Auteur Topic: Handleiding Hertek Penta  (gelezen 11087 keer)

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Handleiding Hertek Penta
« Gepost op: zaterdag 6 juni 2015, 18:26 »
Kan iemand mij helpen aan een installatie handleiding van de Hertek Penta?
Misschien ook software ervoor?
Onlangs er een paar in service bijgekregen.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Handleiding Hertek Penta
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 6 juni 2015, 19:43 »
Succes ermee, heb ik ook geprobeerd. Contact met hertek gehad en geven de software niet vrij omdat wij ook andere brandmeld systemen hanteren...😔 komt nog bij dat er bij die penta systemen een installateurscode instaat, die alleen te verwijderen is door het systeem te defaulten....  Succes, ben er ondertussen klaar mee

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Handleiding Hertek Penta
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 6 juni 2015, 19:46 »
Succes ermee, heb ik ook geprobeerd. Contact met hertek gehad en geven de software niet vrij omdat wij ook andere brandmeld systemen hanteren...😔 komt nog bij dat er bij die penta systemen een installateurscode instaat, die alleen te verwijderen is door het systeem te defaulten....  Succes, ben er ondertussen klaar mee
Inderdaad hebben wij hetzelfde probleem, omdat we geen nieuwe Penta's standaard weghangen worden we geen officiele installateur en dus geen handleidingen etc.
Maar wel lullig als je er een stuk of 10 voor service erbij hebt gekregen....

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Handleiding Hertek Penta
« Reactie #3 Gepost op: zondag 28 juni 2015, 10:51 »
Succes ermee, heb ik ook geprobeerd. Contact met hertek gehad en geven de software niet vrij omdat wij ook andere brandmeld systemen hanteren...😔 komt nog bij dat er bij die penta systemen een installateurscode instaat, die alleen te verwijderen is door het systeem te defaulten....  Succes, ben er ondertussen klaar mee

Ik denk niet dat het daarmee heeft te maken, wij hanteren, beheren en installeren verschillende merken brandmeldcentrales en hebben gewoon de volledige support van hertek.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Handleiding Hertek Penta
« Reactie #4 Gepost op: zondag 28 juni 2015, 14:53 »
Wat is het voordeel voor Hertek om mensen op te leiden die centrales van derden verkopen? Ik snap helemaal dat Hertek er voor kiest om in eerste instantie te investeren in partijen die investeren in Hertek. 

Elke installateur kan de Penta opleidingen volgen en wordt dan met open armen ontvangen, maar daar moet dan wel tegenover staan dat er Hertek installaties zijn verkocht en worden verkocht.

En gelukkig maar, heb je net veel tijd en geld geïnvesteerd als installateur en heb je een aantal mooie installaties gebouwd, gaat er iemand met het onderhoud van door die nergens in wil investeren, maar alleen wil incasseren. Die vervolgens uren aan te telefoon hangt......

Ik weet zeker dat de klanten van Hertek dit waarderen.

Maar een mooie oplossing is er wel. Vraag Hertek naar het adres van de dichtstbijzijnde dealer en laat die het onderhoud uitvoeren.

Weerwolfje

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
  • So long, and thanks for all the fish.
    • Bekijk profiel
  • Functie: OD-BMI/OAI
Re: Handleiding Hertek Penta
« Reactie #5 Gepost op: zondag 2 februari 2020, 23:53 »
Wat is het voordeel voor Hertek om mensen op te leiden die centrales van derden verkopen? Ik snap helemaal dat Hertek er voor kiest om in eerste instantie te investeren in partijen die investeren in Hertek. 

Elke installateur kan de Penta opleidingen volgen en wordt dan met open armen ontvangen, maar daar moet dan wel tegenover staan dat er Hertek installaties zijn verkocht en worden verkocht.

En gelukkig maar, heb je net veel tijd en geld geïnvesteerd als installateur en heb je een aantal mooie installaties gebouwd, gaat er iemand met het onderhoud van door die nergens in wil investeren, maar alleen wil incasseren. Die vervolgens uren aan te telefoon hangt......

Ik weet zeker dat de klanten van Hertek dit waarderen.

Maar een mooie oplossing is er wel. Vraag Hertek naar het adres van de dichtstbijzijnde dealer en laat die het onderhoud uitvoeren.

Ja want een stelletje directeuren gaan kijken naar wat "handig is", ze verdienen er geld op en als monteur kun je klagen en krijg je de "jaa maar dat gaat ooit vervangen worden zus zo" ik heb ooit eens geweigerd om onderhoud uit te voeren aan een AJAX BMC (geen idee welk model) omdat ik 0,0 verstand heb van dit type en dit jaar stond ik er weer... zelfde geldt bij ons voor Siemens cerberus we hebben er een stuk of 30 overgenomen en niemand kent dat systeem noch hebben we de software voor de Siemens Cerberus, nou heb ik verder geen probleem met onderhoud uitvoeren aan een Siemens maar het gaat om het principe dat ze het geld van het onderhouds contracten naar binnen harken onderhoud of geen onderhoud en volgend jaar weer verder gaan met die grapjes.

En dan gaan ze echt geen geld spenderen door het uit te besteden ookal zou dat waarschijnlijk een stuk beter lopen.
« Laatst bewerkt op: zondag 2 februari 2020, 23:54 door The Chronic »
W. Erknemer
Onderhoudsdeskundige - Brandmeldinstallaties
Onderhoudsdeskundige - Ontruimingsalarminstallaties