Auteur Topic: Rooster nog niet gehad.  (gelezen 9859 keer)

maurice1982

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Rooster nog niet gehad.
« Gepost op: vrijdag 17 november 2017, 01:20 »
Goedemorgen,

Zijn er meer medewerkers van G4S die nog geen rooster hebben ontvangen? Het is nu 01:20 uur en heb nog niks gehad. Normaal krijg ik het rooster op donderdag rond 22:00 uur. Aangezien het nu vrijdag is heb ik de planning en de manager een mail gestuurd om te zorgen dat ik mijn verschuivingstoeslag krijg. Ben benieuwd met wat voor excuus ze zullen komen..
« Laatst bewerkt op: vrijdag 17 november 2017, 01:23 door maurice1982 »

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 737
    • Bekijk profiel
Re: Rooster nog niet gehad.
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 17 november 2017, 05:56 »
Gebeurt bij ons ook wel eens dat wij het rooster niet op tijd krijgen. Het heeft mogelijk te maken met een software probleem. Deze week kregen wij de periode controle rooster, welk wij eigenlijk vorige week hadden moeten krijgen.


it s me only me

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Rooster nog niet gehad.
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 17 november 2017, 06:50 »
Hoi Maurice,

Hier op vrijdag ochtend 6.45 ook nog geen rooster .
Tuurlijk kan er altijd iets mis gaan, zoals een software probleem.
Echter vind ik als je er bewust voor kiest om het rooster pas om 22.00 te publiceren je bewust het risico loopt dat je in geval van een probleem te laat bent.
Als ze er voor kiezen om het bv om 10.00 s ochtends te publiceren dan heb je nog de hele dag om het probleem op te lossen.

Maar ik ontvang de toeslag graag hoor

maurice1982

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Rooster nog niet gehad.
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 17 november 2017, 07:05 »
Gebeurt bij ons ook wel eens dat wij het rooster niet op tijd krijgen. Het heeft mogelijk te maken met een software probleem. Deze week kregen wij de periode controle rooster, welk wij eigenlijk vorige week hadden moeten krijgen.

Ja software probleem of niet hier kon je op wachten. Elke week na 22:00 pas het rooster versturen daar komen dus een keer problemen van. Laat ze nu maar op de blaren zitten.

maurice1982

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Rooster nog niet gehad.
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 17 november 2017, 07:07 »
Hoi Maurice,

Hier op vrijdag ochtend 6.45 ook nog geen rooster .
Tuurlijk kan er altijd iets mis gaan, zoals een software probleem.
Echter vind ik als je er bewust voor kiest om het rooster pas om 22.00 te publiceren je bewust het risico loopt dat je in geval van een probleem te laat bent.
Als ze er voor kiezen om het bv om 10.00 s ochtends te publiceren dan heb je nog de hele dag om het probleem op te lossen.

Maar ik ontvang de toeslag graag hoor

Ik heb het ook op insight gepost. Ben benieuwd naar de reactie van G4S.

Martos

  • Gast
Re: Rooster nog niet gehad.
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 17 november 2017, 07:08 »
Waardeloze roostersystematiek. Overal 10% verschuivingstoeslag op nu  >:D

maurice1982

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Rooster nog niet gehad.
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 17 november 2017, 07:09 »
Hoi Maurice,

Hier op vrijdag ochtend 6.45 ook nog geen rooster .
Tuurlijk kan er altijd iets mis gaan, zoals een software probleem.
Echter vind ik als je er bewust voor kiest om het rooster pas om 22.00 te publiceren je bewust het risico loopt dat je in geval van een probleem te laat bent.
Als ze er voor kiezen om het bv om 10.00 s ochtends te publiceren dan heb je nog de hele dag om het probleem op te lossen.

Maar ik ontvang de toeslag graag hoor

Heb het ook op insight gepost. Ben benieuwd naar de reactie van G4S

maurice1982

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Rooster nog niet gehad.
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 17 november 2017, 07:23 »
@ moderator die 2 loze berichten van mij kunnen verwijderd worden.

G4S kiest ervoor om de roosters vrij laat te versturen. Het risico bij problemen waren te verwachten. Heb het al eens aangegeven op kantoor en de reactie was we hebben tot 23:59 de tijd volgens de cao. Diezelfde cao zegt ook iets over verschuivingstoeslag.. Haha hoor net dat regio west ook geen rooster heeft gehad. Zelf zit ik in oost. Lijkt dus een landelijk probleem. Had voorkomen kunnen worden door de roosters om 12:00 te versturen zodat bij storingen genoeg tijd over blijft om dit op te lossen.

it s me only me

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Rooster nog niet gehad.
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 17 november 2017, 08:36 »
ik heb hem inmiddels ontvangen ;)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Rooster nog niet gehad.
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 17 november 2017, 10:33 »
Ja software probleem of niet hier kon je op wachten. Elke week na 22:00 pas het rooster versturen daar komen dus een keer problemen van. Laat ze nu maar op de blaren zitten.

Waarom nu wel en anders niet? De CAO is vrij duidelijk. Te laat publiceren is toeslag betalen. Hoewel, eigenlijk is dat helemaal niet wat in de CAO staat. Want kennelijk worden jullie min of meer verplicht en verwachten jullie vervolgens een toeslag. Maar dat is niet wat in de CAO staat. Er staat dat als er niets gepubliceerd is, zij 2 dingen kunnen doen:
- jou verplichten, dan heb je geen recht op toeslag
- jij doet het vrijwillig, dan heb je recht op toeslag

Het eerste kunnen ze maar 8 x in een jaar doen. Wellicht eens goed nadenken wat hier nu staat?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 17 november 2017, 10:36 door Planner »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Rooster nog niet gehad.
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 17 november 2017, 10:37 »
Waardeloze roostersystematiek. Overal 10% verschuivingstoeslag op nu  >:D

Doe jij het vrijwllig dan? Als jij er namelijk niet mee akkoord gaat heb jij geen recht op dei verschuivingstoeslag....

Martos

  • Gast
Re: Rooster nog niet gehad.
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 17 november 2017, 12:56 »
@Planner Krijg altijd mijn rooster op donderdag.

Bij wijziging of een rooster te laat versturen krijg je verschuivingstoeslag, het is geven en nemen. Dwingen tot diensten is een mooi verhaal, er staat alleen nergens dat je in privétijd je telefoon moet opnemen of je mail moet uit lezen. Dat is de balans tussen werk en privé tegenwoordig.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 17 november 2017, 13:07 door Martos »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Rooster nog niet gehad.
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 17 november 2017, 13:22 »
@Planner Krijg altijd mijn rooster op donderdag.

Dat is ook de bedoeling. Eerder mag natuurlijk ook

Bij wijziging of een rooster te laat versturen krijg je verschuivingstoeslag,

EN .......

"Daarnaast dient de werknemer in te stemmen."

het is geven en nemen.

Inderdaad. maar betekend dat dat je hetgeen in de CAO staat dan maar gewoon terzijde kan schuiven.....

Dwingen tot diensten is een mooi verhaal,

Dat is helemaal geen mooi verhaal. Degenen die de CAO op dit punt hebben gemaakt waren volstrekt de weg kwijt

er staat alleen nergens dat je in privétijd je telefoon moet opnemen of je mail moet uit lezen.

Inderdaad, er staan een aantal zaken, waaronder deze, niet in de CAO. En dat is dus was ik bedoel, hij deugt niet. Alleen mis jij, en ook vele anderen, volstrekt de kern van wat ik zeg. Misschien als je het nog eens tot je door laat dringen, denk eens buiten de vaste kaders, vanuit een andere invalshoek. focus je niet op die verschuivingstoeslag, dan snap je wellicht wel wat ik bedoel, en de implicaties die dat heeft

Dat is de balans tussen werk en privé tegenwoordig.

Maar het kan dus ook anders. Alleen staan werkgevers, vakbonden EN werknemers in deze branche loodrecht tegenover elkaar, luisteren niet meer naar elkaar, drijven meer en meer van elkaar af, en niemand is bereid om de eerste stap te zetten de andere kant op. Vooral zo doorgaan, en lekker blijven klagen over een de CAO, of geen CAO, en over en weer verwijten blijven maken. Wat een heerlijke branche om in te werken.....

maurice1982

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Rooster nog niet gehad.
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 17 november 2017, 14:08 »
Reactie van de planning,

Goedemorgen,

vanwege een onvoorziene technische storing zijn een aantal roosters niet correct op Insight verschenen.
In plaats van de nieuwe week, is kortstondig een week uit het verleden zichtbaar geweest.

Inmiddels is de storing verholpen en kun je je rooster inzien.

​Hopende je hiermee voldoende te hebben geďnformeerd.​


it s me only me

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Rooster nog niet gehad.
« Reactie #14 Gepost op: vrijdag 17 november 2017, 16:52 »
Ik kreeg het zelfde antwoord.
Op de vraag welke week wist hij niet.
Dus eigenlijk had je nu dus alle weken moeten gaan nakijken.
Want hij stond zeker niet boven aan (die heb ik nl geopend)

Al vind ik de uitleg die jij hebt gehad wel erg mooi. Door een kortstondige storing is een week uit het verleden zichtbaar geweest. 


Nou dan duurt de storing bij mij voort.....ik kan de roosters uit het verleden nog steeds zien.

Persoonlijk geloof ik er geen drol van, en proberen ze zo onder de toeslag / vragen voor een dienst uit te komen.

Maar bewijs het maar