Auteur Topic: detectie toepassen of niet?  (gelezen 3007 keer)

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
detectie toepassen of niet?
« Gepost op: woensdag 29 juni 2016, 15:23 »
Bij een klant kom ik de situatie tegen dat ze een zolder hebben waarop gewerkt wordt (5 man op 64m2) en deze was (tot voor kort) alleen toegankelijk via 1 trap.
Dus gewoon de ruimte beveiligen met puntmelders en de vluchtweg in het magazijn ook bewaken ivm. samenvallende vluchtwegen. (zo is het mij tenminste geleerd)

Nu wordt ik gevraagd opnieuw de situatie te komen bekijken want de klant heeft nu ook aan de andere kant een vluchtweg gemaakt. Gewoon een deur met een trap (meer een veredelde ladder) er achter, nooduitje er boven en klaar.

Ik heb al wel in het bouwbesluit gekeken of daar staat waar een vluchtweg in deze situatie minimaal aan moet voorzien maar strikt genomen voldoet deze nieuwe vluchtweg aan de eis dat je binnen zoveel meter op de rijbaanhoogte moet zijn, er hoeven maar maximaal 5 personen overheen dus we blijven onder de 45 personen per meter breedte.
De vraag is mag dat op deze manier?
Of als ze er een touwladder met instructies neer zouden leggen dan voldoen ze ook nog?
Wie weet hier antwoordt op want ik kan me niet herinneren dat dit tijdens de cursus is besproken en ik vraag me af of er een architect bij deze creatieve oplossing betrokken is geweest.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.