Auteur Topic: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO  (gelezen 101190 keer)

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 15:09 »
En dan nu serieus kijken naar de komende onderhandelingen en wat we willen
En hopelijk dit keer met meer mensen.

uitslag citaat fnv site:
FNV Beveiliging
Voor 297 stemmen
Tegen 293 stemmen

De Unie Security
Voor 305 stemmen
Tegen 204 stemmen
Blanco 7 stemmen

CNV Beveiliging
Voor 62 stemmen
Tegen 49 stemmen

dus  1217 stemmers beslissen voor 28.000 beveilgers omdat het de overige duizenden leden niet boeit.oid

« Laatst bewerkt op: donderdag 31 januari 2013, 15:12 door leeuw13 »

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 15:10 »
En dan nu serieus kijken naar de komende onderhandelingen en wat we willen
En hopelijk dit keer met meer mensen

Helaas.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 15:21 »
Ik weet niet of het bij een ieder goed overkomt, maar bij deze gefeliciteerd met jullie CAO.

De uitslag toont duidelijk aandat dat degenen die alleen maar hard NEE hebben geroepen maar uit onvrede met het gevoerde beleid weigerden lid te worden en daarmee hun stemrecht hebben opgegevn, zichzelf, en daarmee ook de andere tegenstanders, de das om hebben gedaan. Slechts 39 van hen hadden de uitslag dus de andere kant op kunnen laten vallen

Ik hoop dat de 626 tegenstemmers nu niet ook het bijltje er bij neergooien, maar nu echt eens laten zien welke koers zij graag willen dat er gevaren gaat worden.

Het toont in ieder geval ook aan dat de bonden een groot deel van de achterban iets uit te leggen hebben.

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 15:24 »
klopt als de 1217 stemmers er samen de schouders onder gaan zetten in de volgende ronde .
Heb je kans dat er nu inactieve leden ook mee gaan, als we dan ook nieuwe leden kunnen scoren die zich dan ook weer actief opstellen.
Eerste vraag hoe krijg je de 1217 die in iedergeval de moeite hebben genomen zo ver dat ze ook allen actief willen mee overleggen in de komende onderhandelingen die gaan komen.
« Laatst bewerkt op: donderdag 31 januari 2013, 15:26 door leeuw13 »

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 15:25 »
Gecondoleerd.

wessie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 15:28 »
Helaas  >:(
Dit is voor mij de druppel en zeg mijn lidmaatschap op.

zippie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 15:34 »
Jammer jongens (en ook meisjes natuurlijk),

Maar niet getreurd, in de aankomende tijd komen de voorstemmers er wel achter dat ze een grote fout hebben gemaakt.
Dit akkoord zal er voor gaan zorgen dat er meer leden gaan komen, want de gevechten met planners zal niet van de lucht zijn. (wat overigens nu misschien niet aan de planners ligt).

Dit versterkt alleen maar de druk op de CAO die hierna moet gaan komen, en we gaan nog veel geld terug krijgen.

Ik ben er bang voor dat de voorstemmers dollartekens in hun ogen hadden door die 5,25% die als loonsverhoging gepresenteerd is. Zij gaan nu inzien dat ze bedrogen uitkomen.

And now ........we wait!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 15:36 »
Helaas  >:(
Dit is voor mij de druppel en zeg mijn lidmaatschap op.

En jij hebt mijn boodschap dus niet begrepen? Want wie is er nu verantwoordelijk voor dat jij je zin niet hebt gekregen? Dat zij die anderen die voor jouw al hun lidmaatschap op hadden gezegd

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 15:45 »
Dit akkoord zal er voor gaan zorgen dat er meer leden gaan komen, want de gevechten met planners zal niet van de lucht zijn. (wat overigens nu misschien niet aan de planners ligt).

Ik weet niet of deze voorspelling uit gaat komen. Ik sta er als volgt in. De meerderheid heeft gesrpoken, per loonperiode 8 heb ik te maken met nieuwe regels, die ik zo goed en kwaad als mogelijk uit ga voeren, ondanks dat ik veel van die regels niet goed vind. Niet voor planners, maar ook niet voor werknemers. Mijn voordeel is dat ik in verschillende sectoren, ieder met zijn eigen regels, heb gepland. Dus in dat opzicht niets nieuwes onder de zon.

maar ik ben er van overtuigd dat planner/bedrijven, die het nu al niet al te nauw nemen met de regels, dat vanaf loonperiode 8 met de nieuwe regels ook niet gaan doen. Sterker nog, ik denk dat zij daar mogelijkheden zien om de regels nog meer in hun eigen voordeel uit te leggen. Aan de werknemr de keus of hij het accepteert of niet. Nu kieze velen er voor om het maar te accpeteren, en ik denk dat dat niet veranderd. En wanneer je het niet accepteert, ongeacht wie er nu gelijk heeft, en het conflict escaleert, dan id het uiteindelijk de werknemer die verliest. Dat is nu zo en dat blijft zo.
« Laatst bewerkt op: donderdag 31 januari 2013, 15:47 door Planner »

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 15:49 »
Hierbij wil ik mijn vakbond (De Unie Security) oproepen om een brief te maken waarin wordt uitgelegd waarom het zo belangrijk is om lid te worden van de bond.

Mijn email adres heeft unie lid. Graag mailen zodat ik deze bij ons op de zaak kan rondgeven!

wessie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 15:50 »
Planner, ik heb je bericht heel goed begrepen.

Ben achter de schermen durk bezig geweest met collega's maar ze hebben totaal geen intresse, snappen het niet of beter gezegd willen het niet snappen.
Maar nu mogen ze op de blaren gaan zitten.

Ik ben juist lid gebleven om te kunnen stemmen, maar ik blijf geen lid om ongeintresseerde collega's maar van dienst te zijn sorry.

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 15:57 »
Citaat zippie : And now ........we wait!

Juist niet nu is de tijds om zodra er collega's mopperen of jubelen te polsen en ideeen te verzamelen voor de naderende onderhandelingen

wessie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 16:02 »
Citaat zippie : And now ........we wait!

Juist niet nu is de tijds om zodra er collega's mopperen of jubelen te polsen en ideeen te verzamelen voor de naderende onderhandelingen

Voor mij wel, koop er een lekker flesje wijn voor en ga er lekker van genieten.
Ik wens je veel succes om de vele achteroverhangende collegas lid van een bond te maken, welke dan ook.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 16:02 »
Ik ben juist lid gebleven om te kunnen stemmen, maar ik blijf geen lid om ongeintresseerde collega's maar van dienst te zijn sorry.

Ik snap je primaire reactie, maar ik zou er nog een keer goed over na denken? Kijk naar de uitslag en dan zie je dat jullie er nog nooit zo dischtbij zijn geweest. Als degenen die tegen gestemd hadden 2 jaar geleden zich ook al hadden laten horen, dan had er nu wellicht een heel ander akkord gelegen waar over gestemd had moeten worden. Nu is juist het moment om door te zetten, samen met de anderen die wel willen.

Wat jij nu doet is vergelijkbaar met een politicus, die vanuit het niet opeens op een groet  na een grote verkiezings staat en zegt van, "ik heb geen meerderheid, ik stap op".

wessie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 16:17 »
"ik heb geen meerderheid, ik stap op".
[/quote]

Klopt helemaal Planner maar na jaren strijden voor mezelf en andere laat ik nu de buurt aan de anderen over. Mogen er vele lid worden van een bond en flink van leer trekken, misschien ben ik dan ook weer genegen om opnieuw lid te worden.