Auteur Topic: Artikel 64 lid 7  (gelezen 13937 keer)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 14:16 »
Citaat van: Bart

Bij mijn weten zijn alle leden op de hoogte gesteld


???

Eerder schreef je:

Citaat van: Bart

maar ik heb ook nog geen notulen gezien waaruit blijkt wat er allemaal in het 80% document staat ed.


Jij hebt, net als zovelen, geen enkele informatie over het 80% document, en je kunt het nergens lezen. Jij krijgt wel een uitnodiging, voor een vergadering waar over dit document gesproken wordt. Wat klopt er niet?

Overigens staat op de site van de CNV nog iets wat mij ontzettend stoort:

\"En je kunt, volgens de cao Particuliere Beveiliging, voor deze bijeenkomst bijzonder verlof aanvragen. Het kost je dus geen verlofdag. \"

Dat klopt helemaal, alleen is deze uitnodiging gedateerd op 29 november. De roostervrije dagen van de werknemers, dus ook van de collega\'s die geen lid zijn de CNV, zijn dus inmiddels al vastgesteld (althans, dat zou moeten ook volgens de huidige CAO). Vrije tijd is volgens diezelfde bond HEEL belangrijk, maar ze vinden het dus kennelijk geen enkel probleem dat al hun leden op een veel te laat tijdstip (bijzonder) verlof aanvragen, wat dus zou betekenen dat andere collega\'s op hun (rooster) vrije dag moeten komen werken.

Wanneer dit soort aanvragen voor bijzonder verlof op een dergelijk tijdstip op mijn bureau belanden, dan gaan deze dus linea recta de prullenbak in. Ik zou namelijk niet weten waarom andere collega\'s de dupe zouden moeten worden. Zo\'n jaar vergadering wordt echt niet 2,5 weken van te voren gepland en dus kan je dat ook veel langer van te voren regelen....

Bart

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 14:36 »
Beste planner,

Ik heb welgeteld 2x bericht gehad van deze vergadering. Bij mij stond er op het nieuwe rooster gewoon bijzonder verlof ingepland.
Dat collega\'s moeten bloeden zodat ik er heen kan? Geen idee ik heb geen vast rooster.

Wat betreft bijzonder verlof voor de vergadering.  Als ik 1 vrije dag aan vraag moet ik het ook minimaal een week vantevoren aanvragen en zal er ook iemand voor mij moeten werken. Dus ik zie daar geen probleem.
Dat er maar 1 vergadering gepland staat zodat er slechts een select groepje heen kan vind ik kwalijker.

Ik heb de uitnodigingen niet verstuurd dus ik kan natuurlijk niet weten of elk cnv lid het ontvangen heeft. Ik heb zelf bij ons op het object folders verspreid waar het in stond. Alleen bij ons is er niet veel animo vanwege de afstand en de parkeerkosten.
Dit protocol is slechts een hulpmiddel het kan en mag nimmer de plaats innemen van het eigen denken en handelen van de medewerker.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 15:03 »
Citaat van: Bart

Bij mij stond er op het nieuwe rooster gewoon bijzonder verlof ingepland.
Dat collega\'s moeten bloeden zodat ik er heen kan? Geen idee ik heb geen vast rooster


Het heeft niets met een vast rooster te maken. Als jouw werkgever volgens de (huidige) CAO plant, dienen de roostervrije dagen van de werknemers met een invulrrooster ook 28 dagen voor ingang van de roostterperiode vastgesteld te worden (artikel 33, lid 2). Kennelijk gebeurt dat bij jullie niet, denk je nu werkelijk dat ze er dan wel in zullen slagen om 20 tijdvensters van 10 uur 28 dagen van te voren vast te stellen?

Citaat van: Bart

Wat betreft bijzonder verlof voor de vergadering. Als ik 1 vrije dag aan vraag moet ik het ook minimaal een week vantevoren aanvragen en zal er ook iemand voor mij moeten werken. Dus ik zie daar geen probleem


Je moet het even andersom bekijken. stel voor dat de Unie ook een jaarveragdering houd en dat 2,5 week van te voren plant. dat moet even tot de leden doordringen, en die vragen 1,5 week van te voren bijzonder verlof aan. Wat zeg jij dan als ik bij je kom met de mededeleing dat jouw roostervrije dag wordt ingetrokken, omdat de Unie een vergadering heeft?

Citaat van: Bart

Alleen bij ons is er niet veel animo vanwege de afstand en de parkeerkosten.


Op dit punt moet ik de bonden gelijk geven. Als dit al te veel moeite is!.Vaak betalen de bonden ook nog wel de parkeer kosten. En als je met een aantal collega\'s gaat carpoolen vallen de rieskosten ook nog wel mee, en het is nog goed voor het mileu ook. Maar je kan toich niet verwachten dat de bonden in elke gehucht in Nederland bijeenkomsten plannen?

Hls-m

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 63
    • Bekijk profiel
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 16:01 »
Als er straks een akkoord is en wij het voor gaan leggen aan de leden dan zullen wij zeer zorgvuldig moeten communiceren en als er vergaderingen in het land worden gehouden dit ruim van te voren meedelen zodat zoveel mogelijk mnsen in de gelegenheid gesteld worden aanwezig te zijn.

Voor leden die nu al informatie willen hebben over het 80 procent document hebben wij een telefonisch cao-spreekuur ingericht. Zie de berichtgeving op www.uniesecurity.nl.

Maarten Hoelscher
De Unie Security

johan

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 17:55 »
weer dat telefonische
stuur het (desnoods via de mail) naar de leden
van de meeste leden zoniet van alle is het e-mailadres bekend.
zo niet dat hebben we nog de gewone post

Bart

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 2 december 2011, 08:22 »
Citaat van: Planner

[Het heeft niets met een vast rooster te maken. Als jouw werkgever volgens de (huidige) CAO plant, dienen de roostervrije dagen van de werknemers met een invulrrooster ook 28 dagen voor ingang van de roostterperiode vastgesteld te worden (artikel 33, lid 2). Kennelijk gebeurt dat bij jullie niet, denk je nu werkelijk dat ze er dan wel in zullen slagen om 20 tijdvensters van 10 uur 28 dagen van te voren vast te stellen?


Deze dagen worden wel degelijk vastgesteld. Alleen hebben wij toch een aardige overcapaciteit door het verdwijnen van objecten in de regio.
Of de planning het voor elkaar krijgt om dat allemaal in te plannen lijkt me wel. Ze weten me nu al te vertellen wat ik in Februari draai. De vaste roosters zullen wel aardig intact blijven.

Citaat van: Planner

Je moet het even andersom bekijken. stel voor dat de Unie ook een jaarveragdering houd en dat 2,5 week van te voren plant. dat moet even tot de leden doordringen, en die vragen 1,5 week van te voren bijzonder verlof aan. Wat zeg jij dan als ik bij je kom met de mededeleing dat jouw roostervrije dag wordt ingetrokken, omdat de Unie een vergadering heeft?


We hebben een hoop mensen met blokdiensten. In de aanloop naar de nieuwe cao wordt daar nu meestal adv voor ingevuld. Dus ik denk dat er wel een mooi aan valt te passen.
 
Citaat van: Planner

Op dit punt moet ik de bonden gelijk geven. Als dit al te veel moeite is!.Vaak betalen de bonden ook nog wel de parkeer kosten. En als je met een aantal collega\'s gaat carpoolen vallen de rieskosten ook nog wel mee, en het is nog goed voor het mileu ook. Maar je kan toich niet verwachten dat de bonden in elke gehucht in Nederland bijeenkomsten plannen?


Ik woon niet bepaald in een gehucht. Maar goed een centraal gelegen punt is inderdaad makkelijker.

Ik heb de uitnodiging voor de jaarvergadering er trouwens bij gepakt. De datum van tekenen is 7 November 2011. Dus ik vermoed dat ik \'m op de 8ste of 9de November binnen had.
Dit protocol is slechts een hulpmiddel het kan en mag nimmer de plaats innemen van het eigen denken en handelen van de medewerker.