Auteur Topic: Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom  (gelezen 13713 keer)

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom
« Gepost op: woensdag 26 november 2014, 16:30 »
Vakmannen en vrouwen.

Ik ben opzoek naar een betaalbare, betrouwbare draadloze alarm oplossing.
Wij installeren al jaren de bekende systemen van UTC, Honeywel, etc.

Zo af en toe zit daar een Alphabox of Powermax tussen.

Wat is er heden ten dage te krijgen aan draadloze oplossingen.
Ik merk steeds vaker dat klanten opzoek zijn naar een oplossing die beter is dan wat bij de bouwmarkt te krijgen is, maar ze willen niet de prijs betalen die bij de draadloze oplossingen van de bekende grote merken horen.

Het systeem hangt er niet vanuit een verzekeraars oogpunt, maar voor de klant zijn veilige gevoel.

Wat zijn jullie ervaringen, en wat is er te krijgen?
Ik weet dat er voor en tegenstanders zijn van bijvoorbeeld een powermax systeem, ik ben dan ook niet opzoek naar een antwoord "het is rommel" maar hoor liever een onderbouwde reactie.

Alvast bedankt voor jullie input en ervaringen!

Kleine wensen lijst.
Draadloos
doormelding naar GSM via PSTN
mogelijkheid tot gebruik van afstandsbediening
los code bedienpaneel (of de mogelijkheid)

Mvg Stefan

amekalala

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 57
  • Bedenk dit: net voor de storing was alles nog goed
    • Bekijk profiel
  • Functie: servicetechnicus inbraakmeld/cctv/data/intercom/etc.
Re: Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 26 november 2014, 17:54 »
Probeer eens een satel draadloos.
http://www.osec.nl/cat/2

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 27 november 2014, 08:25 »
Satel draadloos is een toevoeging aan het bestaande systeem toch?

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 27 november 2014, 22:17 »
Wij voeren het merk/paneel Scantronic Ion.
Volledige draadloze panelen of hybride(draadloos&bedrade) panelen.

Wij zijn er wel over te spreken. We voeren het nu 1,5 jaar. Tot dus ver weinig problemen.
Erg makkelijk incgebruik krijgen wij te horen contact van de klant.
En installateursvriendelijk. Ook erg prettig.

Over pstn naar gsm gaat goed
Afstandsbediening met status melding
Mogelijkheid tot draadloos bedienpaneel. Ben ik geen fan van.

Mvg Nigel

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 28 november 2014, 09:33 »
Alles in één?
Zonder aparte module te moeten kopen voor spraak?
10 jaar een van de hoofdspelers?
Dan een nieuw beest van een type: de Powermaster-30 van Visonic.
Gigantisch bereik! batt minimaal 4 jaar.

of

De ML of XL van Alphatronics. (geleverd met ingebouwde IP module)
Zeer aan te bevelen!
De app kan álles wat het bediendeel kan! Zeer efficiente app.
Even een zone type veranderen voor de klant? Kapot component uitproggen?
Alles via de app.
Draadloos?
Draadloze module en compo's van visonic.

Succes

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 2 december 2014, 00:59 »
Ik merk steeds vaker dat klanten opzoek zijn naar een oplossing die beter is dan wat bij de bouwmarkt te krijgen is, maar ze willen niet de prijs betalen die bij de draadloze oplossingen van de bekende grote merken horen.

Ik weet dat er voor en tegenstanders zijn van bijvoorbeeld een powermax systeem, ik ben dan ook niet opzoek naar een antwoord "het is rommel" maar hoor liever een onderbouwde reactie.

Ik denk dat je je eerst af moet vragen of je je als professioneel bedrijf in deze markt wilt begeven?
Wil je je naam verbinden aan een systeem waar je eigenlijk niet geheel achter staat en er alleen bij hebt voor mensen die zo goedkoop mogelijk willen beveiligen.
Wordt er bij zo'n klant toch ingebroken (en het nodige buit gemaakt) dan wordt er niet naar gekeken dat de klant er geen/weinig geld voor over had, maar zitten wel jouw stickers om de ramen en wordt wel jouw naam in 1 adem genoemd met een slecht functionerend beveiligingssysteem.
Heb je daar geen probleem mee dan is er genoeg low budget draadloos spul te koop.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

gosert

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 2 december 2014, 08:50 »
@Gerrit
dit is wel heel kort door de bocht, tuurlijk is het leuk om op een project 30 sick-melders weg te schroeven maar we hebben het nu over de gewone man in een rijtjeshuis die ook íets aan beveiliging wil doen.
@Steef
Ik zelf plaats al een tijdje Jablotron (naast ook de duurdere merken) en ben daar goed te spreken over, het draadloze bereik is in ieder geval goed en met weinig storingen, wel íets meer uitval van de componenten maar niet overdreven en meestal ruim binnen de garantieperiode en dat word altijd netjes omgeruild.
Ik zou wel weg blijven van de Profi, dit is de goedkope lijn en die is echt wel minder in kwaliteit en gebruik.
De Oasis vind ik een leuke instapper met mogelijkheid tot bediening via app of sms enz. wil je echt meer dan kun je ook bij de 100-serie kijken hier kun je echt heel veel mee o.a. ook voor uitgebreide domotica.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 2 december 2014, 08:55 door gosert »

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 2 december 2014, 15:31 »
Het kan wel kort door de bocht zijn, maar een goede naam opbouwen daar doe je jaren over, een goede naam afbreken kun je met 1 slecht systeem (wat in de publiciteit komt) al voor elkaar krijgen.

Begeef je je hoofdzakelijk in deze markt en heb je er voor gekozen om dit soort systemen te installeren dan is er niets aan de hand.
Begeef je je normaal in het hogere segment en doe je af en toe ook wel eens dit soort systemen dan is het toch goed om er over na te denken of je dit wel wilt.
Vindt je het een goede keus dan is er niets aan de hand, maar heb je er nooit op deze manier bij stil gestaan dan kan het goed zijn dat iemand je hier op wijst zodat je alle voors en tegens tegen elkaar af hebt kunnen wegen.
Wij kregen deze vraag naar goedkope drl. systemen een aantal jaren geleden ook vrij regelmatig maar hebben toen bewust de keuze gemaakt om dit soort aanvragen graag aan collega-bedrijven over te laten.

Maw. het maakt niet uit welke keuze je maakt als je alles maar hebt meegewogen in je beslissing en niet wat over het hoofd hebt gezien.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

gosert

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 2 december 2014, 19:48 »
@Gerrit,

ik kan me op zich wel vinden in jouw redenatie maar ik snap Steef ook dat hij op zoek gaat naar alternatieven.
Ik heb het zelf ook lang tegen gehouden maar het is bijna niet te doen en ik hoor ook steeds vaker van collega's dat ook zei zoekende zijn omdat klanten de gewone offertes te hoog vinden.
Deels is het omdat steeds meer mensen iets aan beveiliging willen doen, ook degene die er geen € 2000 aan kan uitgeven en ook deze minder kapitaalkrachtige klanten wil ik serieus nemen, maar ook deels omdat er teveel cowboys zijn die de markt verzieken.
Helaas ben ik financieel niet in de positie om al die klanten maar te laten lopen en ik denk dat ik ze met een Jablotron Oasis een behoorlijk alternatief kan geven zonder mijn goede naam te verzieken, een goede naam maak je in mijn ogen nog steeds met ouderwetse service.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 2 december 2014, 22:14 »
Ik snap inderdaad ook wat hier gezegd wordt met je goede naam. Maar wie of welk merk bepaald de grens van 'professioneel' systeem. Ik snap dat powermax niet professioneel.
wordt dat bepaald doordat er op de doos staat, geschikt voor risicoklasse 4. Etc.

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 3 december 2014, 11:44 »
@ Gerrit en aan mensen die draadloos niet vertrouwen.

"een goede naam".
R- Dan zou je info moeten inwinnen bij je collega's die er al 10-15 jaar mee werken, Gerrit.
Je kunt wikken en wegen tot je een ons weegt, maar de praktijk is bepalend.
Wanneer na 16 jaar (ook) draadloos installeren (inbraak, CCTV is nog steeds bagger, hoewel de IP wifi cams steeds beter worden en een leuk cadeautje zijn om weg te geven bij opdracht) 85% van de opdrachten uit het klantenbestand komt, zo'n 35-40 st/jaar (inbraak), dan heb je wel vertrouwen in je materiaal.
Hoelang heb je al een Powermax of Jablo in de test staan Gerrit?
Ik heb niet méér storingen met draadloos dan met bedraad en de klant weet ook ŕ la minuut wat er aan de hand is door de standaard spraakmodule.

Verder moet je ook aan jezelf denken: Velen van ons werken alleen of met een "helper".
Bij mij verschilt bedraad of draadloos in prijs niet zoveel.
Waarom?
Omdat de compo's van bedraad vaak veel voordeliger zijn dan de draadloze.
En als ik nu 500 euri kan verdienen in 2 tot 4 uur tijd.... of € 700 in 2 dágen tijd?
En jij kiest dan voor 2 dagen? Wij, ok, mijn zoon dan, komen tijd te kórt!
Waarom denk je dat draadloos tegenwoordig mag tot klasse 3? (bedrijven, E1)
Omdat er zoveel klachten over komen?
Moet bekennen dat ik de PM ook wel 5 jaar heb verketterd, tot mijn grote spijt!!
Vond het maar "rommel".
Kocht een partij compo's via een electro-boer vanaf internet.
Zaten ook honderden detectoren bij van de Powermax.
Heb ze verkocht aan collega's voor 3, 4 euro / st!!
Trok later de haren uit mijn hoofd!  :-[
Heb nu alleen nog zo'n 120 printjes van pir-detectoren, maar ja, hoe vaak gaat een pirretje kapot??

"zodat je alle voor's en tegen's tegen elkaar af hebt kunnen wegen.
Wij kregen deze vraag naar goedkope drl. systemen een aantal jaren geleden ook vrij regelmatig maar hebben toen bewust de keuze gemaakt om dit soort aanvragen graag aan collega-bedrijven over te laten".
R- Maar geen systemen in de test gezet?
Begin je geen spijt er van te krijgen?  ;)

"opbouwen daar doe je jaren over, een goede naam afbreken kun je met 1 slecht systeem (wat in de publiciteit komt) al voor elkaar krijgen".
R- En dat is nou het rare van mond-tot-mond.......
Positieve ervaringen worden spontaan doorverteld, vaak zónder dat het onderwerp wordt aangesneden.
Maar négatieve ervaringen worden alleen doorverteld door het "slachtoffer".
Jijzelf gaat ook niet vertellen op een verjaardag dat je van Pietje hebt gehoord dat zijn broer bonje had met de plaatselijke electro-boer, toch?
Mijn advies aan collega's: Bestel er eens één, en testen maar......
Mvg, Jan v. E.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 3 december 2014, 19:32 »
Helemaal mee eens Jan, heb er zelf ook weinig problemen met een powermax of andere draadloze toepassingen, terwijl sommige powermaxen er toch al een jaartje of 10 zitten, weinig tot geen storingen, elk jaar gewoon onderhouden en de klant (en ik is tevree).

Wil je iets moderners, denk dan eens aan de alphavision ml of alphabox. draadloze module erbij en je kan tot 32 zone's toevoegen, plus het feit dat de centrale reletief veilig in de meterkast ofzo kan hangen en enkele bedrade zone's kan toevoegen. Met de ml heb je ook de beschikking over een app, wat wil je noog meer.....

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 3 december 2014, 22:26 »
@ Gerrit en aan mensen die draadloos niet vertrouwen.

"een goede naam".
R- Dan zou je info moeten inwinnen bij je collega's die er al 10-15 jaar mee werken, Gerrit.

Ik hoef geen info in te winnen, ik werk al 30 jaar in de beveiliging dus die info heb ik al lang en heb ik hier ook al eens eerder gepost.
Info waar onder andere jij Jan niet zo blij mee was om hier te moeten lezen wat de manco's aan sommige draadloze systemen zijn.

Kwaliteit is niet alleen hoe weinig problemen er met een systeem zijn, maar is een combinatie van verschillende zaken en als techneut zou je je ook eens moeten verdiepen in de techniek er achter zodat je ook weet wat de tekortkomingen zijn zodat je de klant een gedegen advies kunt geven.
Dat jullie die spullen verkopen en zo snel geld kunnen maken is natuurlijk geheel aan jullie maar ga nou niet lopen roepen dat het topkwaliteit is want dat is het niet en zal het met de huidige opzet en toegepaste techniek ook nooit worden.
Het is beter dan de bouwmarkt kwaliteit alleen die laatsten zitten ook niet stil en hebben een flinke inhaalslag gemaakt.
Dat het geen topkwaliteit is blijkt ook wel uit het feit waarom de Pm's, Jablo's, Lightsys's enz. meestal  alleen maar toegepast mogen worden in E1 en E2 en sommige verzekeraars in klasse E2 toch ook liever wat anders zien.
Met de apparatuur die wij gebruiken zal het niet de 1e keer zijn dat deze ook gewoon in klasse E3 door de verzekeraar worden toegestaan en zelfs in de zeer hoge risico's zien verzekeraars onze draadloze producten graag vaak als extra aanvulling op het bedrade systeem.
Vandaar dat ik het ook nog wel zie gebeuren dat er een onderscheid gemaakt gaat worden in draadloze apparatuur en draadloze apparatuur en dat sommigen straks standaard al niet meer in E2 toegepast mogen worden.

Maar goed als jullie vinden dat je er niet over na hoeft te denken en gewoon moet gaan installeren doe dat dan vooral. Ik leg de klant graag even uit wat het verschil is en op een enkeling na kiest men dan toch meestal wel voor een beter draadloos systeem die vaak ook nog eens helemaal niet zoveel duurder blijkt te zijn.


suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 5 december 2014, 00:15 »
@ Gerrit,

Wist niet dat je boos zou worden, Gerrit.

"Dat jullie die spullen verkopen en zo snel geld kunnen maken is natuurlijk geheel aan jullie maar ga nou niet lopen roepen dat het topkwaliteit is want dat is het niet en zal het met de huidige opzet en toegepaste techniek ook nooit worden."
A- Aha! Waar heb jij je aandelen?
Gecertificeerd materiaal..., maar niet door Gerrit??

"Het is beter dan de bouwmarkt kwaliteit alleen die laatsten zitten ook niet stil en hebben een flinke inhaalslag gemaakt."
A- dan mag je wel uitkijken met je materialen. Dadelijk mag je on-gecertificeerd materiaal van de Gamma, dat zég ik, nog beter opleveren dan..., waar werk je mee?

"Dat het geen topkwaliteit is blijkt ook wel uit het feit waarom de Pm's, Jablo's, Lightsys's enz. meestal  alleen maar toegepast mogen worden in E1 en E2 en sommige verzekeraars in klasse E2 toch ook liever wat anders zien".
A- Kletskoek, Gerrit. Er bestaat geen klasse E2.
De draadloze compo's van jouw systemen mogen óók niet gebruikt worden in klasse 3 of E2.
Dus ik snap al niet dat je zegt dat draadloos toegepast mag worden in E2.

"Met de apparatuur die wij gebruiken zal het niet de 1e keer zijn dat deze ook gewoon in klasse E3 door de verzekeraar worden toegestaan en zelfs in de zeer hoge risico's zien verzekeraars onze draadloze producten graag vaak als extra aanvulling op het bedrade systeem.
A- Je haalt me de woorden uit de mond, Gerrit. Dat komt regelmatig voor, ook bij ons, en bij iedereen die eens een "gezond verstand" praatje houdt met een verzekeraar.

"Vandaar dat ik het ook nog wel zie gebeuren dat er een onderscheid gemaakt gaat worden in draadloze apparatuur en draadloze apparatuur en dat sommigen straks standaard al niet meer in E2 toegepast mogen worden."
A- E2? Dat mag nú al niet, Gerrit. Houd je niet te veel vast aan regeltjes. Gezond verstand is vaak beter, en dat vinden verzekeraars vaak ook.

"Maar goed als jullie vinden dat je er niet over na hoeft te denken en gewoon moet gaan installeren doe dat dan vooral.".
A- Wat zijn dat nou voor gekke aannames, Gerrit?

"Ik leg de klant graag even uit wat het verschil is en op een enkeling na kiest men dan toch meestal wel voor een beter draadloos systeem die vaak ook nog eens helemaal niet zoveel duurder blijkt te zijn."
Aha!! Een BÉTER draadloos systeem? Aha! Nou snap ik het beter.
Draadloos is bagger..., behalve als jij het installeert?
En als je het nou niet beter uitlegt aan je prospect dan aan mij, dan denk ik dat je prospect met jou in zee gaat door je eerlijke gezicht of je verkoop praatje.

Nou, geen hard feelings, Gerrit.
Wens je toch prettige zaken. Mvg,
Jan van Eechoud
PS, ik zou jou toch best installaties en OH laten uitvoeren bij mijn relaties.
Heb ik best wel vertrouwen in, ondanks je vooroordelen..... ;)

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Betaalbaar + Betrouwbaar + Draadloos = ?? Tips en ervaringen welkom
« Reactie #14 Gepost op: vrijdag 5 december 2014, 12:42 »
Jan, ik wordt niet boos maar sta er wel versteld van dat een verstandig iemand als jij zo kortzichtig kan reageren.
Ik denk dat je zelf ook heel goed weet dat tussen gecertificeerd en gecertificeerd een wereld van verschil zit.
Elke in Nederland rondrijdende auto is ook goedgekeurd om hier te gebruiken maar dat wil nog lang niet zeggen dat de kwaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid daarmee plots van elke auto hetzelfde is.
 
Wat betreft de klasse E2 denk ik dat je er toch maar eens de regeltjes op na moet gaan lezen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.