Auteur Topic: Help - camerasysteem die automatisch foto's maakt als mensen passeren  (gelezen 20207 keer)

frontliner2

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Help - camerasysteem die automatisch foto's maakt als mensen passeren
« Gepost op: donderdag 28 juni 2012, 13:07 »
Beste forumleden,

Ik heb een probleem. Door een burenruzie met iemand met wie echt niet te onderhandelen valt (helaas) voelen mijn vrouw en ik mij bedreigd. Diegene met wie wij dit conflict hebben delen wij de poort mee (achtertuin). Je kunt zo bij elkaar binnenlopen. Na talloze bedreigingen, scheldpartijen etc. vertrouw ik deze absoluut niet en wil het weten als deze bijvoorbeeld in mijn tuin loopt (of andere mensen).

Nu concreet mijn vraag;
Zou u mij een camerasysteem kunnen aanbevelen welke;
-  automatisch een foto maakt als een persoon (geen kat, konijn of kleine hond) zich in mijn tuin bevindt (of waar ik de camera dan ook wens op te stellen). Zo kan ik deze foto's 's avonds bekijken zodat ik precies weet wat er zich afgespeeld heeft.
- makkelijk aan te sluiten is en weinig eisen heeft (bijvoorbeeld alleen een power input).
- makkelijk na dienst (als ik weer thuis ben) los te koppelen is en aan te sluiten is om mijn computer (desktop) zodat ik de foto's kan bekijken.

Ik heb hier echt helemaal geen ervaring mee en zit erg met deze kwestie in mijn maag.

Alvast hartelijk bedankt!!




masterQ

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • just doing my thing!
    • Bekijk profiel
  • Functie: installatie-onderhoud-interventie
Re: Help - camerasysteem die automatisch foto's maakt als mensen passeren
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 29 juni 2012, 22:40 »
Een simpel opnametoestel met motiondetectie lijkt me voor jou de beste optie, tenzij dat je een mooi budget voorhanden hebt dat je gezichtherkenning wil gebruiken. Zelfs al lopen er dan dieren, verder spoelen tot x64 is niet moeilijk. Of je moet een flitspaal (instelbaar bij een overtreding van boven de drie km/h) bestellen, dat kan natuurlijk ook :-\

Timo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Central Alert beveiliging
  • Bedrijf: Central Alert beveiliging
  • Functie: Adviseur safety & security
Re: Help - camerasysteem die automatisch foto's maakt als mensen passeren
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 30 juni 2012, 14:54 »
Gewoon een IP cameraatje met motion detection plaatsen. Er zijn cameraatjes die bij bewegingsdetectie snapshots maakt en deze automatisch naar je e-mail adres sturen.

Makkelijk te installeren. Je hebt alleen wel een draadloze router nodig (WiFi)

Veiligheidskundige

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Prepare & prevent instead of repair & repent
    • Bekijk profiel
    • veiligheidsadvies.eu
  • Bedrijf: veiligheidsadvies.eu
  • Functie: Hoger veilgheidskundige
Re: Help - camerasysteem die automatisch foto's maakt als mensen passeren
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 7 juli 2012, 22:27 »
Ik heb de afgelopen jaren veel research gedaan in camera beveiliging, en adviseer vaak klanten op dit gebied.

Ik ben van mening dat wanneer je camera beveiliging wil aanschaffen, jezelf goed moet laten informeren.
Ga niet voor de eerste de beste aanbieding, want goedkoop is duurkoop gaat helemaal op bij de aanschaf van camera's.
De goedkope budget modellen beloven veel, maar zijn in de praktijk waardeloos.
(Probeer ook altijd een demo te zien van live en opgenomen beelden)

Wil je camerabeelden gebreuken voor bewaking, dan zal je hoge eisen moeten stellen aan de beeldkwaliteit.

Wat betreft IP camer'a zal je minimaal moeten kiezen voor een megapixelcamera, welke niet goedkoop zijn.
Overige camera's moeten naar mijn mening minimaal een CCD 1/4 chip hebben.
Ik kan heel veel vertellen over gewenste specificaties, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen.

Ik adviseer mijn klanten de 4 of 8 kanaals complete set van http://www.multracamsystems.nl/.

Deze sets zijn zeer compleet en hebben nog nooit teleurgesteld.
Goede beeldkwaliteit.
Goede opnamekwaliteit.
Op afstand te bekijken en besturen.
Mailfunctie. Bij beweging wordt er een mail gestuurd naar ingestelde mailadressen.
Goede degelijke camera's.
Foto functies.
terugzoeken op bewegingen.
Compleet met alle installatie benodigheden.

Ik heb geen belangen in het bedrijf, de reden dat ik hun setjes adviseer is omdat ik zeer tevreden ben over hun diensten en kwaliteit van de producten.
Ik heb ook een klantenkring die hogere eisen stellen aan camerabewaking, hun adviseer ik altijd de proffeionele lijn van samsung.

Ik wil nog wel een tip meegegeven, zorg voor voldoende verlichting.
Plaats indien gewenst extra verlichting, zo voorkom je nog schimmen.

Daarbij wanneer je verlichting met een motion detection plaats,is het terugzoeken ook makkelijker.
Alert today - Alive tomorrow.

Securesolutions

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Securesolutions.nl - Spy&Beveiliging
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securesolutions
  • Functie: Directeur, Oprichter
Re: Help - camerasysteem die automatisch foto's maakt als mensen passeren
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 18 juli 2012, 21:39 »
Als je een camerasysteem wil aanschaffen moet je goed beseffen wat de risicopunten zijn, en daarop kan je baseren hoeveel camera's je nodig hebt.



www.securesolutions.nl spy&beveiliging, expert op het gebied van Camerabewaking, afluisterapparatuur, beveiligingskleding en meer.

Divitec Nederland BV

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Divitec Nederland BV
  • Bedrijf: Divitec Nederland BV
Re: Help - camerasysteem die automatisch foto's maakt als mensen passeren
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 19 september 2012, 10:16 »
Een effectieve manier om te voldaan aan uw vraag is inderdaad een camera (IP) op basis van beweging detectie en/of passief infrarood detectie de opname te starten, deze op de interne SD geheugenkaart te laten registreren of via een VSAAS, Cloud systeem te laten verzenden/opnemen/bekijken.



De LG LW130W voldoet aan uw wensen, heeft Wifi, interne SD kaart functie, NAS ondersteuning en voorzien van een PIR. Ook heeft de camera een geïntegreerd HBW LED licht, voldoende verlichting om een beperkte oppervlakten van 10m2 te voorzien. De camera is 0.9 MP 16:9 dat wilt zeggen een resolutie van 1280x720 gelijk aan SD720.

Datasheet is vie deze link http://www.lgesecurity.com/global/productView.do?category_cd=B&sub_category_cd=BA&product_cd=BALW130W te de downloaden




Intercomdiscounter.nl

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Intercomdiscounter.nl
  • Bedrijf: JOIN ELECTRONICS
  • Functie: Directeur
Re: Help - camerasysteem die automatisch foto's maakt als mensen passeren
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 28 maart 2013, 20:19 »
Beste frontliner2, een DVR systeem met 1 of meerdere camera's kan een uitkomst bieden, let hierbij wel op de afstand tussen de camera en het object dat bewaakt dient te worden dit ivm de IR-leds die als het donker is nodig zijn. Vaak kunnen DVR systemen dusdanig geconfigureerd worden dat deze bij beweging gaan opnemen, tevens kunnen deze beelden op afstand bekeken worden (via internet), uiteraard worden beelden ook op de HDD-opgeslagen.

groet,

Johan


www.365cam.nl

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • 365cam
  • Bedrijf: 365cam
Re: Help - camerasysteem die automatisch foto's maakt als mensen passeren
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 8 mei 2013, 23:12 »
Dit is een vraag van verleden jaar. Ik ben benieuwd wat camera het is geworden!
Groet John

RRBSecurity

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
  • Camera Installateur Regio Rotterdam
    • Bekijk profiel
    • Onze Website
  • Bedrijf: RRBSecurity
  • Functie: Camera systeem installaties
Re: Help - camerasysteem die automatisch foto's maakt als mensen passeren
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 22 april 2016, 12:14 »
Mocht het nog helpen als iemand weer eens op dit topic stuit, Dahua heeft een camera welke automatisch een snapshot maakt als er een mens voorbij loopt, in combinatie met de recorder worden deze mensen / gezichten uitgeknipt en op een ftp link of hdd opgeslagen. Niet duur, maar wel goede camerabewaking voor een reële prijs
Camera Installateur Regio Rotterdam.
Voor vrijblijvend advies bezoek de website

Cees Bruinink

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Help - camerasysteem die automatisch foto's maakt als mensen passeren
« Reactie #9 Gepost op: maandag 12 november 2018, 12:00 »
Ik heb de afgelopen jaren veel research gedaan in camera beveiliging, en adviseer vaak klanten op dit gebied.

Ik ben van mening dat wanneer je camera beveiliging wil aanschaffen, jezelf goed moet laten informeren.
Ga niet voor de eerste de beste aanbieding, want goedkoop is duurkoop gaat helemaal op bij de aanschaf van camera's.
De goedkope budget modellen beloven veel, maar zijn in de praktijk waardeloos.
(Probeer ook altijd een demo te zien van live en opgenomen beelden)

Wil je camerabeelden gebreuken voor bewaking, dan zal je hoge eisen moeten stellen aan de beeldkwaliteit.

Wat betreft IP camer'a zal je minimaal moeten kiezen voor een megapixelcamera, welke niet goedkoop zijn.
Overige camera's moeten naar mijn mening minimaal een CCD 1/4 chip hebben.
Ik kan heel veel vertellen over gewenste specificaties, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen.

Ik adviseer mijn klanten de 4 of 8 kanaals complete set van http://www.multracamsystems.nl/.

Deze sets zijn zeer compleet en hebben nog nooit teleurgesteld.
Goede beeldkwaliteit.
Goede opnamekwaliteit.
Op afstand te bekijken en besturen.
Mailfunctie. Bij beweging wordt er een mail gestuurd naar ingestelde mailadressen.
Goede degelijke camera's.
Foto functies.
terugzoeken op bewegingen.
Compleet met alle installatie benodigheden.

Ik heb geen belangen in het bedrijf, de reden dat ik hun setjes adviseer is omdat ik zeer tevreden ben over hun diensten en kwaliteit van de producten.
Ik heb ook een klantenkring die hogere eisen stellen aan camerabewaking, hun adviseer ik altijd de proffeionele lijn van samsung.

Ik wil nog wel een tip meegegeven, zorg voor voldoende verlichting.
Plaats indien gewenst extra verlichting, zo voorkom je nog schimmen.

Daarbij wanneer je verlichting met een motion detection plaats,is het terugzoeken ook makkelijker.

Multracamsystems is anders niet zo goed bekend staande leverancier. Met levert veelal verouderde apparatuur. En de bij wet bepaalde retourrechten worden niet geaccepteerd. leverancier is telefonisch onbereikbaar, en adres van winkel is een appartementje in dordrecht. Voor mij was het een totaal onbetrouwbaar iemand.

dylanhubers

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Projectmonteur Elektro/Beveiliging
Re: Help - camerasysteem die automatisch foto's maakt als mensen passeren
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 19 maart 2019, 21:00 »
Ik heb de afgelopen jaren veel research gedaan in camera beveiliging, en adviseer vaak klanten op dit gebied.

Ik ben van mening dat wanneer je camera beveiliging wil aanschaffen, jezelf goed moet laten informeren.
Ga niet voor de eerste de beste aanbieding, want goedkoop is duurkoop gaat helemaal op bij de aanschaf van camera's.
De goedkope budget modellen beloven veel, maar zijn in de praktijk waardeloos.
(Probeer ook altijd een demo te zien van live en opgenomen beelden)

Wil je camerabeelden gebreuken voor bewaking, dan zal je hoge eisen moeten stellen aan de beeldkwaliteit.

Wat betreft IP camer'a zal je minimaal moeten kiezen voor een megapixelcamera, welke niet goedkoop zijn.
Overige camera's moeten naar mijn mening minimaal een CCD 1/4 chip hebben.
Ik kan heel veel vertellen over gewenste specificaties, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen.

Ik adviseer mijn klanten de 4 of 8 kanaals complete set van http://www.multracamsystems.nl/.

Deze sets zijn zeer compleet en hebben nog nooit teleurgesteld.
Goede beeldkwaliteit.
Goede opnamekwaliteit.
Op afstand te bekijken en besturen.
Mailfunctie. Bij beweging wordt er een mail gestuurd naar ingestelde mailadressen.
Goede degelijke camera's.
Foto functies.
terugzoeken op bewegingen.
Compleet met alle installatie benodigheden.

Ik heb geen belangen in het bedrijf, de reden dat ik hun setjes adviseer is omdat ik zeer tevreden ben over hun diensten en kwaliteit van de producten.
Ik heb ook een klantenkring die hogere eisen stellen aan camerabewaking, hun adviseer ik altijd de proffeionele lijn van samsung.

Ik wil nog wel een tip meegegeven, zorg voor voldoende verlichting.
Plaats indien gewenst extra verlichting, zo voorkom je nog schimmen.

Daarbij wanneer je verlichting met een motion detection plaats,is het terugzoeken ook makkelijker.
Het verhaal van de verlichting klopt niet helemaal... Een goed camerasysteem heeft geen extra verlichting nodig. Sterker nog het kan juist hinder geven op je beelden als je camera te dicht bij een lichtbron hangt is mijn ervaring. Is wel te ondervangen door het e.a. te veranderen in de instellingen. Maar zo maak je het jezelf onnodig moeilijk

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk


Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Help - camerasysteem die automatisch foto's maakt als mensen passeren
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 19 maart 2019, 21:52 »
2012..............lekker bij de tijd.
Wellicht aan gedacht dat de techniek in 7 jaar tijd veranderd is?  ;)