Auteur Topic: Loonsverhoging per 1 januari 2012  (gelezen 30214 keer)

johan

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Loonsverhoging per 1 januari 2012
« Reactie #30 Gepost op: woensdag 30 november 2011, 18:00 »
dat heeft niets te maken met op alle slakken zout leggen, hiermee wijs ik  nogmaals aan het gebrek van goede communicatie vanuit de bonden.
Bij het FNV duurde het toch wel wat langer +/- 2 en een halve week voor dat we konden stemmen.
@ Maarten ik waardeer het wel dat je op dit prikbord reageer op deze discussie\'s de andere bonden zijn daar blijkbaar te laf voor.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Loonsverhoging per 1 januari 2012
« Reactie #31 Gepost op: dinsdag 13 december 2011, 01:45 »
Het aangekondige magazine staat online:

http://www.yourmark.eu/flipbook/3/

Maar het artikel dat er in staat is gewoon een copy van wat er 24 november al op de website stond

http://www.uniesecurity.nl/Nieuws/tabid/357/articleType/ArticleView/articleId/2741/Update-over-de-nieuwe-cao-PB.aspx

Nee, de Unie heeft het echt goed begrepen, de communicatie is sterk verbeterd....:(

Maar geen nood, de CAO loopt \"pas\" op 1 januari af. Men is \"druk\" bezig, geen nieuws is immers goed nieuws

johan

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Loonsverhoging per 1 januari 2012
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 13 december 2011, 16:34 »
Citaat van: Planner


Nee, de Unie heeft het echt goed begrepen, de communicatie is sterk verbeterd....:(

Maar geen nood, de CAO loopt \"pas\" op 1 januari af. Men is \"druk\" bezig, geen nieuws is immers goed nieuws


ja daar schieten de leden veel mee op, geen nieuwe informatie over de CAO, wel recepten plaatsen voor de kerst ik denk niet dat de leden daar op zitten te wachten, die hebben meer aan de info over de CAO (waar ze ook recht op hebben)
Maar dit zal wel politieke manier van werken zijn(of niet Maarten)

Vandaag een brief gekregen van onze OR daar werdt ook al in aangehaald dat ze het betwijfelen dat de CAO 01-01-12 klaar is, en wat dan?
Weer een verlenging van de huidige CAO zonder een loonsverhoging?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Loonsverhoging per 1 januari 2012
« Reactie #33 Gepost op: dinsdag 13 december 2011, 17:13 »
Nee, de loonsverhoging van 2,3%, die staat vast. Dat is immers al afgesproken en door de leden akkoord bevonden bij de verlenging tot 1 januari 2012. En Maarten heeft al door laten schemeren dat wanneer er wel een CAO akkoord komt (voor of na 1 januari), de meeste (zo niet alle) wijzigingen pas later in zullen gaan. Dus ga er maar van uit dat er op 1 januari, behalve de loonsverhoging, helemaal niets veranderd. Als er geen akkoord komt dan heeft de CAO een nawerking, komt er wel een akkoord dan gaan de wijizgingen later in. Alles natuurlijk in het belalng van de werknemers.

Hls-m

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 63
    • Bekijk profiel
Re: Loonsverhoging per 1 januari 2012
« Reactie #34 Gepost op: dinsdag 13 december 2011, 18:40 »
Beate mensen,

Jullie kunnen natuurlijk alles naar het negatieve trekken.

Leden kunnen mij altijd bellen en dan neem ik uitgebreid de tijd hen te informeren. De nieuwe werktijdenregeling gaat pas in na akkoord van leden en na een heel communicatietraject. En wanneer de administratie van de bedrijven daar klaar voor is.

Grt
Maarten

johan

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Loonsverhoging per 1 januari 2012
« Reactie #35 Gepost op: dinsdag 13 december 2011, 19:26 »
Citaat van: Hls-m

Beate mensen,

Jullie kunnen natuurlijk alles naar het negatieve trekken.

Leden kunnen mij altijd bellen en dan neem ik uitgebreid de tijd hen te informeren. De nieuwe werktijdenregeling gaat pas in na akkoord van leden en na een heel communicatietraject. En wanneer de administratie van de bedrijven daar klaar voor is.

Grt
Maarten

Beste Maarten

Daar gaan we weer
Lees de diverse reactie\'s nu eens goed en geef alle leden schriftelijk of via mail de informatie stuur nu eens het 80 % document zodat alle leden zich daar eens in kunnen verdiepen.Zodat iedereen al een groot gedeelte van de nieuwe CAO gelezen kan hebben en het niet pas krijgen als we gaan stemmen.
De leden kunnen altijd bellen is onderhand een standaard antwoord van je maar daar verbeter je de communicatie echt niet mee.

Je schrijf wel dat we alles naar het negatieve kunnen trekken maar het is toch zo dat de nieuwe CAO geheel of gedeeltelijk 01-01-2012 klaar moest zijn?
Dat wordt dus gewoon niet gered.
En trots vermelden dat je in het magazine met meer informatie zou komen maar dat deze informatie al eerder te lezen was is ook niet echt een verbetering van de communicatie.

Hls-m

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 63
    • Bekijk profiel
Re: Loonsverhoging per 1 januari 2012
« Reactie #36 Gepost op: dinsdag 13 december 2011, 19:59 »
Het 80 procent document is inmiddels alweer aangepast dus dat verspreiden lijkt mij niet zo handig. En op moment dat ik schreef dat er een stuk in Ons Magazine zou komen, wist ik nog niet dat wij zouden besluiten leden eerder in te lichten. En beter laat en goed dan te snel en met allemaal onduidelijkheden. Daarom nemen wij de tijd! Het is erg ingewikkeld en een broedende kip moet je niet storen. Onze leden worden zodra er nieuws is geinfomeerd.

Tot slot: alle zaken die van belang zijn staan in ons stuk. Niemand mist dus enige informatie. En de ledendie ik de afgelopen weken in veelvoud gesproken heb al helemaal niet.

Hiermee sluit ik deze discussie mensen. Werk aan de winkel!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Loonsverhoging per 1 januari 2012
« Reactie #37 Gepost op: woensdag 14 december 2011, 01:13 »
Citaat van: Hls-m

Het 80 procent document is inmiddels alweer aangepast dus dat verspreiden lijkt mij niet zo handig.


Als jullie nu gewoon het 80% document hadden verspreid ten tijde van de bijeenkomsten, dan was er helemaal niets aan de hand geweest. Overigens lijkt het mij vreemd dat het 80% document is aangepast, als het goed is zijn jullie bezig met de invulling van de laatste 20%, daar hoeft het 80% document toch niet voor aangepast te worden?. Zou het niet eens tijd worden om AL jullie leden te informeren over iets waar jullie al lang een klein deel van jullie leden over hebben geinformeerd? Die bijeenkomsten duurden een paar uur. Daar hebben jullie toch veel meer verteld als de 2 A4\'tjes die jullie gepubliceerd hebben?

Citaat van: Hls-m

En op moment dat ik schreef dat er een stuk in Ons Magazine zou komen, wist ik nog niet dat wij zouden besluiten leden eerder in te lichten.


Op 22 november kondig jij het magazine aan, op 24 november om 3;23 bevestig jij dat nog eens. Diezelfde dag verschijnt het bewuste artikel op jullie site
Om vervolgens al die weken te \"vergeten\" te vermelden dat er verder niets nieuws in het magazine zou staan....

Citaat van: Hls-m

En beter laat en goed dan te snel en met allemaal onduidelijkheden. Daarom nemen wij de tijd!


Die is echt goed. Er is nu één en al onduidelijkheid, door de volstrekt falende informatie verstrekking. En wat betreft laat, je bedoeld dus te zeggen: \"LEDEN, WIJ ZIJN ER NOG LANG NIET UIT\". Het wordt nu eindelijk tijd voor duidelijkheid.

Citaat van: Hls-m

Het is erg ingewikkeld


Dat is een understatement!

Citaat van: Hls-m

en een broedende kip moet je niet storen


Jullie zijn nu de ontbrekende 20% aan het uitbroeden. Het 80% document is al lang uit het ei gekomen, maar we horen alleen wat gekakel, maar hebben de kuikens nog niet gezien. En over dat ei wat jullie aan het uitbroeden zijn, wat daar precies uit gaat komen is natuurlijk de vraag, wij laten ons daar graag door verrassen en wij willen dat proces zeker niet verstoren. Maar meestal is het wel duidelijk wanneer het ei uit gaan komen. Is het kuikentje inmiddels al bezig om door de schil heen te breken?

Citaat van: Hls-m

Tot slot: alle zaken die van belang zijn staan in ons stuk


Mogen de leden misschien zelf beoordelen wat er wel of niet van belang is in het 80% document?

Citaat van: Hls-m

Niemand mist dus enige informatie


Behalve dan het document waar het om gaat....

Citaat van: Hls-m

En de ledendie ik de afgelopen weken in veelvoud gesproken heb al helemaal niet.

 
Wat dus impliceert dat er (uiteraard) meer informatie is als dat er te lezen valt op jullie site...

Citaat van: Hls-m

Hiermee sluit ik deze discussie mensen


Ik heb nimmer het gevoel gehad dat jij aan het discussieren was. Jij gaat namelijk niet in op de vele vragen die er zijn, maar blijft alleen maar verkondigen dat er helemaal niets mis is met de communicatie.

Citaat van: Hls-m

Werk aan de winkel!


Hoeveel werk nog? En hoe lang denk jij dat het nog gaat duren? 1 week, 1 maand, 1 jaar?

Hermann

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
  • Maarten, waar ben je mee bezig?
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
Re: Loonsverhoging per 1 januari 2012
« Reactie #38 Gepost op: woensdag 14 december 2011, 09:40 »
De macht is aan de beveiligers: dus stem tegen de nieuwe CAO

johan

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Loonsverhoging per 1 januari 2012
« Reactie #39 Gepost op: woensdag 14 december 2011, 18:10 »
@Planner
ik ben het helemaal met je eens, antwoord geven op vragen heeft maarten nog niet gedaan, alleen zich verschuilen achter de bijeenkomsten en de CAO telefoon.
ik vindt het ook heel vreemd dat het 80% document al weer veranderd is, hiervoor was toch gestemd op de bijeenkomsten en goedgekeurd?
Dus blijft toch alleen die 20% over.Ik denk dat de Unie de communicatie ook niet wil verbeteren als het te heet onder meneer zijn voeten wordt sluit hij snel de discussie, dat is zeker normaal in de politiek.

Hls-m

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 63
    • Bekijk profiel
Re: Loonsverhoging per 1 januari 2012
« Reactie #40 Gepost op: woensdag 14 december 2011, 21:15 »
Ik discussieer niet op fora maar tijdens vergaderingen en met leden of per mail of per telefoon. En deze weten dat ik daar alle tijd voor neem. En daar ga ik nu weer even mee verder.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Loonsverhoging per 1 januari 2012
« Reactie #41 Gepost op: woensdag 14 december 2011, 23:42 »
Jij bent niet aan het discussieren, maar jij sluit wel de discussie :S

Maar goed, je hoeft helemaal niet te discussieren, de vraag is alleen wanneer jullie de leden nu eens goed gaan informeren? Of worden leden uitsluitend geinformeerd als zij via email of telefoon contact opnemen?

Hls-m

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 63
    • Bekijk profiel
Re: Loonsverhoging per 1 januari 2012
« Reactie #42 Gepost op: woensdag 14 december 2011, 23:54 »
Leden zijn vandaag geinformeerd over voortgang traject. En wanneer er inhoudelijk iets te melden is dat vaststaat, horen zij dat ook. Sterker nog: dan moeten zij dit goedkeuren.

johan

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Loonsverhoging per 1 januari 2012
« Reactie #43 Gepost op: donderdag 15 december 2011, 00:14 »
Citaat van: Hls-m

Ik discussieer niet op fora maar tijdens vergaderingen en met leden of per mail of per telefoon. En deze weten dat ik daar alle tijd voor neem. En daar ga ik nu weer even mee verder.

Hoe kan je dan een discussie sluiten?
En antwoord geven op vragen die er gesteld worden doe je ook niet.
Of zeer afwijkend.
Hiermee geef je dus aan dat je zeer tevreden ben over de communicatie die jullie plegen en heb je nog steeds niet door dat deze volgens de leden veel te weinig is.
Het is bij de bonden blijkbaar net als in de politiek als die eenmaal gekozen zijn doen ze toch hun eigen zin en dat doen de bonden ook.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Loonsverhoging per 1 januari 2012
« Reactie #44 Gepost op: donderdag 15 december 2011, 00:26 »
Bedoel je dit?

http://www.uniesecurity.nl/Nieuws/tabid/357/articleType/ArticleView/articleId/3998/Vragen-over-de-nieuwe-cao-PB-Bel-naar-het-cao-spreekuur.aspx

Het begint precies met de kern van de zaak:

\"Er zijn de afgelopen weken vele vragen op ons afgevuurd over de inhoud en de status van het \'80 procent document\'.\"

Die vele vragen zijn er, omdat er zoveel ONDUIDELIJKHEID is

Dat 1 januari niet gehaald wordt, dat is natuurlijk volstrekt duidelijk. Alleen vraag ik mij af waarom jullie dat weer op het laatste moment communiceren? Want als je half november nog over de moeilijkste 20% moet gaan onderhandelen, dan was het toen toch ook al lang duidelijk dat 1 januari niet haalbaar is. De geschiedenis herhaalt zich steeds, het zou wel eens tijd worden dat jullie eens wat leren van de geschiedenis....

Ook nog zo\'n mooie:

\"Niemand is per slot van rekening tevreden met de huidige cao\"

We hebben het dus over een CAO die al vele jaren op zeer weinig punten is gewijzigd. In al die jaren hebben jullie deze CAO met een positief advies voorgelegd aan de leden, die daarop volgens jullie \"in overgrote meerderheid\" voor stemden. En nu een paar jaar later is opeens NIEMAND meer tevreden met deze CAO. Waar heb jij deze wijsheid vandaan?

Maar gelukkig, jullie hebben het licht gezien:

\"In ieder geval willen wij op korte termijn meer duidelijkheid verschaffen aan diegenen waar het om gaat……jullie!\"

Alleen ben ik benieuwd wat jullie bedoelen met \"korte termijn\"? En ik ben nog meer benieuwd of jullie er nu eindelijk eens echt in gaan slagen om duidelijk te zijn....