Auteur Topic: Beveiligingswerk?  (gelezen 4707 keer)

DutchJoker

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Beveiligingswerk?
« Gepost op: zaterdag 4 juni 2011, 22:15 »
hallo Iedereen,

Ik ben een 16 jarige scholier en volg een doodgewone MBO opleiding ICT. Tevens werk ik ook als voetbal steward. Nu zou ik graag wat meer gaan doen in de beveiliging (bij voorbaat evenementen beveiliger of iets dergelijks...) Maar ik ben natuurlijk pas 16 en het mag eigenlijk niet te kosten gaan van mijn andere opleiding. Dus nu is mijn vraag, bestaat er iets als een avondopleiding voor mensen van 16 voor de beveiliging? Alvast bedankt voor uw reactie!

Gr. DutchJoker

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligingswerk?
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 4 juni 2011, 22:47 »
Hallo Joker,
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen,
er zijn idd avond opleidingen voor beveiliger2, theorie is 1 ding, let wel op dat je zo'n 250 uur stage moet hebben gedaan als onderdeel van het diploma naast een praktijk examen. De stage zal toch bij een bv bedrijf moeten gedaan worden.
Of het ten koste gaat van je opleiding, tja dat stage verhaal erbij naast je opleiding lijkt me pittig.
Voor evenementen kun je ook de ESO opleiding doen.

Heb jij het certificaat voetbalsteward?

grt Mike

DutchJoker

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligingswerk?
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 4 juni 2011, 23:25 »
Hoi Mik,

Ten eerste bedankt voor de snelle reactie, heel fijn  :)

Het gaat mij er met namen om, hoe oud moet je er voor zijn ik ben namelijk pas 16, ik heb ook nooit een certificaat voetbalsteward gehaald, dit kan pas vanaf 18 maar er schijnbaar onder bepaalde voorwaarden wel mogelijk.

Gr. Steff

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligingswerk?
« Reactie #3 Gepost op: zondag 5 juni 2011, 11:34 »
Hoi Steff

Er zijn opleidingen waar je al met je 17e  kan starten. 18 is de leeftijd om te kunnen werken in de beveiliging.
Je bent te snel ;)
De meeste weten nog lang niet wat ze willen.

grt Mik