Auteur Topic: ATSx500 FW upgrade - instellingen behouden  (gelezen 2914 keer)

geert-janh

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
ATSx500 FW upgrade - instellingen behouden
« Gepost op: dinsdag 1 juni 2021, 15:32 »
Beste installateurs en mede-hobbyisten,

Ik heb een ATS1500-IP paneel geďnstalleerd en geprogrammeerd via de GI voor thuis gebruik.

Nu wil ik graag de FW upgraden. Via de website waar ik de spullen heb gekocht wordt de ATS8500 downloader beschikbaar gesteld inclusief de FW files.

Nu heb ik twee vragen:
 * Blijven de instellingen behouden tijdens de FW upgrade? Ik heb namelijk al alles geprogrammeerd via de GI.
      - Huidige versie: MR_4.1.38741
      - Nieuwe versie: MR_4.4.43343

 * In de ATS8500 software zijn er twee knoppen om te schrijven naar het paneel en twee om te lezen:
     - "schrijven van de instellingen naar het paneel" en "synchroniseren van de downloader naar het paneel"
     - Zie ook de screenshots die ik heb gemaakt in de bijlage.
     - Ik wil graag weten wat het verschil is tussen de twee. Is de "downloader" een soort kopie van de instellingen die op de server staat voor UltraSync?
     - Het paneel is verbonden via UltraSync.

Alvast bedankt voor jullie tijd en het helpen van een hobbyist!

Met vriendelijke groet,
Geert

geert-janh

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: ATSx500 FW upgrade - instellingen behouden
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 1 juni 2021, 15:39 »
En nu met bijlages :)

Schrijven van de instellingen naar het paneel:


Synchroniseren van de downloader naar het paneel:

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATSx500 FW upgrade - instellingen behouden
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 1 juni 2021, 19:38 »
ja de instellingen worden bewaard, maar een backup is wel erg raadzaam, aangezien je toch de software hebt, waarom zou je het dan niet eerst even uitlezen en een kopie er van opslaan?
Daarnaast kan met ene fw update altijd wat mis gaan.

het verschil is dat bij schrijven de volledige programmering wordt geschreven en bij download alleen de verschillen.

op de UltraSync server, staat geen kopie van je programmering, dit is alleen een server om gemakkelijk verbinding te kunnen maken met paneel, (even heel kort door de bocht gezegd).

HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 131
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Re: ATSx500 FW upgrade - instellingen behouden
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 1 juni 2021, 23:07 »
ja de instellingen worden bewaard, maar een backup is wel erg raadzaam, aangezien je toch de software hebt, waarom zou je het dan niet eerst even uitlezen en een kopie er van opslaan?
Daarnaast kan met ene fw update altijd wat mis gaan.

het verschil is dat bij schrijven de volledige programmering wordt geschreven en bij download alleen de verschillen.

op de UltraSync server, staat geen kopie van je programmering, dit is alleen een server om gemakkelijk verbinding te kunnen maken met paneel, (even heel kort door de bocht gezegd).

Klopt. Wanneer je UltraSync hebt geregistreerd kun je er namelijk ook mee doormelden naar de meldkamer.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: ATSx500 FW upgrade - instellingen behouden
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 1 juni 2021, 23:15 »
Klopt. Wanneer je UltraSync hebt geregistreerd kun je er namelijk ook mee doormelden naar de meldkamer.

Al ervaringen mee gehad met PAC's welke via UtraSync te benaderen zijn tbv doormeldingen?
Ben wel benieuwd naar de evt voordelen hiervan tov het normale (X)Sia doormelden naar een OH ontvanger.

geert-janh

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: ATSx500 FW upgrade - instellingen behouden
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 2 juni 2021, 10:31 »
Heren, het is gelukt. Bedankt!  :)
Backup is gemaakt, FW upgrade gedaan en nieuwe backup gemaakt.

Ik was bang dat er instellingen waren die niet compatible waren met een nieuwe FW versie. Er zijn aardig wat opties bijgekomen, maar deze staan nu allemaal op default.

Overigens ben ik er achter waarom de omschrijving van de knoppen niet in de help van de ATS8500 software zit:

Het venster waar de paneel instellingen en opties staan is het "plugin" venster (centrale type afhankelijk).

Volgens de help:
(2) Plugin-venster. De inhoud van dit venster is afhankelijk van welke plugin wordt gebruikt. Raadpleeg de online Help van de desbetreffende plugin.

Hopelijk heeft iemand die in de toekomst dezelfde vragen heeft iets aan deze post  ;D

HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 131
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Re: ATSx500 FW upgrade - instellingen behouden
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 2 juni 2021, 10:57 »
Al ervaringen mee gehad met PAC's welke via UtraSync te benaderen zijn tbv doormeldingen?
Ben wel benieuwd naar de evt voordelen hiervan tov het normale (X)Sia doormelden naar een OH ontvanger.

Binnen ons bedrijf hebben we wel installaties welke via UltraSync doormelden. Echter is het mij niet bekend welke installaties en dus weet ik ook niet wat de voordelen hiervan zijn. Wat ik wel weet is dat de verbinding encrypted is en dus voldoet voor grade 3 doormelding.