Auteur Topic: Reiskosten  (gelezen 7616 keer)

MrX

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Reiskosten
« Gepost op: dinsdag 14 juni 2016, 11:44 »
Collega's,

is het jullie ook opgevallen dat de afstanden van de reiskosten zijn aangepast? Sommige collega's krijgen kilometers minder. Soms scheelt dit wel 25 euro per week. Is er een fout gemaakt in één van de systemen?

beveiligerr

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Reiskosten
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 15 juni 2016, 12:25 »
Voor mij klopt het gewoon

Martos

  • Gast
Re: Reiskosten
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 12 augustus 2016, 02:10 »
Geen problemen met reiskosten, alleen vergeten ze soms locatie in te voeren, waardoor reiskosten niet betaald worden, hou dat in de gaten.

it s me only me

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Reiskosten
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 1 september 2016, 12:28 »
wat ik wel opvallend vind , is dat er tussen mijn heen en terug weg 8km verschil zit. (en dat zonder een 1 richtings weg) maar dat is al jaren zo

maar omdat ik voor de auto bijna 30,- krijg en met de trein maar 9,- ga ik uiteraard niet met de trein (is ook bijna niet te doen) maar als mijn auto het nu een keertje begeeft en ik ga een tijdje met de trein, ben ik dat dan verplicht om door te geven? of mag ik gewoon mijn "auto kosten" laten staan?


beveiligerr

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Reiskosten
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 1 september 2016, 14:02 »
wat ik wel opvallend vind , is dat er tussen mijn heen en terug weg 8km verschil zit. (en dat zonder een 1 richtings weg) maar dat is al jaren zo

maar omdat ik voor de auto bijna 30,- krijg en met de trein maar 9,- ga ik uiteraard niet met de trein (is ook bijna niet te doen) maar als mijn auto het nu een keertje begeeft en ik ga een tijdje met de trein, ben ik dat dan verplicht om door te geven? of mag ik gewoon mijn "auto kosten" laten staan?

Het zal de werkgever werkelijk jeuken hoe je er komt, als je er maar komt.. Daarnaast, ben je niets verplicht door te geven...

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Reiskosten
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 1 september 2016, 14:10 »
wat ik wel opvallend vind , is dat er tussen mijn heen en terug weg 8km verschil zit. (en dat zonder een 1 richtings weg) maar dat is al jaren zo

Er zitten in de Triopsys database inderdaad rare verschillen tussen woon-werk en werk-woon afstanden. En elk jaar zijn er ook een aantal aanpassingen waarbij afstanden opeens meer of minder worden...

maar omdat ik voor de auto bijna 30,- krijg en met de trein maar 9,- ga ik uiteraard niet met de trein (is ook bijna niet te doen) maar als mijn auto het nu een keertje begeeft en ik ga een tijdje met de trein, ben ik dat dan verplicht om door te geven? of mag ik gewoon mijn "auto kosten" laten staan?

Jij bepaald zelf hoe je reist, jij hebt gewoon recht op de reiskosten vergoeding. Alleen als jij met OV gaat en meer kosten maakt als de standaard vergoeding, dan kan je dus beter de OV kosten gaan declareren.

Overigens kan ik mij niet voorstellen dat jij met de trein maar 9 euro kwijt bent als jij 30 euro reiskosten krijgt. Dat betekend namelijk dat je meer dan 40 kilometer enkele reis hebt, en daar red je het niet in de trein mee voor 9 euro! Verder zou jij, als je wel van de OV regeling gebruik maakt, wel recht blijven houden op de aanvullende reisvergoeding van 16 cent per kilometer voor de kilometers boven de 40 km enkele reis.

it s me only me

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Reiskosten
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 2 september 2016, 10:18 »
hahaha die 9,- geeft het reiskosten programma aan, geen idee hoeveel ik dan daadwerkelijk kwijt ben.

en qua afstand moet ik je ook gelijk geven zit er dik 20km boven.

maar juist omdat dat verschil zo groot is vond ik het zo gek, maar heeft het met het OV gaan niet iets te maken met je belastingaangifte ? er staat me iets van bij dat ik dat wel eens tegen ben gekomen met de aangifte.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Reiskosten
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 2 september 2016, 11:45 »
hahaha die 9,- geeft het reiskosten programma aan, geen idee hoeveel ik dan daadwerkelijk kwijt ben.

en qua afstand moet ik je ook gelijk geven zit er dik 20km boven.

Ik denk dat jij het verkeerd begrijpt. Wanneer jij met het OV gaat krijg jij ALLE kosten van het OV op declaratie basis vergoed (mits jij je aan de aanwijzingen van de werkgever houdt). Daarnaast heb jij dus nog steeds recht op de aanvullende resivergoeding boven de 40 km (bij jou dus kennelijk 9 euro)

maar juist omdat dat verschil zo groot is vond ik het zo gek, maar heeft het met het OV gaan niet iets te maken met je belastingaangifte ? er staat me iets van bij dat ik dat wel eens tegen ben gekomen met de aangifte.

Nee, je kunt de kosten van het OV van de belasting aftrekken als jij die kosten zelf betaald, maar daar is dus geen sprake van

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Reiskosten
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 2 september 2016, 15:30 »
maar omdat ik voor de auto bijna 30,- krijg

Waar ik ook benieuwd naar ben, krijg jij die 30 euro bruto, netto of gedeeltelijk bruto en gedeeltelijk netto uitbetaald? Werkgevers snappen het som namelijk ook niet....

it s me only me

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Reiskosten
« Reactie #9 Gepost op: zondag 18 september 2016, 13:02 »
Waar ik ook benieuwd naar ben, krijg jij die 30 euro bruto, netto of gedeeltelijk bruto en gedeeltelijk netto uitbetaald? Werkgevers snappen het som namelijk ook niet....

belast en onbelast  ;)


maar nu valt het kwartje pas, die 9 euro is dat boven de 40km zeg maar, daar bovenop krijg je nog je gedeclareerde deel terug.