Auteur Topic: Kleuren en vormgeving logo Uniform  (gelezen 5671 keer)

ALF

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Kleuren en vormgeving logo Uniform
« Gepost op: zaterdag 6 juni 2015, 18:39 »
Beste collega's,

ik vroeg me af of er nog regels zijn qua kleur die je wil gebruiken in je logo voor op het uniform.
Heb ergens gelezen dat geel(goud) niet mag, maar geld dit dus alleen voor goud geel of mag geel helemaal niet.

Tevens vraag ik me ook af of je een weegschaal in je logo mag hebben. Heb alleen terug kunnen vinden dat je logo niet op die van de politie mag lijken.

Alvast bedankt voor de antwoorden

Mvg

ALF

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Kleuren en vormgeving logo Uniform
« Reactie #1 Gepost op: zondag 7 juni 2015, 20:06 »
Dan heb je iets niet goed gelezen!!


goud/geel heeft betrekking op het beveiligingsteken, het "v" op je borst.
Die moet zilvergrijs zijn....

of je nou graag een Bij/Wesp op je borst hebt voor bedrijfslogo maakt geen drol uit.


Citaat

Wat mag niet?
- Bij donkerblauwe uniformen geldt: de pantalon mag geen bies hebben, en een eventuele blouson (korte jas) moet afwijken van die van de politie.
- Herkenningstekens (vignetten, emblemen en logo’s) mogen niet lijken op die van de politie.
Er mogen geen rangonderscheidingstekens worden aangebracht.

Wat moet wel?

Het uniform moet zijn voorzien van:
- een herkenningsteken (logo) van de particuliere beveiligingsorganisatie;
- het embleem (V-teken) dat door de minister is vastgesteld voor particuliere beveiligers.
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Kleuren en vormgeving logo Uniform
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 10 juni 2015, 02:27 »
Citaat
ik vroeg me af of er nog regels zijn qua kleur die je wil gebruiken in je logo voor op het uniform.
Heb ergens gelezen dat geel(goud) niet mag, maar geld dit dus alleen voor goud geel of mag geel helemaal niet.

Zoals al gezegd, geld dit enkel voor het V logo. In je bedrijfslogo mag je dit gewoon gebruiken.

Citaat
Tevens vraag ik me ook af of je een weegschaal in je logo mag hebben. Heb alleen terug kunnen vinden dat je logo niet op die van de politie mag lijken.

Politie logo mag je logo sowieso niet op lijken, met de weegschaal bedoel je waarschijnlijk het justitie logo. Ik kan er niet zo snel wat op vinden, maar ik denk dat je hier geen goedkeuring voor krijgt, maar als je dit wil, zou je dit na kunnen vragen bij justitie.

Tevens moet je wel opletten bij je logo, dat indien je een logo ontwerpt, geen geen gelijkenis krijgt met bestaande logo's waar rechten op aangevraagd zijn. Hier zou je problemen mee kunnen krijgen!