Auteur Topic: 0 uren en vakantiegeld  (gelezen 16878 keer)

Spies Total Security

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 42
  • STS Nothing Less!!
    • Bekijk profiel
    • Spies Total Security
  • Bedrijf: Spies Total Security
  • Functie: Eigenaar
Re: 0 uren en vakantiegeld
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 25 april 2014, 09:43 »
Dat ik kijk in een cao wil toch niet zeggen dat het payroll bedrijf dat cao hanteert...
Ik keek hierin ervan uitgaande dat wat daarin over vakantiegeld vermeld word niet anders is dan in alle andere cao's voor welk beroep dan ook en in de veronderstelling was dat dit het cao was waaronder ik zou vallen.
En zoals ook al eerder gezegd heb ik de verloning juist uit handen gegeven aan mensen die er wel verstand van hebben en om alles geregeld te hebben zoals het hoort!
In principe hanteer ik het cao die door het payroll bedrijf gehanteerd word.
Het minimum bruto waar ik vanuit moet gaan komt overeen met DE cao, en na het doornemen daarvan was ik ook tot de conclusie gekomen dat alles gewoon goed is geregeld en dat het cao is die word gehanteerd.

Ik vind het wel een hele eer dat jij je druk maakt over hoe ik het heb geregeld...


STS Beveiliging & STS Incasso, al uw opdrachten in veilige handen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: 0 uren en vakantiegeld
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 25 april 2014, 10:16 »
Mooi, dan zijn we het er uiteindelijk toch over eens welke CAO er gehanteerd dient te worden. Het valt mij overigens nog steeds wel op, dat ondanks dat jij zegt dat alles goed geregeld is, en jij vele componenten noemt die goed geregeld zijn, bijvoorbeeld het onderdeel onregelmatigheidstoeslag, zelfs nadat ik dat meerdere keren expliciet genoemd heb, nog steeds niet door jou genoemd wordt, en dar is nu juist een onderdeel waar de VEHB CAO verschilt van de CAO Particuliere Beveiliging.

En dat jij als ondernemer geen enkele basiskennis hebt over CAO's blijf ik vreemd en zorgelijk vinden, maar goed, wij hadden inmiddels al vastgesteld dat wij het zeker niet over alles eens zijn en zullen worden! Als jij niet weet wat jou beveiligers precies betaald moeten krijgen, en wat er dus ACHTERAF uiteindelijk gefactureerd zal gaan worden door het payroll bedrijf (want die facturere immers alles door), hoe kan jij dan VOORAF een juiste offerte maken?

Wanneer een ondernemer roept dat hij (wat beteft het uurloon) "meer dan de CAO betaald" dan gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen. Veel beveiligingsbedrijven hebben juist al moeite om alles  gewoon volgens de CAO te betalen, en dat een nieuwkomer zo maar even meer kan gaan betalen lijkt mij onwaarschijnlijk. In al die jaren dat ik in de beveiliging rondloop, blijkt dat waneer men dat roept, het vaak toch echt iets anders blijkt te liggen.....
« Laatst bewerkt op: vrijdag 25 april 2014, 10:19 door Planner »

Spies Total Security

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 42
  • STS Nothing Less!!
    • Bekijk profiel
    • Spies Total Security
  • Bedrijf: Spies Total Security
  • Functie: Eigenaar
Re: 0 uren en vakantiegeld
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 25 april 2014, 10:59 »
Ook de toeslagen zijn gewoon geregeld...
Ik heb volgen mij al een paar keer gezegd dat alles voor elkaar is!
Als ik op alles wat jij "expliciet" noemt moet gaan reageren kom ik nooit meer aan wat anders toe en staat dit forum vol met reactie's zoals dat bij jou het geval is.
En wat betreft de verloning; ik zou zelf nooit aan de deur gaan staan voor het minimum bruto loon dus waarom zou ik dat wel betalen aan een ander.
Voornamelijk in de horeca heb je te maken met een verhoogd risico en ik moet degene nog vinden die dat voor het minimum salaris wil doen...
En natuurlijk weet ik precies wat ik aan payroll moet betalen dus ik weet ook precies hoeveel een medewerker mij in het uur kost en wat ik dus voor tarief moet hanteren bij het opstellen van een offerte!
En deze nieuwkomer heeft vooralsnog genoeg werk in de horeca ook buiten de weekenden dus er zal toch iets goed gaan....
Zoals veel andere bedrijven wel hebben, heb ik geen kosten voor huisvesting, wagenpark, managers, planners etc. dus daar gaat het geld al niet aan op.
Maar goed, dat gaat niemand verder iets aan en jij mag er van denken en vinden wat je wilt...

Aangezien dit weer zo'n eindeloze discussie is en ik wel wat beters te doen heb vind ik het wel weer mooi geweest...
Nu ga ik me voorbereiden op een heel druk weekend!!

STS Beveiliging & STS Incasso, al uw opdrachten in veilige handen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: 0 uren en vakantiegeld
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 25 april 2014, 11:41 »
En wat betreft de verloning; ik zou zelf nooit aan de deur gaan staan voor het minimum bruto loon dus waarom zou ik dat wel betalen aan een ander.
Voornamelijk in de horeca heb je te maken met een verhoogd risico en ik moet degene nog vinden die dat voor het minimum salaris wil doen...

Wat niet betekend dat jij daarom het uurloon moet verhogen. Wanneer jij namelijk het uurloon verhoogd, verhoog je daarmee ook heel veel andere zaken, omdat de meeste looncomponenten aan het uurloon gerelateerd zijn. Maar goed, ALLES is goed geregeld....

En deze nieuwkomer heeft vooralsnog genoeg werk in de horeca ook buiten de weekenden dus er zal toch iets goed gaan....
Zoals veel andere bedrijven wel hebben, heb ik geen kosten voor huisvesting, wagenpark, managers, planners etc. dus daar gaat het geld al niet aan op.

Jij bent niet de eerste, en ook zeker niet de laatste die dit argument gebruikt, zo beginnen namelijk de meeste bedrijfjes. Maar als de zaken zo goed gaan als jij zegt, dan zal jij, op korte of op lange(re) termijn, toch een aantal randzaken af moeten stoten omdat jij het niet meer alleen kan. Feitelijk doe jij dat al, want jij besteedt de verloning uit aan een payroll bedrijf. En dat bedrijf daar werken ook (account)managers, die hebben een kantoor en waarschijnlijk ook een (klein) wagenpark. En ook die kosten zitten in jouw factuur verrekent.