Auteur Topic: Artikel 64 lid 7  (gelezen 13936 keer)

Bart

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
Artikel 64 lid 7
« Gepost op: woensdag 30 november 2011, 10:14 »
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag omtrent artikel 64 lid 7. Er staat dat na elke 5 dienstjaren in de beveiliging gerekend vanaf 1 Januari 2007 een extra vakantiedag wordt toegekend. Wordt deze extra dag met ingang van de cao op 1 Januari (Als dat gehaald wordt natuurlijk) ons afgepakt of blijft dit van kracht?

Mvg Bart.
Dit protocol is slechts een hulpmiddel het kan en mag nimmer de plaats innemen van het eigen denken en handelen van de medewerker.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 10:44 »
Alles waar niet over gesproken is blijft van kracht. En ik lees nergens dat di een punt van discussie is, dus zou dit gewoon van kracht blijven...

Bart

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 10:49 »
Ik hoop het maar. Met de aanloop naar de nieuwe cao ben ik nergens meer zeker van.
Dit protocol is slechts een hulpmiddel het kan en mag nimmer de plaats innemen van het eigen denken en handelen van de medewerker.

Hls-m

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 63
    • Bekijk profiel
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 11:14 »
Dit artikel blijft van kracht. Als je dit soort vragen hebt dan kun je de cao-telefoon bellen, nummer 0345-851936.

Groet,
Maarten Hoelscher
De Unie Security

Bart

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 11:34 »
Het is mooi dat het van kracht blijft.
De cao telefoon bellen is inderdaad een optie, maar nu bereik ik een breder publiek met mijn vraag en antwoorden van mede gebruikers. Anders zou je wel erg veel telefoontjes krijgen met dezelfde vraag terwijl het niet nodig is.
Een concept cao op dit forum of op de websites van de bonden plaatsen zie ik eigenlijk wel als gewenst. Dan hebben we een indicatie van wat er speelt.

Mvg Bart.
Dit protocol is slechts een hulpmiddel het kan en mag nimmer de plaats innemen van het eigen denken en handelen van de medewerker.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 11:35 »
Waarim wil jij nu zo graag dat iedereen voor elke vraag gaat bellen.? Het is toch veel makkelijk als jullie gewoon een goede website maken waar alle inormatie die op dit moment beschikbaar is gewoon valt te lezen!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 11:36 »
(tu)

Bart

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 11:50 »
Daar sluit ik me bij aan.
Dit protocol is slechts een hulpmiddel het kan en mag nimmer de plaats innemen van het eigen denken en handelen van de medewerker.

johan

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 12:04 »
Hellemaal met Planner eens.
Maar dat is blijkbaar te moeilijk voor de bonden
Stel je voor dat ze dan opeens lof krijgen over goede communicatie:D

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 12:56 »
Ik zal de eerste zijn om een compliment uit te delen wanneer er nu eens echt goede informatiew wordt gegeven, ere wie ere toekomt. Maar op dit moment is de communicatie zeer slecht. UIteindelijk hebben we hier nu wel iets meer informatie boven water gekregen , maar lang niet alle beveiligers weten de weg naar dit prikbord te vinden. De informatie die hier staat (en nog veel meer), zou gewoon te vinden moeten zijn op de sites van de vakbonden. Dat is de plaats waar iemand die interesse heeft zou moeten kijken en de informatie kunnen vinden.

Dan kan er een keer gediscussierd gaan worden over de inhoud, in plaats van een discussie over het vinden van de inhoud....

Bart

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 13:07 »
Dat lijk mij een goed punt om bij de bonden aan te kaarten. Ik moet heel eerlijk bekennen dat mij erg weinig ter ore is gekomen van de bond. Misschien komt er duidelijkheid bij de jaarvergadering.
Dit protocol is slechts een hulpmiddel het kan en mag nimmer de plaats innemen van het eigen denken en handelen van de medewerker.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 13:15 »
\"De jaargadering\"? Als je het hebt over de jaarvergadering van de Unie, deze was dit jaar op 11 april, dus ik denk dat die in 2012 ook weer rond die tijd zal zijn. Ik mag toch aannemen dat er dan al meer duidelijkheid is?

EDIT: Oh nee, ik zie dat die jaarvergaderingen lokale aangelegenheden zijn, geen landelijk iets en dat ze allemaal op andere data jaarvergaderingen houden....

Overigens lijkt mij zo\'n jaarvergadering ook niet het juiste moment om over 1 branche een uitgebreide discussie te gaan voeren, ik denk dat je dan al snel afgekapt wordt. Wellicht dat je in 1 op 1 gesprekken meer duidelijkheid krijgt....

Bart

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 13:34 »
Ik zit zelf bij het cnv. Dejaarvergadering is bij ons op 16 December.
Wegens overcapaciteit sta ik als reserve op de lijst van de vakgroep beveiliging dus ik ben er niet elke keer bij, maar ik heb ook nog geen notulen gezien waaruit blijkt wat er allemaal in het 80% document staat ed.
Dit protocol is slechts een hulpmiddel het kan en mag nimmer de plaats innemen van het eigen denken en handelen van de medewerker.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 13:40 »
Wel handig dat als je ergens over gaat praten niet iedereen vooraf geinformeerd wordt!

Overigens zie ik dat er ook nog een \"expert\" op het gebied van beveiliging is ingehuurd B)-
http://www.cnvdienstenbond.nl/nieuws/artikel/43691/?tx_ttnews%5Byear%5D=2011&tx_ttnews%5Bmonth%5D=11&cHash=1c85061e39

Bart

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
Re: Artikel 64 lid 7
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 13:59 »
Bij mijn weten zijn alle leden op de hoogte gesteld. Maar goed ik sta niet bij het cnv op de loonlijst dus ik kan dat niet allemaal nagaan.
Tja en die expert vind ik eerlijk gezegd zonde van het geld. Maarja wie ben ik om daar over te oordelen.
Dit protocol is slechts een hulpmiddel het kan en mag nimmer de plaats innemen van het eigen denken en handelen van de medewerker.