Auteur Topic: Alarmmelding via Mifi router  (gelezen 3852 keer)

Woutk

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Alarmmelding via Mifi router
« Gepost op: zaterdag 1 oktober 2016, 21:06 »
Goedeavond,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb er al enige tijd op rondgezworven om een oplossing te zoeken voor iets waar ik mee bezig ben.
De situatie is alsvolgt, in ons vakantiechalet maken wij gebruik van een Mifi router om te internetten. Er is geen Wifi op de standplaats en steeds naar de receptie of het restaurant is wel gezellig maar schiet niet op.
Nu wil ik een alarminstallatie aanbrengen, dat zal het probleem niet zijn maar de melding van een alarm naar mijn GSM is een ander verhaal. Ik weet dat er modules zijn die een alarmsignaal doorgeven maar die hebben allemaal een aparte Sim kaart nodig en dus heb ik dan 2 keer een abonnement een keer voor deze unit en een keer voor de Mifi router. Nu is mijn vraag is er een oplossing waarbij de alarmmelding via de Mifi verstuurt kan worden naar een GSM. De alarminstallatie wordt niet op een alarmcentrale aangesloten.
Bedankt voor het meedenken.

Wout

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Alarmmelding via Mifi router
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 1 oktober 2016, 21:14 »
Ik heb een Satel Micra voor je...
GSM alarm ontvangen,
Max 4 bedrade melders en 8 draadloze. Werkt verder als een normaal systeem..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Edgar

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Hoe meer je weet, hoe beter je weet wat je (nog) n
    • Bekijk profiel
Re: Alarmmelding via Mifi router
« Reactie #2 Gepost op: zondag 2 oktober 2016, 06:38 »
Of een alarminstallatie die zelf op een wifi client wijze kan werken.
Of, een wifi-ethernet bridge, en dan kan je ieder wired-ethernet appparaat achter je mifi hangen. Let wel op de provider dat je van buiten met de mifi een verbinding kunt maken. Dat kan niet bij alle providers.

Een wifi-ethernet bridge heb ik in het verleden regelmatig van een oud access point gemaakt. Dd-wrt firmware erop en je bent klaar.
(En toch denk ik dat je voor een alarminstallatie beter af bent net eenmlosse sim kaart) voordat ik de Satel Integra had heb ik jarenlang als domme telefoonmelder een el-cheapo chinees gsm alarm gebruikt met een prepaid simkaart. Letterlijke jaarlijkse kosten de minimale opwaardeerwaarde (10eur) in mijn geval.

Woutk

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Alarmmelding via Mifi router
« Reactie #3 Gepost op: maandag 3 oktober 2016, 22:30 »
@Julian,  ik heb al een aritec 1000 met de nodige Pirren, bedankt voor het aanbod.
@Edgar, een extra GSM kiezer zoals je zegt van Chinese makelaardij neem ik zeker in overweging.
Bedankt voor het meedenken.

Groet Wout