Auteur Topic: Random vast lopen / systemfault aritech ats4001 / Instellingen weg.  (gelezen 3258 keer)

Carlito

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Random vast lopen / systemfault aritech ats4001 / Instellingen weg.
« Gepost op: donderdag 2 juli 2020, 16:49 »
Beste,

Ik ben redelijk nieuw in Alarm wereld, maar enige tijd geleden ben ik verhuisd en in dit huis is een Aritech alarm ingebouwd.
In eerste instantie was het gehele systeem omzeep geholpen omdat er tijdens een verbouwing willekeurig wat pir`s e.d waren verwijderd en wat draden doorgeknipt door de klusjesman.( sabotage)
Daarna heeft er iemand naar gekeken die dacht dat alles naar fabrieksinstellingen het beste was en toen was alles over.

Daarna ben ik gaan lezen en mezelf verdiepen in het Aritech systeem. Mezelf een hoop weten te leren en inmiddels heb ik voor een aantal maanden het systeem weer werkend. Ik ben gaan pielen en proberen en
ik heb Titan uiteindelijk werkend gekregen en heb via deze manier ook een oude backup van de vorige bewoner kunnen restoren.
Omdat er 2 pirren niet meer aangesloten is, heb ik deze uitgeschakeld en verwijderd middels Titan.

Nu heeft het systeem voor een paar maanden goed gewerkt.
Ik heb een Aritech ats4001, met daarop 2 bediendelen ats1116, een aantal brandmelders, pir`s, pir`s met camera, draadloze raam en deur contacten en bij de voordeur heb ik
een aritech ats1190 hangen.

Een aantal weken geleden heb ik voor het eerst geheel willekeurig een system fault gekregen op 1 van de bediendelen. Door deze opnieuw te pollen, lukte het mij om hem weer werkend te krijgen.
Enige tijd later kreeg ik weer een random system fault en toen heb ik een backup met titan moeten terug zetten.

Ongeveer 2 weken geleden, kreeg ik last van spontane sabotage alarmen door een (draadloze ) raamcontact. Ik heb deze open gemaakt en alles zit er goed uit. Als tip(op het forum gelezen) geprobeerd het veertje iets uit te trekken,