Auteur Topic: Wordt er moe van hoe planners in de Beveiliging inroosteren  (gelezen 18340 keer)

Schophond

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 178
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Wordt er moe van hoe planners in de Beveiliging inroosteren
« Reactie #30 Gepost op: dinsdag 16 januari 2018, 07:19 »

 De huidige systematiek is juist opgezet om het allemaal beter te maken, maar wat ik toendertijd al geconstateerd had, en ook nu dus weer constateer, zolang werknemers in deze branche hun werkgever(s) niet durven aan te spreken wanneer zij niet conform de CAO handelen, dan heeft het geen enkele zin om de CAO te wijzigen, want ook aan die wijzigingen zal men zich dan niet houden.


Wanneer je jezelf aan de CAO houdt maak je het voor jezelf een stuk aangenamer.
Want ik heb in al die jaren nog geen werkgever meegemaakt die zich aan de CAO houdt.
Dit zal in de toekomst ook niet gebeuren met een nieuwe CAO.
Zo werkt het nu eenmaal in de beveiliging.

CP

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
  • Aliquis in omnibus, nullus in singulus
    • Bekijk profiel
Re: Wordt er moe van hoe planners in de Beveiliging inroosteren
« Reactie #31 Gepost op: vrijdag 19 januari 2018, 08:45 »
Ik moet het toch met planner eens zijn. De regels aanpassen omdat ze niet worden nageleefd, dan wel gehandhaafd is geen optie.
Echter wanneer de werknemer zich aan de CAO houdt dwing je de werkgever ook om de CAO toe te passen. Bijvoorbeeld door je te dwingen (8x) om te werken. Daarna ben je inderdaad baas over je eigen tijd.
Dus niet alleen de werkgever moet zich aan de CAO worden, maar ook WIJ als werknemers. Pas dan dwing je de werkgever in het "keurslijf" van de CAO

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 737
    • Bekijk profiel
Re: Wordt er moe van hoe planners in de Beveiliging inroosteren
« Reactie #32 Gepost op: vrijdag 26 januari 2018, 05:26 »
 Dat planners bij ons bedrijf keer op keer zaken regelen zonder eerst overleg is helaas bij ons scheer en inslag.

Zo gebeurd het al te vaak, dat de planners verlof schrijven waarover geen akkoord, overleg heeft plaats gevonden.

Een gebruikte stopwoord bij de planners is dat ''je moet aan je contracturen komen'', terwijl de onderneming verantwoordelijk blijft en is, dat er voldoende deugdelijk werk is. Bij ons is het zo, dat er onvoldoende werk is voor alle medewerkers. Klantverlies is de boosdoener, het binnen halen van nieuwe klanten blijkt zeer onvoldoende door allerlei oorzaken. M.a.w.: De werknemer is niet verantwoordelijk dat hij of zij niet aan contracturen komen, die verantwoordelijkheid ligt bij de werkgever.

Vorig jaar heb ik diverse klachten ingediend tegen de werkwijze van sommige planners die ondeugdelijk te werk zijn gegaan. Deze worden dan zogenaamd opgelost, maar de planners blijven maar doorgaan met hun onprofessioneel gedrag.


Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Wordt er moe van hoe planners in de Beveiliging inroosteren
« Reactie #33 Gepost op: vrijdag 26 januari 2018, 08:44 »
Dat er binnen het bedrijf waar jij werkt dingen gebeuren die wellicht niet kunnen/mogen, dat had jij al verteld. Maar vervolgens schaar jij alle planners in de hele branche over 1 kam, alsof wat er bij jullie gebeurt geldt voor de hele branche.

En ja, natuurlijk is de werkgever verantwoordelijk voor voldoende werk. Maar ik vind niet dat een werkgever er maar moet voor zorgen dat er elke periode precies genoeg werk is. Daarvoor zijn er te veel factoren en er moeten uren tussen loonperiodes verschoven kunnen worden.

en wanneer er dit soort zaken gebeuren, en jij geeft aan dat er klanten weggaan, dan kan jij hopelijk ook wel raden wat er waarschijnlijk binnenkort staat te gebeuren? Ik zou zeggen, kijk om je heen, want als er mensen uit moeten en jij bent daar 1 van, dan kan je maar beter voorbereid zijn.

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 737
    • Bekijk profiel
Re: Wordt er moe van hoe planners in de Beveiliging inroosteren
« Reactie #34 Gepost op: zaterdag 27 januari 2018, 02:05 »
Dat er binnen het bedrijf waar jij werkt dingen gebeuren die wellicht niet kunnen/mogen, dat had jij al verteld. Maar vervolgens schaar jij alle planners in de hele branche over 1 kam, alsof wat er bij jullie gebeurt geldt voor de hele branche.

En ja, natuurlijk is de werkgever verantwoordelijk voor voldoende werk. Maar ik vind niet dat een werkgever er maar moet voor zorgen dat er elke periode precies genoeg werk is. Daarvoor zijn er te veel factoren en er moeten uren tussen loonperiodes verschoven kunnen worden.

en wanneer er dit soort zaken gebeuren, en jij geeft aan dat er klanten weggaan, dan kan jij hopelijk ook wel raden wat er waarschijnlijk binnenkort staat te gebeuren? Ik zou zeggen, kijk om je heen, want als er mensen uit moeten en jij bent daar 1 van, dan kan je maar beter voorbereid zijn.

Je moet goed lezen planner, ik schreef bij ons bedrijf, dat is heel anders, zoals jij dat noemt branche.

Een werkgever moet juist zorgen dat er voor iedereen werk is. Dit is bij ons al jaren aan de gang. Bij ons bedrijf kijken ze of ze mensen elders binnen de onderneming kunnen plaatsten.

Ik maak mij geen zorgen :)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Wordt er moe van hoe planners in de Beveiliging inroosteren
« Reactie #35 Gepost op: zaterdag 27 januari 2018, 15:42 »
Je moet goed lezen planner, ik schreef bij ons bedrijf, dat is heel anders, zoals jij dat noemt branche.

Ik lees goed. de titel van het topic is 'Wordt er moe van hoe planners in de Beveiliging inroosteren'. Dan heb jij het niet over jou bedrijf, maar over de branche, of wellicht nog uitgebreider, planners in andere branches.

Een werkgever moet juist zorgen dat er voor iedereen werk is.

Nee hoor. Het aantal bedrijven neemt toe, het werk neemt af, dus het is onmogelijk dat alle werkgevers er voor kunnen zorgen dat er voor iedereen genoeg werk is. Dan komt er dus op een gegeven moment een punt dat er bedrijven over de kop gaan of er moeten mensen uit.

Dit is bij ons al jaren aan de gang.

En de kans is groot dat het dus nog jaren aan de gang blijft. Het heeft weinig zin om hier te gaan lopen klagen. Als het allemaal zo slecht is, waarom zoek je dan geen andere werkgever, al dan niet in een andere branche, waar het gras groener is?

Bij ons bedrijf kijken ze of ze mensen elders binnen de onderneming kunnen plaatsten.

En dat is dan toch ook een mooie oplossing?

Ik maak mij geen zorgen :)

Jij blijft gewoon lekker doorgaan met klagen....

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 737
    • Bekijk profiel
Re: Wordt er moe van hoe planners in de Beveiliging inroosteren
« Reactie #36 Gepost op: zondag 28 januari 2018, 02:56 »


Nee hoor. Het aantal bedrijven neemt toe, het werk neemt af, dus het is onmogelijk dat alle werkgevers er voor kunnen zorgen dat er voor iedereen genoeg werk is. Dan komt er dus op een gegeven moment een punt dat er bedrijven over de kop gaan of er moeten mensen uit.

Welke bedrijven nemen toe. Beveiligingsbedrijven??

En de kans is groot dat het dus nog jaren aan de gang blijft. Het heeft weinig zin om hier te gaan lopen klagen. Als het allemaal zo slecht is, waarom zoek je dan geen andere werkgever, al dan niet in een andere branche, waar het gras groener is?

En dat is dan toch ook een mooie oplossing?


Zoeken naar een ander bedrijf??? hahaha, je ben een grappig persoontje planner.

Denk jij nu echt, dat ik een vaste baan met een redelijk salaris gaat opzeggen in ruil voor onzekerheden, en in een tijd dat oudere werknemers nauwelijks aan de bak komen. Volgens mij ben jij de realiteit kwijt.

Jij blijft gewoon lekker doorgaan met klagen....
[/quote]


En jij blijft maar zeiken over de vakbonden, dat wij maar eens lid moeten gaan worden. Wellicht zou je moeten verhuizen naar Noord-Korea  :) :) :) :)

Martos

  • Gast
Re: Wordt er moe van hoe planners in de Beveiliging inroosteren
« Reactie #37 Gepost op: zondag 28 januari 2018, 09:59 »
Als die vakbonden zo geweldig zijn dan waren er wel meer mensen lid. De vakbonden hebben samen met de werkgevers de boel jaren lang uitgeknepen tot een mager geheel. De planning en de beloning van de afgelopen jaren zijn daar de grootste voorbeelden van. Nu de economie beter gaat (ik zeg niet 'goed') zouden de werkgevers hun opgespaarde buffers verdiend door de mensen op de werkvloer nu wel aan de mensen op de werkvloer mogen geven. Momenteel gaat de een na de ander weg door onzekerheid (geen vaste baan, slecht salaris-toeslagen). Er is een krapte op de arbeidsmarkt en toch laten ze goeie mensen vertrekken. 

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Wordt er moe van hoe planners in de Beveiliging inroosteren
« Reactie #38 Gepost op: maandag 29 januari 2018, 00:01 »
Denk jij nu echt, dat ik een vaste baan met een redelijk salaris gaat opzeggen in ruil voor onzekerheden, en in een tijd dat oudere werknemers nauwelijks aan de bak komen.

Nee hoor, dat denk ik zeker niet.

Als die vakbonden zo geweldig zijn dan waren er wel meer mensen lid. De vakbonden hebben samen met de werkgevers de boel jaren lang uitgeknepen tot een mager geheel. De planning en de beloning van de afgelopen jaren zijn daar de grootste voorbeelden van.

En dat zijn diezelfde bonden waarvan jij jaar in jaar uit verwacht dat zij wel een goede CAO afsluiten?

Nu de economie beter gaat (ik zeg niet 'goed') zouden de werkgevers hun opgespaarde buffers verdiend door de mensen op de werkvloer nu wel aan de mensen op de werkvloer mogen geven.

En jij hebt jaarcijfers waaruit blijkt dat er de afgelopen jaar hele grote buffers zijn opgebouwd?

Momenteel gaat de een na de ander weg door onzekerheid (geen vaste baan, slecht salaris-toeslagen).

Dat is dan toch heel positief voor jou? Dan kan jij je vaste baan houden, jij wilt niets anders en jij vindt het salaris wel redelijk.

Er is een krapte op de arbeidsmarkt en toch laten ze goeie mensen vertrekken. 

Dan breken er binnenkort vast gouden tijden voor je aan. Blijf vooral zitten waar je zit.

Martos

  • Gast
Re: Wordt er moe van hoe planners in de Beveiliging inroosteren
« Reactie #39 Gepost op: woensdag 31 januari 2018, 01:57 »
De DGA's van de grote bedrijven schrijven elk jaar miljoenen dividend bij, dus voldoende buffers :P De meesten willen toch graag zekerheid (vast contract plus salaris), anders moet je ondernemer worden. Die gouden tijden zijn niet nodig, het gaat erom dat de beloning voldoende is om te voorzien in primaire levensbehoeften, als je rijk wil worden zit je in de beveiliging niet op de goede plek.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Wordt er moe van hoe planners in de Beveiliging inroosteren
« Reactie #40 Gepost op: woensdag 31 januari 2018, 10:49 »
De DGA's van de grote bedrijven schrijven elk jaar miljoenen dividend bij,

Ik heb mij niet verdiept wie de aandelen van de grote bedrijven bezitten, maar ik heb nog nooit gehoord dat er ook DGA's tussen zitten. Kennelijk heb jij je er wel in verdiept, dus noem dan eens 1 voorbeeld dan deze stelling?

Maar of het nu een DGA of andere aandeelhouder(s) betreft, leg mij nu eens uit wat er mis aan is dat er aan aandeelhouders dividend wordt uitgekeerd? Dat is toch het hele idee als je ergens geld in belegd, dat er dan ook rendement op komt? Ook jij bent indirect aandeelhouder in vele bedrijven door middel van je pensioen. Jij hoopt toch ook dat die jou geld zodanig beleggen dat er rendement gemaakt wordt?

En als de winst naar de werknemers moet gaan, ben jij dan ook bereid om salaris in te leveren wanneer het bedrijf de rode cijfers in schiet?

dus voldoende buffers :P

Wanneer er dividend uitgekeerd wordt, worden de buffers echt niet groter! En het is te hopen dat bedrijven voldoende buffers hebben. Want wanneer het slechter gaat, dan gaat het met bedrijven in een dienstverlenende sector al heel snel bergarfwaarts, en moeten die buffers aangesproken worden.

De tarieven en daarmee ook de marges in de beveiliging zijn echt niet hoog/groot. Miljoenen zijn voor jou en mij natuurlijk grote bedragen, maar voor bedrijven met vele duizenden werknemers zijn dat soort bedragen helemaal niet zo groot. De winst van bedrijven is meestal maar een paar procent van de omzet. Waneer er op een gegeven moment voor een klein deel van de werknemers geen of onvoldoende werk is, dan is die paar procent snel verdampt.

De meesten willen toch graag zekerheid (vast contract plus salaris),

Inderdaad. Wel de lusten, maar niet de lasten. Want behalve een vast contract, wil jij ook elke periode precies evenveel werken, wanneer er geen werk is is dat het probleem van de werkgever etc... En inderdaad, dat is inderdaad het probleem van de werkgever, en dat betekend dus dat wanneer die vaste werknemers de flexibiliteit die nodig is om een bedrijf winstgevend te kunnen runnen niet kunnen bieden, deze minder vaste werknemers met steeds kleinere contracten in dienst neemt en uitzendkrachten in gaat huren.

anders moet je ondernemer worden.

Je slaat de spijker op de kop. Jij bent gezien het bovenstaande en andere uitspraken absoluut niet in de weg gelegd om ondernemer te worden, en dat is ook helemaal niet erg, alleen ga jij wel vertellen hoe ondernemers hoe bedrijf moeten runnen waarbij jij vooral naar je eigen belang kijkt, zonder te beseffen, dat wanneer je het belang van het hele bedrijf niet ogenschouw neemt, er al heel snel geen bedrijf meer is, en dat is ook niet in jou belang.

Die gouden tijden zijn niet nodig, het gaat erom dat de beloning voldoende is om te voorzien in primaire levensbehoeften,

Jij wilt het vast niet geloven, maar er zijn vele werknemers in Nederland die minder verdienen als de gemiddelde beveiliger. En nu gun ik natuurlijk een ieder nog veel meer geld, en ja, ik zie ook dat beveiligers in de afgelopen jaren er niet echt veel op vooruit zijn gegaan, en dat de nieuwe CAO niet beter is dan de oude, maar nog steeds is de PB CAO beter als menig andere CAO, neem als voorbeeld de CAO voor de horeca en evenementenbeveiligers om maar dicht bij huis te blijven. Ik heb de afgelopen jaren met een aantal andere CAO's te maken gehad, en daar kreeg ik echt de tranen van in mijn ogen.

als je rijk wil worden zit je in de beveiliging niet op de goede plek.

Inderdaad, maar je zit daar (soms letterlijk) echt beter dan in andere sectoren