Waar de topic starter om vraagt is hoe om te gaan met een vluchtdeur welke dicht wordt gehouden dmv toegangscontrole.
Het mooiste is een contact via BMC welke spanning van sluitplaat afhaalt, maar dat doet een groene hm ook en mag dus gewoon, wel moet duidelijk zijn dat desbetreffende hm voor het openen van de deur is............dus Mickey mouse in de blote kont is niet geheel duidelijk.
Bij een vluchtdeur waar meer dan 100 mensen doorheen zouden moeten gaan zou het idd een andere situatie zijn.
Niet het mooiste, ingeval van een geëiste BMI, MOET de vluchtdeur ontgrendeld worden door de BMI, een reguliere deur mag ook op een andere wijze ontgrendeld worden.
Juist, het moet duidelijk zijn dat het gekozen middel dient om een deur te openen, de uitvoering maakt niet uit. Het mag ook een slagknop zijn die open blijft staan.
In geval van een automatische schuifdeur wordt deze ontgrendeld door de BMI en met de hand open geschoven (één handeling!) Hierom staan er als het goed is stickers op deze deuren die deze handeling weergeven.
Ik doe het even uit het hoofd, maar ik meen dat er bij minder dan 30 personen gekozen mag worden voor een oplossing waarbij er 2 handelingen verricht mogen worden om de deur te open, daarboven altijd 1 handeling en de deur naar buiten toe (wat weer discrepanties oplevert als de deur opent op de openbare weg). Maar de GHM is nog steeds geen eis, maar een middel. Formeel mogen schuifdeuren ook geen vluchtdeur zijn. Vluchtdeuren horen naar buiten toe te draaien (er zijn weer uitzonderingen).