Auteur Topic: Alphavision NG vervangen door ML  (gelezen 7461 keer)

Bikey

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Alphavision NG vervangen door ML
« Gepost op: zondag 11 januari 2015, 23:43 »
Beste professionals,

Graag zou ik jullie advies willen m.b.t. het volgende:

Ik heb een Alphavision NG-centrale en zou het centrale-deel willen updgraden naar een ML-versie (en de rest van de installatie handhaven). Daarmee krijg ik net wat meer ingangen en kan hem ook met een App gebruiken. Voordat ik e.a. aanschaf heb ik echter 3 vragen:
1) Kan ik mijn huidige draadloze uitbreidingsmodule (via RS485) en/of sensors (Visonic PowerCode) blijven gebruiken ?

2) Kan ik mijn huidige LCD-bedienpaneel blijven gebruiken of is het aan te raden die ook te vervangen?

3) Ik heb de NG zelf geprogrammeerd met de RS232-kabel en Winterm. Ik krijg de indruk dat ik zo ook de ML zou kunnen programmeren, klopt dat?
Nog handiger lijkt mij het om dat via TCP/IP te doen, dat lijkt echter alleen via de Alphatool te kunnen en daar kan ik als particulier volgens mij (of tegen hoge kosten) niet aankomen. Is het systeem misschien via Telnet benaderbaar?

Alvast dank voor de info!

Alphatronics

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 49
  • We innovate security
    • Bekijk profiel
    • Alphatronics
  • Bedrijf: Alphatronics
  • Functie: Support
Re: Alphavision NG vervangen door ML
« Reactie #1 Gepost op: maandag 12 januari 2015, 09:36 »
1) ja, ook al gebruikt de ML normaal een ander type ontvanger, de AV-NG Wireless Interface wordt ondersteund. Let er dan wel op dat je de zones als Normally Closed/EOL programmeerd, en niet als draadloos. De Visonic melders kun je sowieso behouden.

2) NG bediendelen zijn ook gewoon bruikbaar (bediendeel moet wel minimaal V1.9 zijn). Wel is het handig om het silicone toetsenbordje te verwisselen, zodat de rechter rij toetsen het juiste symbooltje heeft.

3) Programmeren gaat met AlphaTool (Zowel over IP als met de RS232-kabel), of via het bedieningspaneel. Aan Winterm heb je inderdaad niets.

Bikey

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Alphavision NG vervangen door ML
« Reactie #2 Gepost op: maandag 12 januari 2015, 09:54 »
Dank voor de reactie.
Lastig dus, als je zelfs via RS233 de Alphatool nodig hebt kom te kunnen programmeren kan ik er dus niet veel mee. Of is er een manier om als particulier aan de Alphatool te komen?

Zit er geen webinterface op of is ie via Telnet benaderbaar?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bikey

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Alphavision NG vervangen door ML
« Reactie #3 Gepost op: maandag 12 januari 2015, 12:46 »
Ik zie dat er ook een AlphaTool Lite is, zou ik daar mee uit te voeten kunnen en kan iemand mij die leveren?

Zijn de Visonic Wireless melders die nu via de Wireless uitbreiding (via RS484) module op de Alphatronics NG zijn aangesloten ook compatible met wireless interface van de Alphatronics ML? Dat scheelt ook weer een kast met voeding...

Alphatronics

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 49
  • We innovate security
    • Bekijk profiel
    • Alphatronics
  • Bedrijf: Alphatronics
  • Functie: Support
Re: Alphavision NG vervangen door ML
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 13 januari 2015, 09:44 »
Zit er geen webinterface op of is ie via Telnet benaderbaar?
Nee, en nee. Beveiligingsapparatuur hoort niet van álle kanten benaderbaar te zijn ;)
Citaat van: Bikey
Ik zie dat er ook een AlphaTool Lite is, zou ik daar mee uit te voeten kunnen en kan iemand mij die leveren?
Deels. Alphatool Lite is bedoeld voor de eindgebruiker, hier kun je ook alleen maar gebruikersfuncties mee uitvoeren. Denk dan aan codes programmeren, schakelklok programmeren, enz... De volledige versie wordt alleen geleverd aan installateurs.
Citaat van: Bikey
Zijn de Visonic Wireless melders die nu via de Wireless uitbreiding (via RS485) module op de Alphatronics NG zijn aangesloten ook compatible met wireless interface van de Alphatronics ML? Dat scheelt ook weer een kast met voeding...
Yep!

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Alphavision NG vervangen door ML
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 13 januari 2015, 12:19 »
Let ook op dat eventuele i/o module's minimaal een prom versie hebben van 4.0 of hoger. Hadden ze mij niet verteld maar is wel belangrijk

Bikey

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Alphavision NG vervangen door ML
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 13 januari 2015, 14:16 »
Dank voor de tip! Dat zal wellicht ook het geval voor het LCD-bedienpaneel zijn als ik dat wil hergebruiken.
Temeer daar het er naar uitziet dat ik alles via dat paneel zou moeten programmeren, tenzij iemand mij met/aan een Alphatool kan helpen...

draakskuh

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 100
    • Bekijk profiel
  • Functie: Installatie Technicus
« Laatst bewerkt op: dinsdag 13 januari 2015, 16:45 door draakskuh »