Auteur Topic: Advies gevraagd bewegingsensor.  (gelezen 3421 keer)

Jurgenstrooper

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Advies gevraagd bewegingsensor.
« Gepost op: vrijdag 15 juni 2018, 14:59 »
Hallo allemaal. Mijn naam is Jurgen Strooper. Nieuw op dit forum.
Ik werk in de olie en gas sector op verschillende boorplatformen wereldwijd. En ben hierdoor veel weg van huis.
Als ik niet weg ben draai ik geregeld mee in de horeca beveiliging in de regio Den Helder tot Alkmaar.

Ik ben op zoek naar een bewegingssensor die geen alarm geeft maar enkel een melding geeft op mijn app. (Of waarbij dit in te stellen is.)

De situatie is als volgt. Ik woon in oud rijtjeshuis en mijn steeg is doodlopend. En enkel voor mij en mijn directe buren aan weerszijde. Deze buren zijn aan beide kanten 70+ers.
Er zat een poort in deze steeg maar de steeg is erg smal en de moderne(elec) fietsen zijn breder dan het kozijn van de poort was. En de poort te zwaar voor de oudere buren.

Nu de poort weg is heb ik flink wat ongewenste figuren in mijn steeg lopen of in de tuin gehad. (2 inbraakpogingen op mijn huis en 1 van de schuur.) Nu slaap ik erg licht en hoor haast alles. Dus heb ik alle keren de inbrekers betrapt. En de laatste keer kunnen ophouden tot de politie arriveerde.

Maar ik ben ook vaak weg van huis voor mijn werk.
Nu heb ik een goed werkend alarm systeem voor in huis. Maar wil ik graag een bewegingsensor in het overdekte deel van de steeg hebben die mij meld wanneer er iemand 's nachts de steeg in loopt. De buren zijn absoluut geen nacht brakers dus zullen niet in de steeg lopen na 00.00.
Ik wil geen alarm creëren maar enkel een melding krijgen op mijn smartfone. En niet aan gesloten op mijn alarm systeem in huis
Wie weet hier een oplossing voor.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Advies gevraagd bewegingsensor.
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 15 juni 2018, 15:23 »
Misschien handig te vermelden welk inbraak alarm je hebt.

Jurgenstrooper

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Advies gevraagd bewegingsensor.
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 15 juni 2018, 17:22 »
Misschien handig te vermelden welk inbraak alarm je hebt.
Blaupunkt Q3000. Uitgebreid met op elke deur en te openen ramen een sensor. 4 bewegingsensoren, 2 in de woonkamer, 1 in de gang/entree en 1 op de achterslaapkamer (betreedbaar via dak v/d aanbouw)

 Ik wil juist een losse sensor niet aangesloten op mijn Q3000.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 15 juni 2018, 17:24 door Jurgenstrooper »

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Advies gevraagd bewegingsensor.
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 15 juni 2018, 21:43 »
Waarom een bewegingsmelder?
Plaats gewoon een camera met motiondetectie en e-mail notificatie. Krijg je een berichtje en kun je meteen ook nog zien wat er gebeurd.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nick_V

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
    • Vanderbilt homepage
  • Bedrijf: Vanderbilt
Re: Advies gevraagd bewegingsensor.
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 22 juni 2018, 13:50 »
Nadeel is dat je best gespammed kan worden met vals alarm, zodra het slecht weer is zit je mailbox vol met videoclips. Je zou een buiten PIR kunnen gebruiken en die op je alarmsysteem aansluiten, onder een apart gebied, die je dan zonder sirene naar je mobiel laat alarmeren.

JamLaMin

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Advies gevraagd bewegingsensor.
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 22 juni 2018, 21:26 »
Nadeel is dat je best gespammed kan worden met vals alarm, zodra het slecht weer is zit je mailbox vol met videoclips. Je zou een buiten PIR kunnen gebruiken en die op je alarmsysteem aansluiten, onder een apart gebied, die je dan zonder sirene naar je mobiel laat alarmeren.

Lijkt mij dat in dit geval het systeem bij slecht weer elke x in alarm gaat...
En je dan straks na 10x een valse (regen) melding je echte alarm gaat missen...

Ik los dingen graag technisch op, maar in dit geval zou ik voor een deur/hek gaan die zo min mogelijk ruimte in neemt in de steeg.