Mooi dat er op word gereageerd!
Ook fijn om een ieder die actief is binnen de sector te lezen wat zijn/haar gedachten gang is.
De reden waarom ik er naar vroeg is, dat wij evenementen / campings gaan draaien in het hoogseizoen waar onze opdrachtgevers een bike patrol team als vereisten hebben.
Zodoende dat wij nu proberen uit te zoeken in hoeverre het mag, kan, verzekeringstechnisch en uiteraard kijkend ook naar de veiligheid van de medewerkers.
Bedankt dus voor zo ver!
(Een trap af fietsen was dus puur een voorbeeld planner).
Uiteraard zijn wij van mening dat veiligheid / verkeersregel hierin voor gaan.
Echter ook ik zou de fiets aan de kant leggen bij een eventuele aanhouding.
Maar helaas zijn er altijd medewerkers die niet zo'n gedachtengang hebben kortom duidelijke regelgeving invoeren.
Bij evenementen en campings praat je over een gesloten terrein waar
huisregels gelden. En daar zouden jullie als beveiliging dan op kunnen handhaven, op de
huisregels. En dan zou je een fiets kunnen gebruiken, maar zodra je de openbare weg nadert of wegen die voor het openbare verkeer toegankelijk zijn dan krijg je toch weer te maken met de wetten en regels van het land.
Op zich kun je veel op een gesloten terrein, op een camping, welke in de meeste gevallen afgesloten is voor het openbare verkeer, je zou zelfs op je fiets een blauwe lamp en een sirene mogen plakken en lekker de camping over jagen.
Maar alles houd op bij de openbare weg, dan ben je burger en heb je, je te houden aan de wetten en regels van het land.
Bij evenementen ben je natuurlijk wel afhankelijk van je ketenpartners. De politie zal in veel gevallen zorg dragen voor de openbare orde. En dan is beveiliging op de bike een beetje overbodig en ik denk bij evenementen erg onhandig.