Auteur Topic: Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL  (gelezen 16301 keer)

Beveiliging Nieuws

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
  • Beveiliging Nieuws dé beveiliging website van NL!
    • Bekijk profiel
    • Beveiliging Nieuws
Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL
« Gepost op: woensdag 29 januari 2014, 10:28 »
PostNL sluit niet uit dat bezorgers binnenkort nog maar drie dagen per week de post rondbrengen. Het bedrijf kan postbezorgers geen fulltime baan meer bieden. PostNL en Facilicom onderzoeken nu middels een pilot of het mogelijk is om banen te combineren, zodat mensen toch een volledig salaris kunnen verdienen.

Bron: www.beveiligingnieuws.nl/nieuws/18037/_Beveiligers_Trigion_bezorgen_de_post_voor_PostNL.html

HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 30 januari 2014, 14:36 »
Compleet belachelijk. Niet meer serieus te nemen als beveiligingsbedrijf.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 30 januari 2014, 21:56 »
Compleet belachelijk. Niet meer serieus te nemen als beveiligingsbedrijf.

Tja, het is alleen belangrijker of de klanten hen nog serieus gaan nemen? Als zij dit wel doen, dan ontketenen zij op deze manier wellicht weer een nieuwe prijzenoorlog, omdat een "beveiliger" dan ook nog andere inkomsten genereert.....

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014, 10:12 »
Tja, het is alleen belangrijker of de klanten hen nog serieus gaan nemen? Als zij dit wel doen, dan ontketenen zij op deze manier wellicht weer een nieuwe prijzenoorlog, omdat een "beveiliger" dan ook nog andere inkomsten genereert.....

Dit is wat Facilicom als doet, alleen dan niet met post nl.
Vriend van mij werkte voor Trigion, vast object. Trigion raakte object kwijt en had op dat moment niet genoeg werk voor hem.

Zijn contract liep met 3 maanden af, en kreeg de mededeling dat ze hem niet wilden missen, maar dat hij zijn uren dan voorlopig moest opvullen door voor gom(zo heet dat schoonmaakbedrijf toch) een aantal uur te gaan werken.

Hij heeft dit geweigerd, maar sommige collega's van hem niet. Hij zit nu thuis en zijn collega's niet, die lopen gem 10 uur in de week bij gom. En die maken bedrijven schoon naast hen beveiliging.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014, 11:49 »
Dit is wat Facilicom als doet, alleen dan niet met post nl.
Vriend van mij werkte voor Trigion, vast object. Trigion raakte object kwijt en had op dat moment niet genoeg werk voor hem.

Zijn contract liep met 3 maanden af, en kreeg de mededeling dat ze hem niet wilden missen, maar dat hij zijn uren dan voorlopig moest opvullen door voor gom(zo heet dat schoonmaakbedrijf toch) een aantal uur te gaan werken.

Hij heeft dit geweigerd, maar sommige collega's van hem niet. Hij zit nu thuis en zijn collega's niet, die lopen gem 10 uur in de week bij gom. En die maken bedrijven schoon naast hen beveiliging.

Dit lijkt mij toch wat anders. Ik zie niet echt een probleem wanneer beveiligers, naast hun baan als beveiliger, er daarnaast ook nog andere werkzaamheden bij doen, al dan niet bij hetzelfde bedrijf, of andere bv van dat bedrijf. Uiteraard is het de keuze van de beveiliger zelf of hij/zij dat wil.

Waar het volgens mij bij Post.nl om gaat, is dat beveiligers, tijdens hun dienst als beveiliger, ook post gaan bezorgen....

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014, 12:25 »

Waar het volgens mij bij Post.nl om gaat, is dat beveiligers, tijdens hun dienst als beveiliger, ook post gaan bezorgen....

Dat is een waardeloze combinatie. Maar inderdaad, dan kan een beveiliger goedkoper worden ingezet omdat je aan je beveiliger dan ook verdient door Postnl...

Of je dat moet willen is een tweede....

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014, 12:44 »

Waar het volgens mij bij Post.nl om gaat, is dat beveiligers, tijdens hun dienst als beveiliger, ook post gaan bezorgen....

Lijkt mij toch een heel slecht plan, de beveiliger met een zak met post op ronde. Dat is een aanslag op je autoriteit als beveiliger.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014, 12:48 »
Dat is een waardeloze combinatie.

??? Ik zie niet zo veel verschil met:

En het stukje dat ik extra probeer te doen voor de opdrachtgevers is service. Door net dat beetje extra service te bieden kun je het verschil maken. Voorbeeldje: je zit als nachtportier bij een hotel. Je hebt veel tijd want je hebt als nachtportier weinig beveiliging gerelateerde werkzaamheden in de nachturen. Voor hetzelfde tarief wat het hotel betaald voeren wij extra werkzaamheden uit. Te denken aan schoonmaakwerkzaamheden, administratieve taken, ontbijt verzorgen voor vroege vogels etc. Dan lever je kwaliteit en service, de perfecte combinatie.

Maar inderdaad, dan kan een beveiliger goedkoper worden ingezet omdat je aan je beveiliger dan ook verdient door Postnl...

En behalve dat, je haalt ook nog eens werkgelegenheid bij post.nl weg!

Of je dat moet willen is een tweede....

En deze vraag kan je ook stellen bij het nachtportier verhaal. Wat ik daar ook al aangaf, is dat wat jij daar bestempeld als "extra service", andere beveiligingsbedrijven daar niet aan willen en gaan beginnen. Als ik daar met je over in discussie ga, dan blijf jij dat maar herhalen en noemt het "de perfecte combinatie", maar wanneer een ander bedrijf in mijn ogen precies hetzelfde doet, dan noem jij dat "een waardeloze combinatie". Ik noem dat "een dubbele moraal".
« Laatst bewerkt op: vrijdag 31 januari 2014, 12:50 door Planner »

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014, 16:43 »
??? Ik zie niet zo veel verschil met:
Niet? Ik denk dat je een stukje kwaliteitsverlies hebt bij zowel de beveiligingswerkzaamheden als bij de post werkzaamheden. Als je bijv een surveillant post laat bezorgen, en de surveillant krijgt een inbraakalarm en dit blijkt een rake inbraak te zijn, en hij is hier anderhalf uur mee bezig, kan dit ten koste gaan van de postbezorging. Vandaar ik dit geen goede combinatie vind.

Een nachtportier met de werkzaamheden die wij er extra bij doen, gaat niet ten koste van de kwaliteit van je beveiligingswerkzaamheden. Maar jij vind dit een vreemde constructie van onze nachtportiers, maar in het noorden van het land zie je dit bijna overal. Dan kun je ook zeggen dat receptiediensten wat bij veel bedrijven door een beveiliger gedaan word niet correct is. Wat dan moet de beveiliger de telefoon opnemen wat niks met beveiliging te maken heeft, dan moet de beveiliger de post sorteren die binnenkomt en zo kan ik nog wel even door gaan... Maar daarin verschillen jij en ik gewoon van mening en gaan dit ook niet eens worden met elkaar, zoals al duidelijk in andere topic, dus zullen we het bij dit topic houden?

En behalve dat, je haalt ook nog eens werkgelegenheid bij post.nl weg!
De werkgelegenheid word toch al steeds minder bij postnl. Je kunt het ook van de andere kant bekijken. In het beveiligingsvak zijn al weinig tot geen fulltime contracten meer, dus je kunt van 2 partime contracten ook 1 fulltime contract maken. Maar dan moet je dat gaan combineren en niet alles in 1 dienst proppen. Bijv maandag woensdag, zaterdag beveiliging, dinsdag en vrijdag post bezorgen. Ik noem maar een voorbeeld. Dan zal ik het niet eens een slecht idee vinden.

En deze vraag kan je ook stellen bij het nachtportier verhaal. Wat ik daar ook al aangaf, is dat wat jij daar bestempeld als "extra service", andere beveiligingsbedrijven daar niet aan willen en gaan beginnen. Als ik daar met je over in discussie ga, dan blijf jij dat maar herhalen en noemt het "de perfecte combinatie", maar wanneer een ander bedrijf in mijn ogen precies hetzelfde doet, dan noem jij dat "een waardeloze combinatie". Ik noem dat "een dubbele moraal".

Ik ben van mening dat het 2 verschillende onderwerpen zijn, maar zal nog 1 keer uitleggen hoe het werkt en dan houd ik er over op, voordat het weer een eindeloze discussie word.

Als eigenaar van een hotel, wil je ook in de nachturen graag dat je hotel in goede handen is. Volledig een nachtportier inzetten, die alleen maar op zijn stoeltje bij de deur zit(Zo zie jij een nachtportier) is te duur. Een receptiemedewerker die in de nacht niks te doen heeft neer zetten is ook te duur.
Dan komt er een combinatie dat een nachtportier, receptiewerk kan doen(mensen in/uit checken etc) een stukje schoonmaakwerk kan doen, en zo kun je nog wel wat verzinnen. Door dit te combineren is het mannetje wat je in dat hotel neer zet rendabel en kost het de ondernemer geen grof geld. Voor middelgrote hotels(max 100 kamers) is dit een zeer mooie constructie. Dit hoeft geen beveiliger te zijn, maar in de praktijk hebben de hotelondernemers die er wel graag zitten, dus bieden wij dat aan.

Door dit te combineren heb ik meer werkgelegenheid voor mensen, bij de vacature staan al deze werkzaamheden ook vermeld. Kan ook zeggen, bied dit niet aan, portier is portier die zit bij de deur. zegt hotel ok, dan heb ik voor jou geen werk. Heb ik geen werk, dan moet ik personeel ontslaan. Dus eigenlijk is het win win. Hoteleigenaar tevreden, personeel tevreden, ik tevreden.

Zal het je nog sterker vertellen. Dit idee is ontstaan door de nachtportiers die bij hotels zaten. Die gaven aan zich dood te vervelen op het werk omdat er niks te doen was. Nu hebben ze lekker de hele nacht wat te doen. Waarom ben jij er dan zo op tegen?

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014, 17:35 »
Ik zie het verschil niet tussen een beveiliger die en portiersdiensten met schoonmaakwerkzaamheden en receptiediensten verenigd en een beveiliger die post rondbrengt. Beide is een samenvoegsel van een of meerdere functies. Dus toch een dubbele moraal?
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014, 18:12 »
Een nachtportier met de werkzaamheden die wij er extra bij doen, gaat niet ten koste van de kwaliteit van je beveiligingswerkzaamheden

Laat ik nu zo het vermoeden hebben, dat ook Trigion zal zeggen, dat het bezorgen van post niet ten koste gaat van de kwaliteit van de beveiligingswerkzaamheden.

Maar jij vind dit een vreemde constructie van onze nachtportiers

Nee hoor, de combinatie van die werkzaamheden die jij noemt die snap ik wel, alleen heb jij geen enkele taak genoemd die specifiek voor een beveiliger is, dus ik zie werkelijk niet in waarom je daar een beveiliger voor inzet?

De werkgelegenheid word toch al steeds minder bij postnl

Natuurlijk, omdat er steeds minder post is. Maar als de post die overblijft ook nog eens bezorgd gaan worden door anderen, dan blijft er helemaal geen werk meer over. Maar goed, als je zaken kunt en wilt combineren, dan vind ik dat best hoor. Waar het mij omgaat is dat jij de door jouw gemaakt combinatie "perfect" noemt, maar wanneer een ander bedrijf een andere combinatie maakt, jij dat kwalificeert als "waardeloos".

Ik ben van mening dat het 2 verschillende onderwerpen zijn

En ik zie het verschil niet.

Door dit te combineren heb ik meer werkgelegenheid voor mensen, bij de vacature staan al deze werkzaamheden ook vermeld. Kan ook zeggen, bied dit niet aan, portier is portier die zit bij de deur. zegt hotel ok, dan heb ik voor jou geen werk. Heb ik geen werk, dan moet ik personeel ontslaan. Dus eigenlijk is het win win.

Als jij dat vind moet jij dat vooral doen. Maar al deze argumenten kan (en zal?) Trigion ook aanvoeren.

Dit idee is ontstaan door de nachtportiers die bij hotels zaten. Die gaven aan zich dood te vervelen op het werk omdat er niks te doen was. Nu hebben ze lekker de hele nacht wat te doen.

En jij denkt dat de beveiligers van Trigion het allemaal wel zo druk hebben dat zij er geen andere zaken bij kunnen doen?

Waarom ben jij er dan zo op tegen?

Jij begrijpt mij helemaal verkeerd. Het is geen kwestie of ik er voor of tegen ben. Als jij je organisatie zo wilt runnen, moet jij dat vooral ook doen. Maar ga dan geen dingen roepen en de moraalridder spelen over andere bedrijven die naar besparingen e.d. op zoek zijn, en in mijn beleving precies hetzelfde als jij doen.

Ik denk alleen dat het geen goede ontwikkeling is voor de beveiligingssector in het algemeen, en dat de kwaliteit naar beneden gaat, maar ik ga er geen waardeoordeel over vellen. Als jij je aan de wet en regelgeving houdt vind ik het allemaal prima.... Overigens gaat de kwaliteit van de beveiligingswerkzaamheden in jouw constructie niet naar beneden, omdat jij beveiligers inzet zonder dat zij een beveiligingstaak hebben. Zoals gezegd, ik ken ook een bedrijf wat die dezelfde diensten aanbied, maar dan met studenten.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014, 19:35 »
Laat ik nu zo het vermoeden hebben, dat ook Trigion zal zeggen, dat het bezorgen van post niet ten koste gaat van de kwaliteit van de beveiligingswerkzaamheden.

Als Trigion dat zegt, dan moeten ze dit ook nakomen. Blijft de kwaliteit van beide kanten goed, dan zou ik zeggen succes ermee en ga ervoor.. alleen kan dit niet gecombineerd worden in mijn ogen. Maar ja wie ben ik!

Natuurlijk, omdat er steeds minder post is. Maar als de post die overblijft ook nog eens bezorgd gaan worden door anderen, dan blijft er helemaal geen werk meer over. Maar goed, als je zaken kunt en wilt combineren, dan vind ik dat best hoor. Waar het mij omgaat is dat jij de door jouw gemaakt combinatie "perfect" noemt, maar wanneer een ander bedrijf een andere combinatie maakt, jij dat kwalificeert als "waardeloos".

Ik ken genoeg andere beveiligingsbedrijven die taken combineren. De kleinere bedrijven zullen dit ook wel moeten doen om een beetje tussen de markt te komen. Dit juich ik ook alleen maar toe. Tegenwoordig moet je hard knokken wil je wat verdienen en opbouwen, en als het op de manier kan door dingen met elkaar te combineren ZONDER dat het de kwaliteit laat zakken, vooral doen. Alleen denk ik, en weet zeker dat veel dat met mij eens zullen zijn, dat een surveillant bijvoorbeeld de post niet kan combineren tijdens zijn dienst zonder kwaliteitsverlies. Maar de toekomst zal dit vertellen.


En ik zie het verschil niet.
Ik wel


Als jij dat vind moet jij dat vooral doen. Maar al deze argumenten kan (en zal?) Trigion ook aanvoeren.
Door meer werkzaamheden in 1 dienst te proppen, creëer je niet meer werk hoor, ja voor de beveiliger die 2 keer zo hard moet werken voor zijn geld.

En jij denkt dat de beveiligers van Trigion het allemaal wel zo druk hebben dat zij er geen andere zaken bij kunnen doen?
Ik had het over een vast object, dat valt sowieso niet te combineren met post bezorgen.
De enige dienst waarmee je postnl kunt combineren zijn surveillance diensten. En als de surveillanten in hen dienst niet zoveel te doen hebben, dan heeft de planner / hoofd surveillant de routelijsten verkeerd gemaakt.

Jij begrijpt mij helemaal verkeerd. Het is geen kwestie of ik er voor of tegen ben. Als jij je organisatie zo wilt runnen, moet jij dat vooral ook doen. Maar ga dan geen dingen roepen en de moraalridder spelen over andere bedrijven die naar besparingen e.d. op zoek zijn, en in mijn beleving precies hetzelfde als jij doen.
Ik ga de moraalridder niet spelen, ik geef mijn mening ergens over, en volgens mij is dit gewoon toegestaan. Ik blijf er bij dat wat ik doe niet hetzelfde is, maar daar gaan we niet verder over door!
En ik roep ook niet zomaar dingen, ik onderbouw ze wel. En naar mijn mening gaat dit niet werken zonder kwaliteitsverlies.

Ik denk alleen dat het geen goede ontwikkeling is voor de beveiligingssector in het algemeen, en dat de kwaliteit naar beneden gaat, maar ik ga er geen waardeoordeel over vellen. Als jij je aan de wet en regelgeving houdt vind ik het allemaal prima.... Overigens gaat de kwaliteit van de beveiligingswerkzaamheden in jouw constructie niet naar beneden, omdat jij beveiligers inzet zonder dat zij een beveiligingstaak hebben. Zoals gezegd, ik ken ook een bedrijf wat die dezelfde diensten aanbied, maar dan met studenten.

Wat zijn volgens jou beveiligingstaken? Alles in de beveiligingsbranche wat wij aan werkzaamheden doen kan elke gek doen. Zo ingewikkeld en spannend werk hebben wij niet. ben wel benieuwd wat echt beveiligingstaken zijn wat ECHT door een beveiliger zou moeten gebeuren.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014, 23:29 »
Wat zijn volgens jou beveiligingstaken?

Lijkt me niet echt relevant. Het gaat erom wat de politie daaronder verstaat.

Alles in de beveiligingsbranche wat wij aan werkzaamheden doen kan elke gek doen

Dat is nu precies het beeld wat vaak geschetst wordt. Beveiligers hebben het echter vaak over kwaliteit, goede opleiding e.d., maar volgens mij verhouden die 2 stellingen zich niet zo goed met elkaar. Ik vind het echter wel typisch dat jij dit zo stelt....

Zo ingewikkeld en spannend werk hebben wij niet. ben wel benieuwd wat echt beveiligingstaken zijn wat ECHT door een beveiliger zou moeten gebeuren.

Het is echter de wetgever die heeft bepaald dat bepaalde werkzaamheden, of deze nu wel of niet ingewikkeld en/of spannend zijn, door beveiligers gedaan moeten worden. Bij een aantal werkzaamheden is dat vrij duidelijk, maar er is ook een heel groot grijs gebied.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 1 februari 2014, 00:22 »
Dat is nu precies het beeld wat vaak geschetst wordt. Beveiligers hebben het echter vaak over kwaliteit, goede opleiding e.d., maar volgens mij verhouden die 2 stellingen zich niet zo goed met elkaar. Ik vind het echter wel typisch dat jij dit zo stelt....

Goede opleidingen? Mbo 2 en mbo 3, in mijn ogen geen top opleidingen hoor. Niv 2 stelt weinig voor en niv 3 in de beveiliging ook niet.
Waarom typisch dat ik dit zo stel? omdat ik een eigen beveiligingsbedrijf heb, en aangeef kwaliteit te leveren? Dat is denk ik waar je heen wil. Ook al is het simpel en makkelijk werk, het werk moet wel goed uitgevoerd worden, dat is wat ik met kwaliteit bedoel. kwaliteit is mensen inzetten waar ze goed functioneren. Winkel surveillance simpel, maar saai werk, niet iedereen wil wil doen. Door slecht gemotiveerd personeel, functioneert hij/zij ook slecht in zijn taken. Terwijl het zo simpel werk is. Dat is het verschil dat je toch kwaliteit verkoopt, bij toch relatief simpel werk.

Het is echter de wetgever die heeft bepaald dat bepaalde werkzaamheden, of deze nu wel of niet ingewikkeld en/of spannend zijn, door beveiligers gedaan moeten worden. Bij een aantal werkzaamheden is dat vrij duidelijk, maar er is ook een heel groot grijs gebied.

dat was mijn vraag niet, mijn vraag was wat jij daaronder verstaat niet de wetgever. Maar zal de vraag anders stellen. Wat is door de wetgever bepaalt, welke werkzaamheden door een beveiliger MOET worden gedaan.
Ik mag als ondernemer van een bedrijf:
Mijn eigen alarmopvolging doen
Mijn eigen brand en sluit rondes lopen
Mijn eigen receptiemedewerkers hebben
En zo kan ik nog wel even door gaan.

Kortom, ik mag als ondernemer deze taken zelf uitvoeren, maar het is het gemakzucht van bedrijven om ons in te huren. En gelukkig maar, anders zaten veel mensen zonder werk.

Enige waar eisen voor gesteld zijn, is bij bijvoorbeeld evenementen. Daar moeten beveiligers worden ingezet, maar ook hier heb je een maas voor in de wet, even als bij horecazaken.

Maar nogmaals mijn vraag aan jou persoonlijk. Wat zijn nu echt beveiligingswerkzaamheden die volgens jou door een beveiliger zou moeten worden uitgevoerd!



Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligers Trigion bezorgen de post voor PostNL
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 1 februari 2014, 01:35 »
Winkel surveillance simpel, maar saai werk, niet iedereen wil wil doen

Wat is simpel? Ik vind het bijvoorbeeld heel simpel te begrijpen, dat wanneer ik hier op de link "voeg citaat toe". dat ik dan tussen de "qoutes" iemand kan citeren, en daarop kan reageren door achter de quote mijn reactie te schrijven, en dat in een reactie meerdere keren kan herhalen. Anderen hebben dat kennelijk niet door, en zetten hun eigen reactie dan in bold in de quote...

Wat voor de één simpel is, is voor anderen helemaal niet simpel. Ik heb vaak genoeg meegemaakt, dat ondanks dat mensen van goede wil waren, deze niet geschikt waren om bepaalde taken, uit te voeren. Zo zijn er winkelsurveillanten die heel vriendelijk naar de klanten zijn en heel goed hun dienstverlenende taken vervullen, maar wanneer de winkelier aan het eind van het jaar de balans opmaakt, deze tot de conclusie komt dat de derving gigantisch was. Andere surveillanten (de minderheid) hebben per dag minimaal 1 aanhouding, Voor hen is het waarschijnlijk heel simpel, omdat zij er gewoon erg goed in zijn, maar dat wil niet zeggen dat het simpel is. Dat de opleiding geen hoog niveau heeft, heeft daar niet zo veel mee te maken!

Kortom, ik mag als ondernemer deze taken zelf uitvoeren, maar het is het gemakzucht van bedrijven om ons in te huren

Ja, maar wanneer je "bepaalde zaken" voor derden gaat doen, dan ben je opeens wel vergunning plichtig

Wat zijn nu echt beveiligingswerkzaamheden die volgens jou door een beveiliger zou moeten worden uitgevoerd!

Nogmaals, niet relevant. Maar laat ik 1 voorbeeld noemen. Bij veel grotere bedrijven, zit bij de ingang/receptie een beveiliger. Maakt het feit dat daar een beveiliger zit het dan ook "beveiligingswerkzaamheden"? Volgens mij is het antwoord op die vraag "NEE". Toegangscontrole is geen taak die door een beveiliger uitgevoerd MOET worden, daarvoor mag je ook ander, zowel eigen als ingehuurd, personeel inzetten. Toegangscontrole heeft echter WEL te maken met de veiligheid in het object. Om de beveiliging daar in te betrekken, en de beveiliging (een deel van) de toegangscontrole uit te laten voeren, lijkt mij geen enkel probleem.