Auteur Topic: ECABO Gecertificeerd beveiligingsbedrijf worden.  (gelezen 9327 keer)

Gediplomeerd Beveiliger

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ECABO Gecertificeerd beveiligingsbedrijf worden.
« Gepost op: maandag 3 december 2012, 14:46 »
Goedenmiddag allen,

Hierbij misschien een vreemde vraag, maar als bedrijf zouden wij graag een ECABO certificering willen om intern medewerkers hun grijze pas te laten halen.

Momenteel werken een aantal mensen op de bekende blauwe passen binnen de evenementen- en horecabranche. Deze medewerkers hebben aangegeven dat zij graag hun grijze pas willen behalen.
Dat verhoogt voor ons natuurlijk de inzetbaarheid en daarmee ook de omzet en winst.

Graag uw reactie

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: ECABO Gecertificeerd beveiligingsbedrijf worden.
« Reactie #1 Gepost op: maandag 3 december 2012, 15:02 »
Hierbij misschien een vreemde vraag, maar als bedrijf zouden wij graag een ECABO certificering willen om intern medewerkers hun grijze pas te laten halen.

Wat is dan de (vreemde) vraag? Als de vraag is "hoe kunnen wij een leerbedrijf worden?", dan lijk het mij de eerst logische stap om contact op te nemen met ECABO:

http://www.ecabo.nl/stage/erkend-leerbedrijf-worden/

Gediplomeerd Beveiliger

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ECABO Gecertificeerd beveiligingsbedrijf worden.
« Reactie #2 Gepost op: maandag 3 december 2012, 16:40 »
En ik had nog wel zo gehoopt op een andere reactie dan die van Planner. Je bedoelingen zijn goed, zo hoort het natuurlijk ook te zijn. Ware het niet dat ik dit 2 weken geleden gedaan heb, en nog steeds niets heb gehoord.

Laat me dan een andere vraag stellen: Hoe verloopt het proces, zoals dat normaliter gaat als een bedrijf binnen 2 weken wél reageert, moeten er cursussen gevolgd worden door de "mentoren"?

Breng het maar.

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: ECABO Gecertificeerd beveiligingsbedrijf worden.
« Reactie #3 Gepost op: maandag 3 december 2012, 19:18 »
Ik vrees dat het ECABO toch de aangewezen plek is voor de vragen die beschreven worden.
Het zou kunnen zijn dat het ECABO zich met meer zaken bezig houdt. Gezien de grote van de opleiding sectoren die het ECABO verzorgt, kan het zijn dat het wat meer tijd nodig heeft dan twee weken.
Als het toch zo nijpend is dan zou ik ze bellen, en het hier genoemde voorleggen.

Falcon

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 26
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Loeffen Beveiliging
  • Bedrijf: Loeffen Beveiliging
  • Functie: ZZP Beveiliger
Re: ECABO Gecertificeerd beveiligingsbedrijf worden.
« Reactie #4 Gepost op: maandag 3 december 2012, 19:42 »
Zo uit de "losse pols" je moet je stagiaires laten begeleiden door een praktijkopleider binnen je bedrijf. Dit is een medewerker van je zelf die bij ECABO een cursus moet volgen. Stelt niet veel voor. Het is een klassikale cursus van 1 dag. Ik neem aan dat het management ook aan een bepaalde eis moeten voldoen, maar zeker weten doe ik dat niet. Je moet hiervoor inderdaad bij ECABO zijn. Ik zou er eens een telefoontje aan wagen. Echt lastige procedure zal het niet zijn denk ik.

Succes
Rene

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ECABO Gecertificeerd beveiligingsbedrijf worden.
« Reactie #5 Gepost op: maandag 3 december 2012, 20:01 »
Op de website van ECABO staat wat je moet doen als je leerbedrijf wilt worden. http://ecabo.nl/stage/erkend-leerbedrijf-worden/ Extra voor de beveiliging geldt dat de opdrachten van een van de praktijkwerkboeken uitgewerkt moeten kunnen worden. Minimaal 7 van de zogenaamde contextopdrachten moeten door de aspirant worden uitgewerkt. Die boeken kun je hier inzien: http://www.platformbeveiliging.nl/site/praktijk/?nodeid=9945 Ze staan onderdaan de pagina. Als een bedrijf alleen horeca en evenementen doet, lukt het meestal niet om aan deze eis te voldoen. Een adviseur van ECABO vraagt eerst schriftelijk of dit lukt, en als dat zo is, dan komt die adviseur langs om een erkenningsgesprek te voeren.
Er moet in de organisatie een praktijkopleider zijn die de training van ECABO heeft gevolgd. En de deelnemers moeten worden ingeschreven bij een erkende onderwijsinstelling. De opleiding bevat naast de SVPB-examens ook schoolexamens, voor rekenen en Nederlands en Loopbaan- en burgerschap. Als de medewerkers pasgeleden examen ESO hebben gedaan, hebben ze waarschijnlijk Wettelijke kaders al gehaald; dat vak is hetzelfde als dat voor het examen Beveiliger.
« Laatst bewerkt op: maandag 3 december 2012, 20:05 door Libo »

Gediplomeerd Beveiliger

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ECABO Gecertificeerd beveiligingsbedrijf worden.
« Reactie #6 Gepost op: maandag 3 december 2012, 20:54 »
Juist omdat we niet alleen horeca en evenementen doen, is het juist aantrekkelijk om deze stap te nemen. Bedankt voor de tips and tools