Auteur Topic: Nederlandse nationaliteit: in griekenland opgegroeid-grijze pas.  (gelezen 11378 keer)

Anna.91

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Nederlandse nationaliteit: in griekenland opgegroeid-grijze pas.
« Gepost op: donderdag 5 februari 2015, 22:19 »
Beste leden,

Ik heb een vraag en ik ga gewoon door zoeken tot dat ik het juiste antwoord krijg.
Ik hoop dat eem van jullie mij kan helpen.
 Op 3 feb ben ik naar een open dag geweest voor beveiliging, ik was helemaal enthousiast, ik voelde me een lange tijd thuis en voor dat ik me bijna had ingeschreven ging ik een presentatie volgen over de opleiding en ik zie opeens dat ik minstens 8 jaar in nederland moet wonen om het te kunnen volgen, of stage lopen.
Ik ben namelijk half grieks en half nederlands maar ben in griekenland opgegroeid, ik ben pas een jaar in nederland en 10 jaar geleden woonde ik ook hier voor nog 2-3 jaar.
Ik wil dit zo graag, toen ik dat zag was ik kapot maar ik geloof dat het wel kan omdat ik altijd een nederlands passport heb gehad. En als dat niet genoeg is, kan ik bewijzen dat ik geen strafblad heb met een formulier van de politie in griekenland?
Ik blijf hopen voor een antwoord wat ik graag wil horen, ik wil dit zo graag!

Met vriendelijke groet
Anna

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Nederlandse nationaliteit: in griekenland opgegroeid-grijze pas.
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 5 februari 2015, 22:50 »
Hoe kom jij er bij dat je 8 jaar in Nederland moet wonen? Wat er aan de hand is dat bij de screening minimaal 8 jaar terug gekeken zal worden of jij antecedenten hebt, en wanneer jij dus in die periode niet in Nederland hebt gewoond, de screening langer zal duren omdat men met de autoriteiten in de landen waar jij hebt gewoond contact op moet nemen. Neem anders even contact op met de Dienst Justis:

http://www.justis.nl/producten/particuliere-beveiliging-en-recherche/toestemming-medewerkers/#paragraph1
« Laatst bewerkt op: donderdag 5 februari 2015, 22:54 door Planner »

Anna.91

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nederlandse nationaliteit: in griekenland opgegroeid-grijze pas.
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 6 februari 2015, 00:12 »
Helaas zag ik dat op de presentatie en iemand van het roc modriaan in den haag zei ook dat ik niet kan omdat ik pas een jaar in nl woon.. Ik hoop dat het zo is want ik wil het heel graag! Ik ga het verder opzoeken 😊 deze screenshot ben ik vandaag gemaakt op de site van roc.

Mvg
Anna

Anna.91

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nederlandse nationaliteit: in griekenland opgegroeid-grijze pas.
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 6 februari 2015, 00:15 »
En heel erg bedankt voor je reactie! Ga ik doen!
Fijne avond

Mvg
Anna

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Nederlandse nationaliteit: in griekenland opgegroeid-grijze pas.
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 6 februari 2015, 00:35 »
Ik ga het verder opzoeken 😊 deze screenshot ben ik vandaag gemaakt op de site van roc.

Oogafwijking niet meer dan -2/+2???? Volstrekt flauwekul, er mag niet eens op gekeurd worden!!!! Tenzij het voor een heel bijzondere functie is waar dat echt een vereiste is, maar ik kan mij daar geen enkele functie in de beveiliging bij verzinnen

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gelijke-behandeling-op-het-werk/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-regels-voor-een-medische-keuring-bij-een-sollicitatie.html

Zat je niet per ongeluk bij de opleiding "brugjaar Koninklijke Marechaussee"? Want daar is dat wel een eis!

Anna.91

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nederlandse nationaliteit: in griekenland opgegroeid-grijze pas.
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 6 februari 2015, 09:28 »
Ik hoop dat het zo is zoals je dat zegt!Nee, ik was zeker een presentatie aan het volgen voor een opleiding beveiliging mbo niveau 2 als het goed is dat 12 maanden duurt omdat ik 18+ ben.

Ik was zo teleurgesteld, ik ga het allemaal opzoeken!

Nog tips waar ik kan vragen? Want blijkbaar weten ze bij het roc niet hoe het is.

Fijne dag verder
Mvg
Anna

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nederlandse nationaliteit: in griekenland opgegroeid-grijze pas.
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 6 februari 2015, 12:49 »
Als je in het buitenland woont of hebt gewoond moet je bij je aanvraag een soort verklaring omtrent gedrag uit het land waar je woonachtig bent (geweest) overleggen. Wij hebben zelf jongens in dienst uit België en Duitsland, en die moesten een VOG overleggen uit dat land. Verder is het verkrijgen van een grijze pas (of groene pas als je in opleiding bent) geen probleem geweest. Zal bij jou dan ook niet anders zijn lijkt me.

Succes!

Nadina Jahangier
Operationeel Manager
KNB Security Services

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Nederlandse nationaliteit: in griekenland opgegroeid-grijze pas.
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 6 februari 2015, 18:39 »
Nog tips waar ik kan vragen?

Zoals reeds gezegd, bij Dienst Justis:

http://www.justis.nl/contact/index.aspx

Anna.91

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nederlandse nationaliteit: in griekenland opgegroeid-grijze pas.
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 7 februari 2015, 16:51 »
Super! ik ga maandag aan de slag.
Heeeerl erg bedankt!  :)


Mvg
Anna

Anna.91

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nederlandse nationaliteit: in griekenland opgegroeid-grijze pas.
« Reactie #9 Gepost op: maandag 9 februari 2015, 14:15 »
Goeiemiddag!

Het is allemaal gelukt! Ik heb gewoon bij de politie afdeling bijzondere wetten gebeld en ze zeiden dat het wel kan alleen ik heb bewijs nodig uit griekenland dat ik nooit in de problemen ben geweest hihi! Alleen dan moet ik het laten vertalen en dan nog voor een stempel bij de nederlandse ambasade in griekenland en dan ben ik klaar om mijn pas aan te vragen 😊 moet natuurlijk mijn griekse diplomas laten vertalen en waarderen maar dat gaat wel lukken.. E.U. zeggen ze dan! Ah ja!
Maar wel slecht van roc mondriaan zeg! Ze krijgen geld van mij en ze wilde het niet eens bekijken!! Maar ze horen het nog wel...na dit hele gedoe is het hoop ik wel waard! 😊
Iedereen bedankt voor de tips!

Mvg
Anna

HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: Nederlandse nationaliteit: in griekenland opgegroeid-grijze pas.
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 10 februari 2015, 13:09 »
Succes.

gordon

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • safety first
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Jgn security
  • Functie: Mobile surviance
Re: Nederlandse nationaliteit: in griekenland opgegroeid-grijze pas.
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 11 februari 2015, 22:25 »
Wel even een tip als ok jou was kies een and school. Want ik denk niet dat je veel goeds zal uit komen bij die roc. Dit zijn meer de eisen van de opleiding veva

beveiligerr

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nederlandse nationaliteit: in griekenland opgegroeid-grijze pas.
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 13 februari 2015, 11:49 »
Haha, mn oude school ROC Mondriaan Den Haag.. Was al niet zo'n beste school, en zo te zien zijn ze nu helemaal de kluts kwijt

Anna.91

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nederlandse nationaliteit: in griekenland opgegroeid-grijze pas.
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 14 februari 2015, 16:41 »
@gordon dat is helaas waar wat je zegt.. Ik ga verder zoeken maar ben er wel beetje moe van. De ene zegt dit, roc zegt dat, politie zus, andere afdeling bij de politie zo... En het gaat natuurlijk genoeg geld kosten allemaal...dus dat wordt ff goed ma denken..
MaR bedankt voor de tip!