Auteur Topic: Hondengeleider  (gelezen 4853 keer)

Stacey

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Hondengeleider
« Gepost op: vrijdag 16 september 2016, 22:40 »
Beste lezers
Momenteel ben ik mezelf aan het oriënteren voor een functie als hondengeleider. Op het moment heb ik me diploma handhaver / boa ( buiten gewoon opsporingsambtenaar)niveau 3  behaald.  Nu vraag ik mij af of zou deze opleiding ook genoeg zou kunnen zijn om honden geleiders te worden of dien je dan echt eerst de opleiding beveiliger niveau twee te behalen.

Hoor graag jullie meningen alvast bedankt

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hondengeleider
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 17 september 2016, 15:17 »
Ik heb zo'n vermoeden dat je je bericht in een verkeerde categorie geplaatst hebt ;)

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hondengeleider
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 23 september 2016, 04:51 »
Iedereen kan zich bij een KNPV club aanmelden en de hond trainen. Zodra je de toetsing aflegt vorm je een geschikte combinatie met die hond en zou je er in theorie mee mogen werken. Het is afhankelijk van je werkgever of je die toestemming krijgt. Als BOA bij een gemeente zie ik nog niet zo snel de toegevoegde waarde van een hondengeleider, al zijn die er wel. staatsbosbeheer snap ik eerder.
Wil je geen KNPV trainen maar Bind vd Diensthond zal je echter wel je opleiding beveiliging moeten gaan volgen. Immers is een voorwaarde bij de toetsing dat je in bezit bent van een geldige beveiligingspas.

Succes!

R. de Winter

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 71
  • "Geen Repressie met goede Preventie"
    • Bekijk profiel
    • Reaction Security
  • Bedrijf: Reaction Security
  • Functie: Eigenaar
Re: Hondengeleider
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 27 september 2016, 01:53 »
Op het moment dat je binnen de beveiliging hondengeleider wilt worden, MOET je hiervoor je beveiligings papieren halen. Maakt niet uit of je je hond KNPV of Bond traint, als jij met je V op je borst wilt lopen, moet je je papiertje halen :)
Rob de Winter
Eigenaar Reaction Security


06 178 715 87

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hondengeleider
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 27 september 2016, 12:09 »
Op het moment dat je binnen de beveiliging hondengeleider wilt worden, MOET je hiervoor je beveiligings papieren halen. Maakt niet uit of je je hond KNPV of Bond traint, als jij met je V op je borst wilt lopen, moet je je papiertje halen :)

maar dat vraagt hij toch niet? Hij wil hondengeleider worden, niet per definitie in de particuliere beveiliging.
En bond trainen is een beetje zinloos zonder beveiligingsdiploma gezien je een geldige grijze pas moet kunnen overleggen bij het examen.