Beveiligingsforum

Beveiligingstechniek => Inbraakbeveiliging => Topic gestart door: VWielders op vrijdag 11 december 2020, 11:15

Titel: ATS 1500 IP geen verbinding Advisor Master app
Bericht door: VWielders op vrijdag 11 december 2020, 11:15
Geachte leden,

Ik heb bij ee relatie een ATS 1500 IP geplaatst, geen doormelding naar meldkamer maar wel gebruik van de app.
OP de locatie is een GPRS simkaart die de internet verbinding verzorgt, Het internet werkt, Toon thermostaat is ook vanaf buiten bereikbaar en de mobiele app voor bankieren werkt ook.

Wat is mijn probleem, de melding naar de cloud werkt niet, of komt in ieder geval niet aan. Ik heb het moederbord al vervangen, uiteraard van te voren thuis getest en voorgeprogrammeerd, op de locatie paneel verwisseld patchkabel erop voeding erop alles werkt behalve de verbinding naar de cloud/ app.

Wie kent dit probleem, kan mij helpen met de juiste instellingen.

Ik hoor het graag
Vincent
Titel: Re: ATS 1500 IP geen verbinding Advisor Master app
Bericht door: Rudeboy op vrijdag 11 december 2020, 13:02
Heb je een  ATS7320-SIM van UTC gebruikt? Dan moet hij geregistreerd worden in ultrasync portal om te gaan werken. Betreft alleen de door UTC geleverde sim kaart.
Titel: Re: ATS 1500 IP geen verbinding Advisor Master app
Bericht door: Dré op vrijdag 11 december 2020, 13:29
En thuis maakt hij wel verbinding met de cloud of daar oook niet?
Titel: Re: ATS 1500 IP geen verbinding Advisor Master app
Bericht door: VWielders op vrijdag 11 december 2020, 15:58
En thuis maakt hij wel verbinding met de cloud of daar oook niet?

Het eerste paneel had ik al in de voorbereiding klaar gemaakt volledig voorgeprogrammeerd, getest incl in en uit middels app.verbinding, inderdaad gewoon aan de netwerk kabel knoppen en het werkt direct.
Op locatie systeem omgebouwd, netwerkkabel vanaf bestaande router gehaald en op het moederbord gedrukt. Geen verbinding te krijgen,.

Let wel betreft IP verbinding en geen ATS7320.
De simkaart is is van een telecom provider en middels een GPRS module naar een router gebracht om zo lokaal een internet verbinding (deze verbinding werkt want pin en thermostaat maken hiermee ook verbinding) en een wifi punt te creeren.
De telecom provider zegt alle poorten open te hebben staan, maar ik krijg geen verbinding.
Titel: Re: ATS 1500 IP geen verbinding Advisor Master app
Bericht door: Rudeboy op vrijdag 11 december 2020, 16:13
staat router wel op dhcp? zo ja ATS ook op dynamisch ?
Ats statisch IP ?,  dan zelfde range als router?
Titel: Re: ATS 1500 IP geen verbinding Advisor Master app
Bericht door: VWielders op vrijdag 11 december 2020, 17:31
staat router wel op dhcp? zo ja ATS ook op dynamisch ?
Ats statisch IP ?,  dan zelfde range als router?

Daar kan ik nog naar kijken, ga ik maandag doen.
Thanks  goed weekend
Titel: Re: ATS 1500 IP geen verbinding Advisor Master app
Bericht door: Joep op zondag 13 december 2020, 13:34
Netwerkkabel/poort wel in orde?

Hang eens een laptop aan de kabel die je in de centrale prikt en kijk eens of je daarmee wel op internet komt.
Titel: Re: ATS 1500 IP geen verbinding Advisor Master app
Bericht door: Pietje22589 op zondag 13 december 2020, 20:26
Je moet de dns statisch op 8.8.8.8 zetten. Dan alles oke!
Titel: Re: ATS 1500 IP geen verbinding Advisor Master app
Bericht door: VWielders op dinsdag 15 december 2020, 10:48
Je moet de dns statisch op 8.8.8.8 zetten. Dan alles oke!
Netwerkkabel/poort wel in orde?

Hang eens een laptop aan de kabel die je in de centrale prikt en kijk eens of je daarmee wel op internet komt.

Goedemorgen Joep en Pietje22589,
Dank voor jullie reacties,
nderdaad mijn laptop op de betreffende netwerkkabel aangesloten en daar kreeg ik inderdaad netjes een ipadres en een verbinding naar buiten. dat werkte, Zo ook de DNS verbinding van het paneel gecontroleerd en deze aangepast en zi daar was de verbinding.

Nogmaals dank voor alle adviezen en reacties