Auteur Topic: (Snijwerende) handschoenen voor de evenement- en horecabeveiliging  (gelezen 6247 keer)

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
(Snijwerende) handschoenen voor de evenement- en horecabeveiliging
« Gepost op: maandag 6 juli 2015, 22:12 »
Beste collega's,

Hoe denken jullie over bij hebben van snijwerende handschoenen tijdens de evenement- en horecabeveiliging? Ik heb de laatste tijd veel op inhuurklussen gewerkt en zie daar veel verschillen in. Het ene bedrijf verbiedt de medewerkers om deze handschoenen überhaupt bij zich te hebben, terwijl een ander bedrijf het juist aanraadt om dergelijke handschoenen bij je te hebben (en aan te trekken wanneer een situatie wat dreigender wordt).

Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover. Zelf denk ik dat men dit een beetje moet afwegen tegen de aard van het evenement / de horecagelegenheid waar hij of zij werkt. Ditzelfde vind ik gelden voor het dragen van combatbroeken.

Verder ben ik benieuwd naar welke handschoenen jullie bij hebben / dragen (indien van toepassing). Mocht ik besluiten handschoenen te gaan kopen (en deze bij bepaalde evenementen in mijn broekzak bij te hebben), dan zoek ik denk ik zo iets: Makhai Defender gloves.  Ik heb enkele collega's zien lopen met handschoenen zoals deze Makhai Combat gloves, echter vind ik die er wat "agressief" uit zien door de "knokkelbescherming" die deze handschoenen heeft.

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: (Snijwerende) handschoenen voor de evenement- en horecabeveiliging
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 19 februari 2016, 12:18 »
kijk eens op www.knbsecurityshop.nl

Daar verkopen we diverse soorten snijwerende handschoenen, ook zonder die agressieve uitstraling.

Persoonlijk ben ik voorstander van handschoenen, ze dienen immers voor je eigen veiligheid. Ik ben ook weleens gevraagd om te werken op een evenement maar daar mocht ik mijn vest niet aan. Sorry, maar eigen veiligheid eerst, dus dan ga ik naar huis. Zelfde met de handschoenen. Ik snap dat het qua uitstraling minder vriendelijk overkomt, maar op het moment dat je ze aantrekt is de sfeer sowieso al minder vriendelijk. Dan dragen die handschoenen alleen nog maar bij aan jouw veiligheid.

Succes met het nemen van een beslissing.

Met vriendelijke groet,

Nadina Jahangier
operationeel manager
KNB Security Services en KNB Security Shop

BeveiligerErik

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: (Snijwerende) handschoenen voor de evenement- en horecabeveiliging
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 23 augustus 2016, 09:31 »
Zeker net wat Nadien zegt. In de meeste gevallen heb je ze niet nodig, tenzij je aan het fouilleren gaat dan zou ik ze wel aantrekken je weet maar nooit. Ik gebruik ze ook in speciale gevallen.

De handschoenen die ik heb en mij zeker bevallen zijn de MAKAI defender gloves, echt een aanrader!

Gegroet,
Erik

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: (Snijwerende) handschoenen voor de evenement- en horecabeveiliging
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 23 augustus 2016, 16:16 »
Ik gebruik zelf de Makhai Frisker gloves. Zijn neopreen handschoenen met een kevlar laag. Lekker soepel, maar warm is anders.