Auteur Topic: beveiliger en BOA/GOA  (gelezen 21052 keer)

rinus1961

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
beveiliger en BOA/GOA
« Gepost op: zaterdag 7 juni 2014, 13:22 »
Kan iemand mij uitleggen hoe of wat???
Ik heb een grijze pas ben beveiliger, maar ben invallend op strand parkeerbeheer, kan ik of mag ik als ik BOA/GOA  diploma wilt behalen ook daar naast ook gewoon mijn werkzaamheden in de beveiliging doen .
bijv: ik ben in mijn woonplaats of direct er omheen beveiliger en ben  buiten mijn woonplaats  ter werk geplaats als parkeerbeheer ??

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: beveiliger en BOA/GOA
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 7 juni 2014, 16:29 »
Kan iemand mij uitleggen hoe of wat???
Ik heb een grijze pas ben beveiliger, maar ben invallend op strand parkeerbeheer, kan ik of mag ik als ik BOA/GOA  diploma wilt behalen ook daar naast ook gewoon mijn werkzaamheden in de beveiliging doen .
bijv: ik ben in mijn woonplaats of direct er omheen beveiliger en ben  buiten mijn woonplaats  ter werk geplaats als parkeerbeheer ??

Ik heb 2 collega's die in hen vrijetijd naast boa in de beveiliging zitten. De enige eis wat ze hebben, is dat e niet in dezelfde regio beide werkzaamheden mogen verrichten!.. of dit een standaard regel is weet ik niet, maar dat is bij mijn 2 collega's wel zo.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: beveiliger en BOA/GOA
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 7 juni 2014, 16:33 »
In principr mag je als (Buitegewoon) opsporings Ambtenaar GEEN beveiligingswerkzaamheden verrichtten. Maar er worden wel eens uitzonderingen gemaakt als zoals jij zegt, de werkzaamheden elkaar niet overlappen!

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: beveiliger en BOA/GOA
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 7 juni 2014, 19:36 »
In principr mag je als (Buitegewoon) opsporings Ambtenaar GEEN beveiligingswerkzaamheden verrichtten. Maar er worden wel eens uitzonderingen gemaakt als zoals jij zegt, de werkzaamheden elkaar niet overlappen!

Daarnaast moeten mijn collega's urenverantwoording afdragen.
Er word gecontroleerd dat er niet teveel uren gewerkt word.

Ik geloof, maar bind me er niet aan vast, dat ze naast hen contract van 32 uur, maximaal 40 uur per maand mogen bijverdienen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: beveiliger en BOA/GOA
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 7 juni 2014, 23:09 »
Daarnaast moeten mijn collega's urenverantwoording afdragen.
Er word gecontroleerd dat er niet teveel uren gewerkt word.

Ik geloof, maar bind me er niet aan vast, dat ze naast hen contract van 32 uur, maximaal 40 uur per maand mogen bijverdienen.

Tja, dat is een verantwoordelijkheid van elke werkgever, maar de meeste werkgevers nemen hun verantwoordelijkheid in deze niet! Goed om te horen dat er wel werkgevers zijn die hun verantwoordelijkheden kennen en vooral ook nemen!

amstaf3

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 47
    • Bekijk profiel
Re: beveiliger en BOA/GOA
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 12 juni 2014, 08:02 »
Volgens mij klopt dat ook dat het niet mag in je BOA aanstellingsgebied en geld dat helemaal voor personen werkzaam bij DJI, Politie, en de Kmar maar die mogen volgens mij Landelijk niet bij een ander beveiligingsbedrijf werken?
Maar er zijn er bij die dat wel doen!

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: beveiliger en BOA/GOA
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 12 juni 2014, 14:52 »
Citaat
geld dat helemaal voor personen werkzaam bij DJI, Politie, en de Kmar maar die mogen volgens mij Landelijk niet bij een ander beveiligingsbedrijf werken?
Maar er zijn er bij die dat wel doen!

Politie en Kmar mag het, doen medewerkers dit wel, dan doen ze het waarschijnlijk niet op papier, want dit is absoluut verboden.

DJI mag het wel en gebeurt het ook wel binnen de regio.
Bij DJI zijn ze flexibeler, weet dit uit ervaring, heb er ook gewerkt!

Kris

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • KNB security
  • Bedrijf: KNB Security Int. Services
  • Functie: Algemeen directeur
Re: beveiliger en BOA/GOA
« Reactie #7 Gepost op: maandag 30 juni 2014, 15:47 »
de wetgeving omtrent BOA's en beviligingswerk is in januari op de schop gegaan zou de vraag dan ook even bij BW neerleggen zij kunnen je daar precies over informeren

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: beveiliger en BOA/GOA
« Reactie #8 Gepost op: maandag 30 juni 2014, 16:04 »
de wetgeving omtrent BOA's en beviligingswerk is in januari op de schop gegaan

Vertel? Welke wet(ten) is/zijn aangepast?

Kris

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • KNB security
  • Bedrijf: KNB Security Int. Services
  • Functie: Algemeen directeur
Re: beveiliger en BOA/GOA
« Reactie #9 Gepost op: maandag 30 juni 2014, 16:24 »
Vertel? Welke wet(ten) is/zijn aangepast?

Weet niet welke wetgeving danwel regeling dat is. de hele discussie bestond toen over het feit of beveiligers een publieke taak als boa voor de gemeente mogen werken. als een medewerker ziek ofzo is mag een gemeente bij een beveiligingsbedrijf sinds 1 januari een vervanger huren deze kan dan beëdigd worden voor zijn werk daar waren bedrijven en gemeente's wanneer dit part time is mag hij wel zijn beveiligenstaken uit blijven voeren. er zitten wel iets van eisen aan maar deze zijn verlicht door justitie
http://www.beveiligingnieuws.nl/nieuws/9795/Beveiliger_en_BOA_tegelijk.html
zoals je in dit artikel leest werd dit toen door justitie geregeld nu mogen gemeentes dat

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: beveiliger en BOA/GOA
« Reactie #10 Gepost op: maandag 30 juni 2014, 16:33 »
Weet niet welke wetgeving danwel regeling dat is.

Dat heb ik in de gaten!

de hele discussie bestond toen over het feit of beveiligers een publieke taak als boa voor de gemeente mogen werken. als een medewerker ziek ofzo is mag een gemeente bij een beveiligingsbedrijf sinds 1 januari een vervanger huren deze kan dan beëdigd worden voor zijn werk daar waren bedrijven en gemeente's wanneer dit part time is mag hij wel zijn beveiligenstaken uit blijven voeren. er zitten wel iets van eisen aan maar deze zijn verlicht door justitie
http://www.beveiligingnieuws.nl/nieuws/9795/Beveiliger_en_BOA_tegelijk.html
zoals je in dit artikel leest werd dit toen door justitie geregeld nu mogen gemeentes dat

Het artikel is uit 2009!!!!! Er is, voor zover ik weet, helemaal NIETS per 1 januari op dit punt in de wet veranderd. In principe mag het gewoon niet, onder bepaalde voorwaarden kan het echter wel.

Voordat je dit soort "feiten" gaat benoemen, probeer eerst eens te kijken of je weet waar en wat er precies staat. En kan je het dan niet vinden, wellicht is het dan handig om je mond te houden? En je moet je zeker niet gaan baseren op summiere berichtjes in de media....

Kris

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • KNB security
  • Bedrijf: KNB Security Int. Services
  • Functie: Algemeen directeur
Re: beveiliger en BOA/GOA
« Reactie #11 Gepost op: maandag 30 juni 2014, 16:52 »
Dat heb ik in de gaten!

Het artikel is uit 2009!!!!! Er is, voor zover ik weet, helemaal NIETS per 1 januari op dit punt in de wet veranderd. In principe mag het gewoon niet, onder bepaalde voorwaarden kan het echter wel.

Voordat je dit soort "feiten" gaat benoemen, probeer eerst eens te kijken of je weet waar en wat er precies staat. En kan je het dan niet vinden, wellicht is het dan handig om je mond te houden? En je moet je zeker niet gaan baseren op summiere berichtjes in de media....

http://www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-organisatie/nieuws/beveiligers-vrezen-wegwerp-boa-s.9244341.lynkx

Alstublieft dus niks gebaseerd op kleine dingen. hebben hier zelf namelijk mee te maken in brabant

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: beveiliger en BOA/GOA
« Reactie #12 Gepost op: maandag 30 juni 2014, 18:10 »
http://www.binnenlandsbestuur.nl/bestuuik niet-en-organisatie/nieuws/beveiligers-vrezen-wegwerp-boa.9244341.lynkx

Alstublieft dus niks gebaseerd op kleine dingen. hebben hier zelf namelijk mee te maken in brabant

Ik zie werkelikk niet wat dit verhaal te maken heeft het cimbineren van BOA en beveiligingswerkzaamheden,  en ook lees ik niet dat per 1 januari de wetgeving op dit punt veranderd is?

Voor de directeur van een beveiligingsbedrijf die hier mee te maken heeft, vind ik het overigens verbazingwekkend hoe weinig parate (wets) kennis jij achijnt te hebben, en je alleen maar met media artikelen aankomt. Of eigenlijk verbaast mij het eigenlijk niet meer, want je bent helaas echt niet de enige.....

Kris

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • KNB security
  • Bedrijf: KNB Security Int. Services
  • Functie: Algemeen directeur
Re: beveiliger en BOA/GOA
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 1 juli 2014, 09:54 »
Ik zie werkelikk niet wat dit verhaal te maken heeft het cimbineren van BOA en beveiligingswerkzaamheden,  en ook lees ik niet dat per 1 januari de wetgeving op dit punt veranderd is?

Voor de directeur van een beveiligingsbedrijf die hier mee te maken heeft, vind ik het overigens verbazingwekkend hoe weinig parate (wets) kennis jij achijnt te hebben, en je alleen maar met media artikelen aankomt. Of eigenlijk verbaast mij het eigenlijk niet meer, want je bent helaas echt niet de enige.....

Het valt mij daarin tegen op dat je zelf ook overal op reageert dingen roept en zelf met helemaal niks komt van je beweringen en stelling. Als iemand het niet met jou mening eens is moeten andere bewijzen dat jij geen gelijk hebt. Wellicht kun je zelf eens iets zoeken dat kan op google.nl of elke andere zoekmachine. En ik weet inderdaad heel weinig wetskennis en owh owh owh gelukkig hebben we de al wetende planner op een forum die alles weet en over bewijs van wilt zien dat je geen gelijk hebt. Ben daar wel een beetje klaar mee.

Maar dat mag waarschijnlijk niet gezegd worden. 

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: beveiliger en BOA/GOA
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 1 juli 2014, 16:05 »
Het valt mij daarin tegen op dat je zelf ook overal op reageert dingen roept en zelf met helemaal niks komt van je beweringen en stelling.

Pardon? Als jij nu gewoon eens even mij bijdrages van de afgelopen jaren leest, dan zal je merken dat ik nooit zo maar wat roep, maar dit altijd onderbouw met de CAO en/of wetsartikelen waarin dit staat, vaak ook nog met een link erbij,

Als iemand het niet met jou mening eens is moeten andere bewijzen dat jij geen gelijk hebt.

Jij draait nu de boel om. Jij roept dat per 1 januari de wet op dit punt aangepast is. Ik zou niet weten over welke wet jij het dan hebt, en vraag daar dus gewoon na. En dan ga jij nu beweren dat ik moet gaan bewijzen dat ik gelijk heb. Als er een wet aangepast is, dan moet jij toch kunnen zeggen welk artikel in welke wet. Als dat niet zo is, hoe moet ik dat dan bewijzen als ik niet eens weet over welke wet jij het hebt?

Wellicht kun je zelf eens iets zoeken dat kan op google.nl of elke andere zoekmachine.

En jij denkt dat ik dat nog niet gedaan had? Ik kan alleen niets vinden wat jou bewering ondersteund.

En ik weet inderdaad heel weinig wetskennis

Daar is op zich niets mis mee, maar ga dan alleen niet net doen alsof je dat wel hebt, door maar te roepen dat "de wet per 1 januari is aangepast"

en owh owh owh gelukkig hebben we de al wetende planner

Ik ben helemaal niet alwetend, alleen ben ik wel heel geïnteresseerd. En als ik iets niet weet, dan zoek ik dat op, en ga er dan pas iets over roepen. Jij doet het andersom. Jij roept wat, krijgt daarover een vraag, gaat dan pas zoeken, komt met nietszeggende artikelen uit de media aan, en als ik daarover wat zeg ga je boos om je heen slaan.

op een forum die alles weet en over bewijs van wilt zien dat je geen gelijk hebt. Ben daar wel een beetje klaar mee.

Als ik een discussie voer, doe ik dat graag op basis van argumenten en van feiten. Als iemand wat roept wat anders is als dat ik denk/weet, dan ga ik eerst even op zoek of hetgeen beweerd wordt wellicht wel klopt en ik mijn mening bij moet stellen. Als ik dat niet kan vinden, dan vraag ik dus inderdaad naar een onderbouwing (noem het bewijs) van de stelling. En zolang ik die onderbouwing niet hoor, zal ik mijn mening niet bijstellen. En als jij daar klaar mee bent dan vind ik het best, dan eindigt daarmee de discussie.

Maar dat mag waarschijnlijk niet gezegd worden.

Jawel hoor, alleen voegt het zo weinig toe aan een discussie, wanneer mensen hun mening niet kunnen en/of willen onderbouwen.