Auteur Topic: beveiligings certificaten  (gelezen 4061 keer)

Mickeymike

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Dit is een geweldig forum!
    • Bekijk profiel
beveiligings certificaten
« Gepost op: dinsdag 14 september 2010, 23:48 »
hey mensen hier ff een vraagje die ik stel voor een goede kennis van mij. hij is al een x aantal jaar niet meer werkzaam in de beveiliging maar heeft destijds wel zijn beveiligingscertificaten gehaald toen hij werkzaam was voor securicor. nu de vraag: hoe lang zijn deze certificaten geldig? en vraag 2: al zijn ze nog geldig kan hij ze dan terug eisen bij securicor daar de certificaten nog in hun bezit zijn (wat ik zoeiezo al vreemd vindt)?

graag zie ik jullie antwoorden tegemoed.

mvgr, Mickeymike

WhizzKid

  • Technisch beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
    • Beveiligingsforum
Re: beveiligings certificaten
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 15 september 2010, 06:15 »
Als het gaat om behaalde diploma's danwel certificaten: die zijn onbeperkt geldig.
Als het gaat om een legitimatiebewijs: Die niet. Die is ook bedrijfsgebonden.

Wat ik erg raar vind is dat er uberhaubt originele certificaten bij de werkgever liggen??
Altijd een kopie opsturen en evt. de originele tonen, maar ALTIJD de originele in eigen beheer houden!
Het is inderdaad gek dat hij deze niet heeft teruggekregen bij uitdiensttreding bij G4S, maar ik blijf erbij dat het ook een stukje eigen verantwoordelijkheid is om je papieren op orde te hebben. Jaaaaren later bij de ex-werkgever opeens om je certificaten komen vragen is ook wel een béétje laat :)

Anyways, je kan het altijd proberen!

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: beveiligings certificaten
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 15 september 2010, 11:12 »
Het is met diploma's nu zo dat je altijd een rechtsgeldig bewijs kan verkrijgen bij de opleidingsinstantie dat je het diploma ooit behaald hebt. (diploma/certificaat zelf wordt maar éénmaal verstrekt).
Nu is het behoorlijk wat jaren geleden maar wie weet kan het nog, anders leg zijn vraag voor bij SVPB.