Auteur Topic: grijze pas strafblad en grove snelheidsovertreding.  (gelezen 16640 keer)

beveiligerr

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: grijze pas strafblad en grove snelheidsovertreding.
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 4 april 2017, 08:02 »
. Ergens heb ik nog hoop dat ik niet met 195 geflits ben want ik tikte die snelheid aan en gelijk gas los gelaten.

Een trajectcontrole meet de gemiddelde snelheid over een bepaalde afstand, dus je zal niet 'geflitst' zijn, welke de snelheid meet op dat moment.

sniffels1

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: beveiligings beambte
Re: grijze pas strafblad en grove snelheidsovertreding.
« Reactie #16 Gepost op: maandag 27 november 2017, 01:49 »
Iedereen bedankt voor jullie reactie's.

Ik heb er nooit meer wat van gehoord en me grijze pas is gewoon weer zonder enige probleem verlengd.

Heb me lesje wel geleerd :)

Boshuizen Beveiliging

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Boshuizen Beveiliging & Service
Re: grijze pas strafblad en grove snelheidsovertreding.
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 16 november 2023, 13:31 »
Hallo Beste Leden,

Ik ben geflitst met 39 km/h te hard op de snelweg met wegwerkzaamheden nu is dit mijn eerste keer en nu ben ik aan het wachten op een transactie van een strafbeschikking heeft dit invloed op mijn grijze pas

Met vriendelijke groet,

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: grijze pas strafblad en grove snelheidsovertreding.
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 17 november 2023, 15:05 »
Dit zijn de criteria:

https://wetten.overheid.nl/BWBR0010343/2008-01-01#Circulaire.divisie2_Circulaire.divisie2.1

Maar goed, intrekken van een beveiligingspas is in dit geval wellicht een te zware sanctie. Mocht er toch besloten worden om je pas in te trekken kan je naar de bestuursrechter om dit aan te vechten.

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: grijze pas strafblad en grove snelheidsovertreding.
« Reactie #19 Gepost op: zondag 17 december 2023, 12:14 »
Niet zo slim om 39 km/u te hard te rijden bij wegwerkzaamheden.
Boet's bij wegwerkzaamheden zijn 3 keer zo hoog als normaal dus reken op een forse boete.

Je zou contact opkunnen nemen met De Beveiligingsjurist want er is een grote kans dat je pas wordt ingenomen aangezien dat vaker gebeurd is bij forse snelheidsovertredingen en/of gepakt worden voor het rijden onder invloed van alcohol en/of drugs.

Een voordeel is dat je tegenwoordig een betalingsregeling kan treffen met het CJIB.
« Laatst bewerkt op: zondag 17 december 2023, 12:22 door enrico1972 »
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.