Auteur Topic: Honewell Galaxy flex V3 +RF super. meldingen PIR  (gelezen 2466 keer)

Jonathan

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Honewell Galaxy flex V3 +RF super. meldingen PIR
« Gepost op: vrijdag 18 december 2020, 14:38 »
Beste professionals,

Het volgende probleem doet zich voor: bij 3 van de PIR's krijg ik de melding:  +RF SUPER. PIR (naam ruimte) Vervolgens blijft het systeem vragen om een reset. Dit is ontstaan nadat ik de batterijen heb vervangen. Ik dacht: even resetten en dan is het opgelost, maar dat bleek helaas niet de oplossing. Als ik de batterij verwijder en er weer in stop dan knippert de PIR wel even, maar daarna stopt het knipperen en doet de PIR het vervolgens niet meer. Dit wordt ook bevestigd via de looptest.

Wat ik al heb gedaan:
- de NP7-12 12V accu van het systeem zelf vernieuwd. (volgens mij is dit de back-up accu)
- alle batterijtjes in de PIR's en raam/deurcontacten vervangen. (PIR's ook even een paar uur zonder batterij gelaten, ivm reststroompjes of zo iets.. je doet rare dingen als je radeloos bent. ;))
- via de intstallateurscode het programma 51.17.1 systeem opnieuw geconfigureerd, maar de meldingen blijven.
- het alarm ingeschakeld en vervolgens > 10 min. gewacht in de hoop dat de PIR's dan weer geactiveerd zouden worden.

Bovengenoemde zaken heb ik allemaal gevonden in dit en andere fora, maar hebben helaas niets uitgehaald. Is er iemand die mij verder kan helpen? Bij voorbaat dank!

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Honewell Galaxy flex V3 +RF super. meldingen PIR
« Reactie #1 Gepost op: zondag 20 december 2020, 15:49 »
je moet even zoeken naar supervisie, daar zal je probleem bevinden.

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
Re: Honewell Galaxy flex V3 +RF super. meldingen PIR
« Reactie #2 Gepost op: maandag 21 december 2020, 14:55 »
je moet even zoeken naar supervisie, daar zal je probleem bevinden.
Supervisie betekent dat een ingeprogrammeerde melder niet meer wordt gezien door de centrale. Soms is het zendbereik van de melder te klein, maar het kan ook zijn dat er iets aan de programmering is gewijzigd.
Probeer eerst eens om de melder dichter bij de centrale te plaatsen en maak dan een sabotagemelding. Komt dat binnen bij de centrale?