Auteur Topic: partime contract en al 160 uur gewerkt  (gelezen 15802 keer)

WeNNiuZz

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
partime contract en al 160 uur gewerkt
« Gepost op: dinsdag 27 december 2011, 13:49 »
Hoi, ik ben nieuw in de beveiliging en had een vraagje waar ik wel antwoordt op kan vinden maar niet geheel snap

ik heb een contract van 50 uur en heb deze periode al 162 uur gewerkt, en sta aankomend weekend dus het oud en nieuw weekend op reserve (geen werktijd 09.00-17.00) nu wil ik graag weten of ze mij dat weekend kunnen verplichten te komen werken als er iemand ziek wordt.

ik heb een groeimodel contract.

wat ik tot zo ver heb kunnen terug vinden is dat ik wel verplicht kan worden tot overwerk, maar het is mij niet duidelijk tot hoever, tot 160 uur of daar 1 dienst boven of tot 176 uur?

wie kan mij vertellen of ik al vast plannen kan gaan maken of niet.

Dimyo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: partime contract en al 160 uur gewerkt
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 27 december 2011, 14:11 »
Zie hier:

Er zijn 2 vormen van een parttime contract:
1. Groeimodel: hierbij kan de werknemer niet verplicht worden tot een overschrijding van de
overeengekomen arbeidsduur boven een fulltime contract per loonperiode.
(bron CAO PB 2008/2010 blz.10)

Dus als jij niet wil of kan, dan mag je rustig nee zeggen.
Want ze kunnen je het niet verplichten.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: partime contract en al 160 uur gewerkt
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 27 december 2011, 14:18 »
In artikel 1 van de CAO, bij de definitie van een parttime contract, staat:

1. Groeimodel: hierbij kan de werknemer niet verplicht worden tot een overschrijding van de overeengekomen arbeidsduur boven een fulltime contract per loonperiode.