #25 Gepost op: donderdag 14 april 2011, 16:32 »
Wat mij betreft zetten ze een slot op alle topics die over geweldsmiddelen in de beveiliging gaan.

Ik zou zeggen, neem contact op met de moderator(en) of meld je aan als moderator. Wat mij namelijk nog zinlozer lijkt is op een forum gaan discussieren over welke onderwerpen wel of niet op het forum toegestaan moeten worden.

Zoals gezegd, als een onderwerp je niet interesseert, gewoon negeren en je aandacht ergens anders op focussen...

En hoewel ik de discussie eigenlijk ook zinloos vind, is deze discussie kortgeleden wel actueel geworden omdat notabene iemand van het OM het idee opperde om beveiligers met geweldsmiddelen uit te rusten.

Raymond

  • Gast
Re: Voor en nadelen van het werk van/met honden.
« Reactie #26 Gepost op: donderdag 14 april 2011, 17:48 »
@scorpio Dankjewel, lijkt me vrij duidelijk dat er geen discussie hoeft te zijn over of we gaan discussiëren m.b.t. geweldsmiddelen.

Commentaar van de beheerder En nu back on-topic!

HecCayAsh

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 21
  • Hondengeleider
    • Bekijk profiel
    • Hector, Cay'Rak & Ash'Lan
Re: Voor en nadelen van het werk van/met honden.
« Reactie #27 Gepost op: donderdag 28 april 2011, 16:42 »
Voordelen:

Je honden bij hebben
Altijd trainen/bezig zijn met je honden
Altijd wat te doen hebben, zelfs tijdens meest saaie diensten

Nadelen:

24/7 bezig zijn met je honden, maar IK zie dat niet als nadeel  ;D
Altijd die haren  :P
King Ra'Zac | Wolfsgrauwe Werklijn Duitse Herders

Rikkie

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Re: Voor en nadelen van het werk van/met honden.
« Reactie #28 Gepost op: vrijdag 27 mei 2011, 23:09 »
Voordelen:

Yep, je bent altijd met je honden bezig.
Yep, je bent zelfs 24/7 met ze bezig.
Je hebt een geweldige hobby en een superjob.

Nadeel:

Als je niet oplet en geen grenzen trekt en er bijna geen verschil is tussen hobby/werk dan gaan je relatie(s) en gezondheid eronder lijden.

Ik was daarom helaas genoodzaakt om te stoppen.

Het voordeel daarvan: Ik ben een stuk vrolijker, relatie(s) beter en ....... ik heb mijn hobby terug.


Please be stupid somwhere else.

K9Jazz

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Voor en nadelen van het werk van/met honden.
« Reactie #29 Gepost op: donderdag 8 maart 2012, 05:10 »
 :angel:
« Laatst bewerkt op: donderdag 8 maart 2012, 05:13 door K9Jazz »