Auteur Topic: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?  (gelezen 38531 keer)

Nog even en dan ....

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?
« Reactie #45 Gepost op: zaterdag 12 augustus 2017, 11:53 »
Dan moet ik toch eens opzoek of er jurisprudentie te vinden is, want het loopt echt de spuigaten uit.

Martos

  • Gast
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?
« Reactie #46 Gepost op: donderdag 17 augustus 2017, 10:58 »
LET OP! REACTIETERMIJN VERLENGD T/M 31 AUGUSTUS
Voorbereiding onderhandeling cao Particuliere Beveiliging
Op 1 oktober 2017 is de cao Particuliere Beveiliging weer ten einde. Dit betekent dat wij ons aan het voorbereiden zijn op de onderhandelingen voor de nieuwe cao.
De cao is er voor jou. Dus de onderhandelingen voeren wij ook voor jou en jouw mening is daarom belangrijk. We hebben een aantal korte vragen opgesteld waar wij graag van onze leden antwoord op willen.
De enquête krijg je via mailing.
Ben je lid en heb je de enquête niet ontvangen? Laat ons dit weten via info@uniesecurity.nl.
Het invullen van de enquête kan tot en met 18 augustus.

Bonden heb toch al weer 7,5 maand niets uitgevoerd. Een maand om te onderhandelen, zegt genoeg over de stand van zaken!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?
« Reactie #47 Gepost op: donderdag 17 augustus 2017, 12:17 »
Bonden heb toch al weer 7,5 maand niets uitgevoerd. Een maand om te onderhandelen, zegt genoeg over de stand van zaken!

Wat kan het jou schelen? Elk akkoord wat zij sluiten word door jou toch meteen naar de prullenbak verwezen, en niets is goed in jouw ogen. Zolang jij langs de zijlijn blijft staan, veranderd er niets en kijk jij lijdzaam toe hoe jouw arbeidsvoorwaarden verkwanseld worden. Wat denk jij te bereiken met jouw klaagzang hier?

Martos

  • Gast
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?
« Reactie #48 Gepost op: donderdag 17 augustus 2017, 12:40 »
 :'( Je moet niet zoveel aannames doen planner. Het is de realiteit, er waren 9 maanden om te onderhandelen, leden te bevragen wat zij graag willen, in gesprek te gaan, een basis leggen naar de toekomst en er wordt zes weken voor de afloop van het cao een mail gestuurd door de bond of je even aan wil geven wat je graag ziet veranderen en wel binnen twee dagen reageren, nu verlengd tot eind augustus. Straks wil je toch een stem uit kunnen brengen op een nieuw en degelijk onderhandelresultaat. Heeft niets met klagen te maken.
« Laatst bewerkt op: donderdag 17 augustus 2017, 12:55 door Martos »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?
« Reactie #49 Gepost op: donderdag 17 augustus 2017, 19:44 »
Straks wil je toch een stem uit kunnen brengen op een nieuw en degelijk onderhandelresultaat. Heeft niets met klagen te maken.

Jij kan helemaal niet stemmen! Dus laat de (leden van de) vakbond het nu gewoon op hun manier doen. Als jij denkt dat het anders/eerder moet, meld je aan bij de vakbond en probeer het proces te veranderen.
Dat heeft alles te maken met klagen, je doet niet anders in plaats van zelf het goede voorbeeld te geven.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik het deels met je eens ben, alleen werkt wat jij doet alleen maar averechts. De bonden en de tegenstanders zoals jij drijven steeds verder uit elkaar. Geen van beide partijen is bereid om een stap naar elkaar te zetten. Ga nu eens gewoon met de vakbonden in gesprek!

lvmsec

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?
« Reactie #50 Gepost op: zaterdag 9 september 2017, 12:18 »
Het is inderdaad bedroevend dat de bonden niet eerder gaan inventariseren wat er speelt op de werkvloer en zorgen voor sterke gesprekspunten die goed onderbouwd zijn alvorens men de onderhandelingen in gaat.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?
« Reactie #51 Gepost op: zaterdag 9 september 2017, 18:00 »
Het is inderdaad bedroevend dat de bonden niet eerder gaan inventariseren wat er speelt op de werkvloer en zorgen voor sterke gesprekspunten die goed onderbouwd zijn alvorens men de onderhandelingen in gaat.

En ook jij bekijkt dat en gaat met de armen over elkaar wachten op ...., wanneer pasen en pinkesteren op 1 dag vallen????

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?
« Reactie #52 Gepost op: maandag 18 september 2017, 19:43 »
Al een tijdje niet gelezen op het forum maar zo te zien is er nog niet veel veranderd.

Vanavond op het journaal het veelbelovende goede nieuws van de FNV gehoord dat ze er € 1000,- loon bij willen voor de werknemers.
Ik vraag me af hoeveel er van die goede wil overblijft als men weer rond de tafel gaat zitten voor een nieuwe beveiligings CAO....

Overigens ben ik het wel met Martos eens dat de bonden er een beetje laat bij zijn.
Op de website van de Unie lees ik al maandenlang (sinds februari) niets anders dan artikelen over de G4S AS CAO, alsof de gewone beveiligings CAO niet meetelt?
Maar ach.... de G4S AS leden hebben in het verleden de bonden al eens een vriendendienst bewezen natuurlijk. Wellicht dat men daarom voor hen een stapje harder loopt?

Met spanning kijk ik al weer uit naar wat men in petto heeft voor de beveiligers....

Gelukkig hebben we nog wel vrijheid van meningsuiting want anders zou ik volgens de "mini me" van Planner (excuus aan Planner, wiens onderbouwde mening, hoe fout ik hem soms ook vind, wel waardeer) mijn mond moeten houden....
"Geen lid is geen commentaar leveren" was toch de uitspraak?

Laat de kritiek maar weer komen.... Ik ben er klaar voor!





« Laatst bewerkt op: maandag 18 september 2017, 19:45 door yarcon »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?
« Reactie #53 Gepost op: maandag 18 september 2017, 23:50 »
Maar ach.... de G4S AS leden hebben in het verleden de bonden al eens een vriendendienst bewezen natuurlijk. Wellicht dat men daarom voor hen een stapje harder loopt?

Tja,

Toendertijd moesten de G4S AS leden maar even voor een CAO stemmen die niet voor hen zou gaan gelden, om hun eigen CAO veilig te stellen, en nu kunnen zij opeens zelf een eigen CAO afsluiten zonder dat er eerst een landelijke CAO is. Ik heb er toen ook al het één en ander over geschreven!

Gelukkig hebben we nog wel vrijheid van meningsuiting want anders zou ik volgens de "mini me" van Planner (excuus aan Planner, wiens onderbouwde mening, hoe fout ik hem soms ook vind, wel waardeer) mijn mond moeten houden....

Nee hoor, schreeuw gerust wat je wilt. Het heeft alleen heel weinig, of beter gezegd, geen enkele invloed op het proces. En als ik jou, en anderen goed begrijp, willen jullie die invloed wel. En dan zeg ik heel simpel, speel het spel mee zoals het op dit moment gespeeld moet worden, want anders zetten jullie jezelf buitenspel....

"Geen lid is geen commentaar leveren" was toch de uitspraak?

Nee, "Geen lid is geen invloed"

Laat de kritiek maar weer komen.... Ik ben er klaar voor!

De 'self fulfilling prophecy' komt vanzelf weer uit....

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?
« Reactie #54 Gepost op: dinsdag 19 september 2017, 17:02 »
Nee, "Geen lid is geen invloed"

Dat heeft iemand anders toch heel anders verteld...

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?
« Reactie #55 Gepost op: dinsdag 19 september 2017, 17:11 »
En dan zeg ik heel simpel, speel het spel mee zoals het op dit moment gespeeld moet worden, want anders zetten jullie jezelf buitenspel....

Nee, "Geen lid is geen invloed"

25 jaar lid geweest.
Nooit veel van invloed gemerkt.

Wel gemerkt dat veel beveiligers:

A) snel tevreden zijn
B) met alles instemmen uit angst helemaal geen CAO te hebben
of
C) de CAO ze niks interesseert en nasuwelijks kennis hebben van de CAO

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?
« Reactie #56 Gepost op: woensdag 20 september 2017, 09:30 »
25 jaar lid geweest.
Nooit veel van invloed gemerkt.

Lid worden is ook slechts de eerste stap. De mate van invloed hangt dan vooral van jezelf af. Als je, zoals de meeste leden, helemaal niets in de vakbond doet, dan is de invloed slechts beperkt tot jouw ene stem. Een vakbond is een vereniging, waar je SAMEN een doel nastreeft.

Wel gemerkt dat veel beveiligers:

A) snel tevreden zijn
B) met alles instemmen uit angst helemaal geen CAO te hebben
of
C) de CAO ze niks interesseert en nasuwelijks kennis hebben van de CAO

Ik merk vooral dat de meeste beveiligers hun lot in handen leggen van een kleine groep kaderleden, en dan gaan klagen als deze het in hun ogen niet goed hebben gedaan. Zelf iets doen is er niet bij. Iedereen in deze branche kijkt en wijst naar elkaar, wanneer staan er nu eens mensen op die het verleden laten voor wat het is, en met frisse moed naar de toekomst gaan kijken, waarbij de verwachtingen wel realistisch moeten zijn, en niet meteen het bijltje er bij neer leggen als het allemaal niet meteen allemaal lukt. Wat niet wil zeggen dat de ambities niet hoog mogen zijn, maar geef het wel genoeg tijd.

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 737
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?
« Reactie #57 Gepost op: zaterdag 23 september 2017, 08:20 »
https://nos.nl/artikel/2194375-bonden-blaken-van-zelfvertrouwen-maar-loonstijgingen-niet-vanzelfsprekend.html

Toch ff belangrijk om hiervan kennis te nemen.

Vanuit de politiek wordt opgeroepen aan de werkgevers voor en forse loonstijging te bewerkstelligen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?
« Reactie #58 Gepost op: zondag 24 september 2017, 13:03 »
https://nos.nl/artikel/2194375-bonden-blaken-van-zelfvertrouwen-maar-loonstijgingen-niet-vanzelfsprekend.html

Toch ff belangrijk om hiervan kennis te nemen.

Vanuit de politiek wordt opgeroepen aan de werkgevers voor en forse loonstijging te bewerkstelligen.

Ten eerste, wat is "fors"? Ten tweede, wat nu als er een akkoord op tafel ligt en de werknemers vinden dat niet "fors" genoeg? Gaan jullie dan weer alleen maar de vakbonden afzeiken dat ze het weer zo slecht gedaan hebben, en dan vervolgens de leden die ja stemmen afzeiken dat zij ja gestemd hebben, of ....

gaan jullie massaal lid worden, tegen stemmen omdat jullie het te weinig vinden en dan..... ?

Zolang jullie alleen maar op je l... r.... blijven zitten, wachten tot de vakbonden en hun leden precies gaan doen wat jullie willen (nog afgezien van het gegeven dat wat zij willen niet noodzakelijk hetgeen is wat zij bij de werkgevers kunnen halen), zou ik niet al te veel verwachtingen hebben.....

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen, loonstijging, vierweeks rooster?
« Reactie #59 Gepost op: donderdag 28 september 2017, 20:02 »
Een vakbond is een vereniging, waar je SAMEN een doel nastreeft.

Blijkbaar heeft een groot aantal leden toch een ander doel voor ogen als dat wat ik heb nagestreefd...

Nu zal je vast wel weer komen met het standaard antwoord dat er meer beveiligers lid moeten worden en tegen een slechte CAO moeten stemmen maar als er evenveel mensen lid worden en voor stemmen (om wat voor reden dan ook) dan blijf je achter de feiten aanlopen.

Er zal ook bij de voorstemmers eens het besef moeten komen dat we er de laatste jaren erg slecht vanaf zijn gekomen qua CAO en ook bij deze mensen zou een goede CAO prioriteit moeten hebben.

En als de bonden nu eens laten zien dat ze zich sterk maken voor een goede CAO dan zal ik ook weer lid worden maar als ze telkens een positief advies geven voor een steeds slechtere CAO dan kan ik een dergelijke vereniging echt niet steunen.

Als ik mijn geld kwijt wil aan een vereniging die ik niet steun dan kan ik net zo goed lid worden van de VVD.