Auteur Topic: Galaxy G2 prox en alarm reset vraag  (gelezen 11194 keer)

jay56

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Galaxy G2 prox en alarm reset vraag
« Gepost op: vrijdag 29 juli 2011, 14:20 »
Ik heb sinds een aantal weken voor het eerst bij mij thuis een galaxy G2 aangesloten en opzich werkt het systeem prima ik loop alleen nog tegen een paar dingen aan die ik graag anders zou zien:

Ik heb 2 zones, de begane grond is er 1 en de 1e verdieping (deze bevat 1 pir op de overloop)

Wanneer ik mijn prox aanbied moet ik zeggen welke zones hij moet inschakelen, ik dacht dat ik ook in zou kunnen stellen dat wanneer ik mijn prox aanbied dat hij alle zones inschakelt. Dus prox aanbieden en de deur uit.
Wanneer ik thuiskom, bied ik mijn prox aan, hij schakelt het systeem uit (dacht ik) maar ik heb het probleem dat ie dan alleen zone 1 uitschakelt. Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik naar boven liep en het alarm afging.
Ik wil dus met mijn prox volledig in en uit schakelen en wanneer ik gedeeltelijk wil schakelen doe ik dit met mijn code, is dit mogelijk?

Wanneer ik een alarm melding heb, kan ik deze alleen resetten door eerst in het installateursmenu een volledige reset te doen. Kan dit niet simpeler?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

buddie1959

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 prox en alarm reset vraag
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 30 juli 2011, 21:56 »
Het verhaal lezend zou ik denken:  een programmeer probleempje voor de prox.

Dus anders laten programmeren ?

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Galaxy G2 prox en alarm reset vraag
« Reactie #2 Gepost op: zondag 31 juli 2011, 08:54 »
Menu 42 - 3 = Blokken
Als het * wordt geselecteerd en weergegeven, kan de gebruiker tijdens het inschakelen en uitschakelen kiezen welke
blokken die aan hem zijn toegewezen, worden beïnvloed.

Houd je nu je tag voor cbd schakelt hij eerst blok uit welke je betrad en laat je daarna de overige blokken zien welke je zou mogen schakelen.

Alarm reset gewoon dmv je code doen, ALLE meldingen bekijken (dmv A B toetsten) en daarna esc ingeven.

jay56

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 prox en alarm reset vraag
« Reactie #3 Gepost op: maandag 1 augustus 2011, 09:10 »
Citaat van: Atomic

Menu 42 - 3 = Blokken
Als het * wordt geselecteerd en weergegeven, kan de gebruiker tijdens het inschakelen en uitschakelen kiezen welke
blokken die aan hem zijn toegewezen, worden beïnvloed.

Houd je nu je tag voor cbd schakelt hij eerst blok uit welke je betrad en laat je daarna de overige blokken zien welke je zou mogen schakelen.

Alarm reset gewoon dmv je code doen, ALLE meldingen bekijken (dmv A B toetsten) en daarna esc ingeven.


Als ik het goed begrijp is volledig in-uit schakelen met tag en gedeeltelijk met code niet mogelijk?
Het is: of geen keuze in zones en alles in-uit met code en tag of zones kiezen bij zowel code als tag?

Ik moet de zone boven in de hal apart kunnen schakelen voor snachts, dus ik moet zones kunnen schakelen.

Ik ga vanavond thuis nog even goed in menu 42 blokken kijken.

Ik krijg na de alarm melding wanneer ik mijn code ingevoerd heb \"user reset required\" maar ga het op jou manier proberen.

Alvast bedankt!

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Galaxy G2 prox en alarm reset vraag
« Reactie #4 Gepost op: maandag 1 augustus 2011, 10:05 »
Je kunt natuurlijk ook 2 code plaatsten aanmaken voor 1 persoon.
1 met alleen een code welke na ingave de blokken laat zien welke je in/uit mag schakelen. (* bij blokken)
1 tag kaart, zonder code, welke na aanbieden het systeem geheel in/uit schakelt. (dus geen * bij blokken)

Wat je ook kunt doen is de gedeeltelijk/nachtstand (toets B ) gebruiken van het systeem, met dan menu 51-25 (direct inschakelen).
Wat je dan doet is de A toets indrukken en het systeem zal volledig worden ingesch. (code is dus niet verplicht) kom je thuis
houd je je tag voor CBD en systeem is geheel uit.
Ga je naar bed druk je op de B toets en dan kies je 1 of 2 (meestal 2, is de stille stand) nu schakelt alles in behalve de PIR boven.
Kom je weer naar onderen zou het het mooiste zijn dat je door een detector loopt welke de inlooptijd start welke je je er aan herinnerd het systeem met de tag/of code weer uit te schakelen.

Natuurlijk moet je wel aangegeven in menu 52 wat de functie van een zone is in volledige/gedeeltelijke/nachtstand.

jay56

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 prox en alarm reset vraag
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 2 augustus 2011, 07:27 »
Ik ben gister helaas niet meer in de gelegenheid geweest om erna te kijken.

Maar je verhaal is duidelijk. Ik ga eens kijken wat het makkelijkste is.

Ik heb een pir in de hal onder. Dus als ik onder kom word ik opgemerkt.

Bedankt!

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 prox en alarm reset vraag
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 2 augustus 2011, 10:15 »
Dat zou ook mijn voorkeur hebben zo. Altijd zo bedieningsvriendelijk als mogelijk houden!
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

ron.net

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 prox en alarm reset vraag
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 3 augustus 2011, 15:21 »
Dat van het resetten na een alarm klopt niet helemaal wat in de beschijving staat.

Je moet inderdaad ALLE alarmen bekijken en dan staat er in de handleiding druk dan op ecs.

Maar na het bekijken van alle alarmen moet je eerst op ent drukken om te bevestigingen dat je alles hebt bekeken.

Daarna druk je op ecs.

Dan moet alles zijn gereset.

Succes ermee.

jay56

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 prox en alarm reset vraag
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 15 september 2011, 17:07 »
Ik heb voor mijn vakantie meerdere gebruikers aangemaakt en zo de zones geschakeld.

Ik heb gister de optie ingeschakeld om direct in te kunnen schakelen zonder code vi A en B. Dit werk goed.
Maar nu wou ik toch eens proberen om het systeem te kunnen schakelen via A=Full B1=part en B2=night en toen kreeg ik het probleem dat ie de pir boven niet uitschakelde. Ik ging er vanuit dat ie alleen zone 1 in zou schakelen en 2 niet. Na wat verder lezen in de handleiding ontdekte ik dat ik de juiste zonefuncties (dus bij elk component de functie invullen van fullset-partset-nightset)  toe moest wijzen aan de PIR\'s en magneetcontacten. Dit was ik in mijn enthousiasme aan het doen en dacht klaar te zijn en ging dit testen door het systeem op nachtstand in te schakelen en naar boven te lopen, toen hij inschakelde en ik liep boven door de PIR ging het alarm af.
Toen ik de zonefuncties van de componenten bekeek  zag ik dat bij alle componenten de functies weer hetzelfde waren, dus mijn wijzigingen waren niet opgeslagen. Nu probeerde ik het voor 1 component opnieuw. Maar wanneer ik de part en night set verander en met enter bevestig en daarna bekijk staat ie weer doodleuk op dezelfde waarde als de full set.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is anders vraag het gerust, wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe?
Alvast bedankt

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Galaxy G2 prox en alarm reset vraag
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 15 september 2011, 19:26 »
Menu 52> ga naar de juiste zone > functie > als je op het # drukt kun je zien wat de functie van de zone is in de, volledig in/deelbeveiligd/nachtstand.

jay56

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 prox en alarm reset vraag
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 16 september 2011, 07:42 »
Ik had daar inderdaad overheen gelezen, na het eten toen ik alles nog even rustig doorlas vond ik het.
Werkt nu super!

1 laatste vraag, bij een alarm melding worden mijn vriendin en ik op de hoogte gesteld via sms, maar we krijgen beide 2 sms berichten, is dit standaard, ik vind 1 ook genoeg? Ik heb de instellingen bij 44>2 op 1 alarm meldingen staan