Auteur Topic: Contract  (gelezen 3381 keer)

Blik

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Contract
« Gepost op: dinsdag 27 december 2011, 11:05 »
Mijn vraag is of een mondelinge arbeidsovereenkomst opgezegd kan worden na twee dagen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Contract
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 27 december 2011, 11:23 »
Ik kan mij in de beveiliging niet zo veel voorstellen bij een mondelinge arbeidsovereenkomst. Er dienen immers zoveel zaken geregeld te worden, alvorens je beveiligingswerkzaamheden kunt gaan verrichten, om maar bij de belangrijkste te beginnen, het legitimatiebewijs, of is die ook \"mondeling\" geregeld?

Maar wat verwacht jij hier nu voor antwoord te vinden? Dit heeft niets met beveiliging te maken, maar met arbeidsrecht. In principe zijn mondelinge afspraken, dus ook arbeidscontracten, gewoon rechtsgeldig. De bewijslast is vaak alleen wat lastig. Voor de beoordeling is veel meer informatie nodig dan een zin van 1 van de partijen. En laten we er voor het gemak van uit gaan dat jij \"gelijk\" zou hebben, dan is dat nog heel wat anders als \"gelijk krijgen\", daarvoor zal je toch, samen met een jurist, de stap naar de rechter moeten maken. Dus ik zou zeggen, ga eens even langs bij een jurist, bijvoorbeeld:

http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

Dimyo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: Contract
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 27 december 2011, 13:26 »
Die jurist zegt precies hetzelfde en misschien leg jij de zaken wel anders uit dan, dat ze bedoelt zijn.
Een mondelinge arbiedsovereenkomst is net zoveel waard als gebakken lucht.
Dus neus snuiten, tranen drogen en op zoek gaan naar een werkgever die wel de zaken op papier zet.