Auteur Topic: Agressie en toegangscontrole?  (gelezen 9292 keer)

Spongebobfan

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 42
    • Bekijk profiel
Agressie en toegangscontrole?
« Gepost op: dinsdag 15 maart 2011, 02:47 »
Stel, je bent horeca of evenementenbeveiliger, belast met ingaande toegangscontrole. Er komt een bezoeker die aangeeft naar binnen te willen. De bezoeker werkt mee met jou toegangscontrole, maar geeft hierbij aan dat hij het onzin vindt, maakt diverse nare opmerkingen. De bezoeker heeft een geldige toegangsbewijs, is gefouilleerd/ gevisiteerd/ net hoe je het wil noemen. Niets bijzonders. Gaandeweg de controle stelt de bezoeker zich steeds agressiever en beledigender op tegenover jou en je collega die inmiddels naast je is komen staan. De bezoeker beperkt zich hierbij tot woorden en werkt al dan niet onder protest, wel mee aan jou toegangscontrole.

In hoeverre zouden jullie het redelijk vinden om deze bezoeker toegang te weigeren?



pieterbouthoorn

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 111
  • all round beveiliger. BHV'er EHBO, AED
    • Bekijk profiel
Re: Agressie en toegangscontrole?
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 15 maart 2011, 03:07 »
Ik zou de bezoeker waarschuwen dat hij zich de rest van de avond rustig moet houden en dat dit hierbij zijn enige waarschuwing is. Gaat de bezoeker toch door met beledigende uitingen e.d. zou ik hem zeker de toegang weigeren.
In eerste instantie zou ik hem dus waarschuwen want hij werkt wel mee aan de toegangscontrole en visitatie en hoewel dit met tegenzin gaat en hierop kan je hem dus niet de toegang weigeren.
Don't fear the dark, embrace it!

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: Agressie en toegangscontrole?
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 15 maart 2011, 18:39 »
Naar mijn mening hangt het er erg van af of het beledigen of agressief zijn in woorden niet bedreigend worden, en de toegang weigeren? Het kan geweigerd worden, het hangt helemaal af van de voorwaarden die gehanteerd worden. Zou het evt weigeren wel in overleg doen met hoofd beveiliging of iemand met dergelijke functie.

G-STAR

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
  • Het leven is te kort om te lang na te denken
    • Bekijk profiel
Re: Agressie en toegangscontrole?
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 16 maart 2011, 00:08 »
Bij ons is eruit.. Geen respect voor ons, Geen respect voor zijn feesje >:(

Harry

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 496
  • Niemand is onmisbaar, tenzij je een dag vrij wilt
    • Bekijk profiel
Re: Agressie en toegangscontrole?
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 16 maart 2011, 00:22 »
Ik zou de bezoeker waarschuwen dat hij zich de rest van de avond rustig moet houden en dat dit hierbij zijn enige waarschuwing is. Gaat de bezoeker toch door met beledigende uitingen e.d. zou ik hem zeker de toegang weigeren.
In eerste instantie zou ik hem dus waarschuwen want hij werkt wel mee aan de toegangscontrole en visitatie en hoewel dit met tegenzin gaat en hierop kan je hem dus niet de toegang weigeren.

Deze oplossing lijkt mij de beste.

Je hebt hem de kans gegeven zijn woordje te doen en zegt hem daarna dat hij zich de rest van de avond rustig moet houden.
Je geeft duidelijk aan wat je grens is en wat de gevolgen zijn als die grens wordt overschreden.

Op dat moment wordt de keuze bij hemzelf gelegd.

Zeer professioneel.
« Laatst bewerkt op: woensdag 16 maart 2011, 00:24 door Harry »
Ik ben niet eigenwijs, ik ben gewoon critisch.

pieterbouthoorn

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 111
  • all round beveiliger. BHV'er EHBO, AED
    • Bekijk profiel
Re: Agressie en toegangscontrole?
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 16 maart 2011, 00:32 »
Ik zou de bezoeker waarschuwen dat hij zich de rest van de avond rustig moet houden en dat dit hierbij zijn enige waarschuwing is. Gaat de bezoeker toch door met beledigende uitingen e.d. zou ik hem zeker de toegang weigeren.
In eerste instantie zou ik hem dus waarschuwen want hij werkt wel mee aan de toegangscontrole en visitatie en hoewel dit met tegenzin gaat en hierop kan je hem dus niet de toegang weigeren.

Deze oplossing lijkt mij de beste.

Je hebt hem de kans gegeven zijn woordje te doen en zegt hem daarna dat hij zich de rest van de avond rustig moet houden.
Je geeft duidelijk aan wat je grens is en wat de gevolgen zijn als die grens wordt overschreden.

Op dat moment wordt de keuze bij hemzelf gelegd.

Zeer professioneel.

Dank u!

Ik maak dit soort situaties bijna ieder weekend mee in Utrecht tijdens de visitatie, vandaar dat ik er al wat ervaring in heb.
Don't fear the dark, embrace it!

R. de Winter

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 71
  • "Geen Repressie met goede Preventie"
    • Bekijk profiel
    • Reaction Security
  • Bedrijf: Reaction Security
  • Functie: Eigenaar
Re: Agressie en toegangscontrole?
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 16 maart 2011, 14:15 »
Inderdaad, ik zou hem op een corrigerende toon aanspreken op zijn gedrag en zeggen dat als dit niet verandert hij weer rechtsomkeert kan.
Rob de Winter
Eigenaar Reaction Security


06 178 715 87

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: Agressie en toegangscontrole?
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 16 maart 2011, 18:50 »
@Pieter
uiteindelijk wel of niet eruit?
wat doen jullie?

pieterbouthoorn

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 111
  • all round beveiliger. BHV'er EHBO, AED
    • Bekijk profiel
Re: Agressie en toegangscontrole?
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 16 maart 2011, 19:33 »
Vaak als ze hun zegje gedaan hebben en daarop aangesproken zijn blijven ze de rest van de avond wel rustig. Ik maak het maar zelden mee dat ik zo'n persoon er uiteindelijk alsnog uit moet zetten omdat ze weten dat ze zich rustig moeten houden en al een waarschuwing gehad hebben en anders weten hun vrienden het vaak wel en houden zij die persoon rustig. Maar mocht zo'n persoon alsno doorgaan met zijn beledigende uitingen of later op de avond weer vervelend worden is het gewoon einde verhaal voor zijn/haar feestje.
Don't fear the dark, embrace it!

Luchtmacht86

  • Gast
Re: Agressie en toegangscontrole?
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 16 maart 2011, 20:00 »
Ik zou de bezoeker waarschuwen dat hij zich de rest van de avond rustig moet houden en dat dit hierbij zijn enige waarschuwing is. Gaat de bezoeker toch door met beledigende uitingen e.d. zou ik hem zeker de toegang weigeren.
In eerste instantie zou ik hem dus waarschuwen want hij werkt wel mee aan de toegangscontrole en visitatie en hoewel dit met tegenzin gaat en hierop kan je hem dus niet de toegang weigeren.

Zo zou ik het ook aanpakken.
Op mijn werk heb ik bij de toegangscontrole ook wel mensen moeten waarschuwen en in een aantal gevallen ook weggestuurd.

Voorbeeld 1
Jongen komt met een schoolreisje bij ons op de basis, ze staan netjes aangemeld en de contactpersoon staat naast me om ze te begeleiden, opeens begint tijdens de controle een jongen te zeggen dat ik een K**Kerkneus ben omdat ik maar een beveiliger ben.
Die jongen direct gezegd dat ik dit niet pikte en dat hij het terrein NIET opkwam....De jongen werd later door zijn moeder opgehaald, dit onder luid gelach van de klasgenoten.

Voorbeeld 2
Een uitzendkracht komt zich aanmelden, maar is het niet eens met de procedure dat een contactpersoon degene moet begeleiden, deze persoon gaat flink te keer.
2x een nette waarschuwing gegeven en gezegd dat de 3e einde werkdag is.
Contactpersoon dit ook laten weten.
Verder geen last gehad van de uitzendkracht :D