Auteur Topic: Centrale herkent draadloze melder van ander systeem niet, Visonic Powermax 1  (gelezen 5020 keer)

Boja

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Centrale herkent draadloze melder van ander systeem niet, Visonic Powermax 1
« Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 16:44 »
Ik heb twee Visonic Powermax sets tweedehands gekocht.

Set 1 is een uitvoering van NUON. Iets ander uiterlijk maar in de basis gewoon een Powermax1 centrale.
Daarbij zat:
4x MCT-302 Magneetcontact
1x Discovery K9-80 MCW diervriendelijke bewegingsmelder
1x K940MCW bewegingsmelder
1x MCT-234 Keyfob zender
1x MCM-140 Luxe afstandsbediening

Set 2 is een standaard Powermax1 centrale met daarbij:
2x K940MCW bewegingsmelder
2x MCT-302 Magneetcontact
1x MCT-423 rookmelder
3x MCT-234 Keyfob zender

Ik krijg het niet voor elkaar om de zenders van set 2, aangemeld te krijgen op de centrale van set 1. Terwijl beide Visonic Powermax 1 is. De zenders zijn identiek.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het zijn dat de zenders die er bij zaten op een of andere manier zijn geprogrammeerd?

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Centrale herkent draadloze melder van ander systeem niet, Visonic Powermax 1
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 19:46 »
Ik ken de Powermax gelukkig niet, maar is het niet zo omdat de sensor al is ingeleerd in systeem 2, hij eerst verwijdert moet worden uit systeem twee omdat hij een soort van code heeft meegekregen van systeem 2 en dus niet meer kan gaan communuiceren met systeem 1?

Boja

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Centrale herkent draadloze melder van ander systeem niet, Visonic Powermax 1
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 20:17 »
Het lijkt mij onwaarschijnlijk maar dit is zeker het proberen waard. Ik ga dat gelijk testen en zal zo een update plaatsen.

Boja

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Centrale herkent draadloze melder van ander systeem niet, Visonic Powermax 1
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 22 februari 2018, 22:10 »
Getest. Melders verwijderd van andere centrale. Lost het probleem niet op. Net getest of ik de melders van set 1 of set 2 krijg. Dat lukt wel. :-X

HansHeinen

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
    • ATC Beveiligingstechniek BV
  • Bedrijf: ATC Beveiligingstechniek BV
  • Functie: directeur
Re: Centrale herkent draadloze melder van ander systeem niet, Visonic Powermax 1
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 23 februari 2018, 07:50 »
Gewoon accepteren dat je een miskoop hebt gedaan, en nu een echt alarmsysteem kopen  :)

Alphatronics

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 49
  • We innovate security
    • Bekijk profiel
    • Alphatronics
  • Bedrijf: Alphatronics
  • Functie: Support
Re: Centrale herkent draadloze melder van ander systeem niet, Visonic Powermax 1
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 23 februari 2018, 12:36 »
Ik ken de Powermax gelukkig niet, maar is het niet zo omdat de sensor al is ingeleerd in systeem 2, hij eerst verwijdert moet worden uit systeem twee omdat hij een soort van code heeft meegekregen van systeem 2 en dus niet meer kan gaan communuiceren met systeem 1?
Nee, kan niet. Dit is eenwegcommunicatie, de zender weet niet of hij ingeleerd is of niet, hij stuurt gewoon zijn adres en informatie blind de wijde wereld in. Ik ken die NUON-dingen niet, maar misschien accepteren die wel alleen maar een bepaalde reeks adressen. Werken de zenders die er bij zaten wel? Anders is het ontvangertje in die NUON-bak gewoon defect.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Centrale herkent draadloze melder van ander systeem niet, Visonic Powermax 1
« Reactie #6 Gepost op: maandag 5 maart 2018, 19:37 »
Nee, kan niet. Dit is eenwegcommunicatie, de zender weet niet of hij ingeleerd is of niet, hij stuurt gewoon zijn adres en informatie blind de wijde wereld in.
Thanks,

Ik ken het systeem verder ook niet, weet alleen dat het een standaard ding is wat zelfs bij de doe het zelf zaak te koop was.
En ja, als het daar te koop is had ik er ook niet heel veel van verwacht als een twee weg communicatie, maar goed was te proberen.

Nick_V

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
    • Vanderbilt homepage
  • Bedrijf: Vanderbilt
Re: Centrale herkent draadloze melder van ander systeem niet, Visonic Powermax 1
« Reactie #7 Gepost op: maandag 14 mei 2018, 14:28 »
Met het gevaar dat de OP zijn systemen al de prullenbak in gemieterd heeft: heb je de frequenties gecontroleerd? Powermax is geleverd in een 433 MHz en een 868 MHz uitvoering. Die zijn niet compatibel met elkaar.