Auteur Topic: Strengere eisen nieuwe beveiligers  (gelezen 14120 keer)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Strengere eisen nieuwe beveiligers
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 1 mei 2014, 13:10 »
Het werd tijd dat de overheid er ook voor zorgt dat de beveiligingsbranche een beter imago krijgt en van criminele invloeden verschoond blijft. Nu is het aan de branche zelf om ook de kwaliteit omhoog te brengen.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Strengere eisen nieuwe beveiligers
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 1 mei 2014, 13:13 »
Nu is het aan de branche zelf om ook de kwaliteit omhoog te brengen.

Volgens mij is dat al vele jaren het idee. Merk er alleen weinig van....

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Strengere eisen nieuwe beveiligers
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 1 mei 2014, 13:43 »
Dat lijkt me een positieve ontwikkeling, al vraag ik mezelf wel af in hoeverre de politie in staat is om te controleren of en in welke mate iemand in criminele kringen verkeert.


Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Strengere eisen nieuwe beveiligers
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 1 mei 2014, 15:48 »
Er zullen nog vele stappen moeten volgen. Het is slechts een code, en ik zie het nog niet zo snel gebeuren dat bedrijven en opdrachtgevers in deze branche opeens heel anders gaan werken. Maar goed, eerlijk is eerlijk, je moet ergens beginnen, en dit is zeker een (klein) stapje in de goed richting. Ik hoop alleen dat de vakbonden in de afgelopen maanden ook nog iets anders hebben gedaan?

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: Strengere eisen nieuwe beveiligers
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 3 mei 2014, 22:31 »
Volgens mij is dat al vele jaren het idee. Merk er alleen weinig van....

Ik sluit me bij deze constatering graag aan :)

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: Strengere eisen nieuwe beveiligers
« Reactie #7 Gepost op: zondag 4 mei 2014, 14:32 »
Volgens mij is dat al vele jaren het idee. Merk er alleen weinig van....

Inderdaad, maar er komen ook veel te veel gelukszoekers bij. Of mensen die noodgedwongen maar voor zichzelf beginnen omdat ze bij andere bedrijven niet aan de slag kunnen (komen) en idiote tarieven hanteren om toch maar aan het werk te zijn.

Zijn er zzp-ers die echt van 20 euro of minder rond kunnen komen? Als je daar je bedrijfskosten vanaf haalt, je belastingen van moet betalen en moet reserveren voor pensioen en ziekte kan iedereen wel nagaan dat dat gewoonweg niet mogelijk is. Die groep leeft met de dag (en het is een grote groep!) en bouwt geen pensioen op. Die leven in en op het moment. Kwalijke zaak.....

wilsec

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Strengere eisen nieuwe beveiligers
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 13 mei 2014, 12:39 »
ik sluit mij er ook bij aan.

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Strengere eisen nieuwe beveiligers
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 13 mei 2014, 13:15 »
De zzp'ers die de moeite niet nemen om een eigen vergunning aan te vragen en op passen van hun opdrachtgevers werken weten vaak ook niet wat de werkelijke kostprijs is, omdat ze die kosten niet maken en niet hoeven door te berekenen.

Hier zou eigenlijk ook meer op gelet moeten worden.

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: Strengere eisen nieuwe beveiligers
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 13 mei 2014, 18:48 »
De zzp'ers die de moeite niet nemen om een eigen vergunning aan te vragen en op passen van hun opdrachtgevers werken weten vaak ook niet wat de werkelijke kostprijs is, omdat ze die kosten niet maken en niet hoeven door te berekenen.

Hier zou eigenlijk ook meer op gelet moeten worden.

Met een tarief van 20 euro per uur kun je zelf geen vergunning meer aanvragen, dus ik kan het ze niet kwalijk nemen.

En door wie zou er op gelet moeten worden? Controle is er nauwelijks. De enige controle is de belastingdienst die aan het eind van de rit z'n geld wil hebben, wat er door die idiote tarieven niet meer is. Je moet namelijk ook nog leven.

Nee, het wordt tijd dat zelfstandigheden een vuist maken tegen bedrijfjes (want meer zijn het niet) die dit soort tarieven durven te geven.

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Strengere eisen nieuwe beveiligers
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 13 mei 2014, 21:10 »
Met een tarief van 20 euro per uur kun je zelf geen vergunning meer aanvragen, dus ik kan het ze niet kwalijk nemen.

En door wie zou er op gelet moeten worden? Controle is er nauwelijks. De enige controle is de belastingdienst die aan het eind van de rit z'n geld wil hebben, wat er door die idiote tarieven niet meer is. Je moet namelijk ook nog leven.

Nee, het wordt tijd dat zelfstandigheden een vuist maken tegen bedrijfjes (want meer zijn het niet) die dit soort tarieven durven te geven.

Controle op naleving van de wet zou door de politie moeten gebeuren. Dat dit niet gebeurd is bekend, ook de controle op passen wordt nauwelijks gedaan. Er zou 1 meldpunt bij de politie moeten komen waar we als ondernemers/ beveiligers terecht moeten kunnen als we misstanden constateren en kunnen aantonen. Al moet ik zeggen dat we bij onze BW goed contact hebben en hier melding van misstanden kunnen maken waarna er ook echt wordt gecontroleerd door BW. Controle op zwartwerk en andere fiscale misstanden is er dan niet, maar dan zou je melding moeten maken bij de FIOD en/ of het meldpunt van het sociale fonds (CAO).

Een vuist gezamenlijk maken is mogelijk, wij boycotten met een aantal samenwerkingspartijen een bepaalde groep die slecht/ niet betaald, zwart werk, geen belastingverklaringen kunnen overleggen etc en waarschuwen onderling.




Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Strengere eisen nieuwe beveiligers
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 13 mei 2014, 23:40 »
De zzp'ers die de moeite niet nemen om een eigen vergunning aan te vragen en op passen van hun opdrachtgevers werken weten vaak ook niet wat de werkelijke kostprijs is, omdat ze die kosten niet maken en niet hoeven door te berekenen.

Hier zou eigenlijk ook meer op gelet moeten worden.

Ik zie niet waarom jij deze groep ZZP'ers er uit licht. Inderdaad, zij maken geen kosten voor de vergunning, passen, verzekeringen e.d., en hoeven deze dan ook niet door te berekenen aan hun klanten, maar dat zijn dan uitsluitend andere beveiligingsbedrijven. Deze maken die kosten dan echter wel, en berekenen die kosten, samen met de kosten die zij aan de ZZP'er betalen en hun marge dan weer door aan hun klanten, dus ik zie werkelijk niet wie hier nu slechter van wordt?

Waarom zou een ZZP'er, die zich verhuurt aan beveiligingsbedrijven kosten moeten maken, en deze kosten dan natuurlijk ook terug moet verdringen door dit in de prijs mee te nemen, terwijl hij/zij toch op de vergunning van de inlenende klant gaat werken?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 13 mei 2014, 23:43 door Planner »

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Strengere eisen nieuwe beveiligers
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 13 mei 2014, 23:59 »
Hoor iedrreen hier hen meningen hebben over welke tarieven ieder moet hanteren,  en dan je van 20 euro per uur niet rond komt.

Een zzper die vaak alleen een bedrijfsauto heeft heeft inderdaad weinig kosten, en bij 40 urige werkweek houd deze zzper en na aftrek van loonbelasting en auto kosten een kleine 2000 netto. Veel aftrekposten en fiscale voordelen.

waarom zou je daar niet van kunnen rondkomen.?

echter zijn het de bedrijven die belachelijke tarieven neer leggen degene die aangepakt moeten worden.
22 euro offerte en vervolgens personeel ver beneden waar ze recht op hebben aan het werk laten gaan.

ik ben wel iemand die niet zeurt als een bedrijf zich nirt volledig aan het cao houd(weet dat ik hier veel commentaar op krijg)
In mijn ogen is het voldoendr als je iemand een goed en redelijk salaris geeft, niet uitbuit qua werktijden etc. Maar dat ben ik persoonlijk.  Ieder mag zijn mening daar in hebben.. maar om de zzper hier af te kraken is een beetje overtrokken

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: Strengere eisen nieuwe beveiligers
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 14 mei 2014, 04:31 »
Hoor iedrreen hier hen meningen hebben over welke tarieven ieder moet hanteren,  en dan je van 20 euro per uur niet rond komt.

Een zzper die vaak alleen een bedrijfsauto heeft heeft inderdaad weinig kosten, en bij 40 urige werkweek houd deze zzper en na aftrek van loonbelasting en auto kosten een kleine 2000 netto. Veel aftrekposten en fiscale voordelen.

waarom zou je daar niet van kunnen rondkomen.?

echter zijn het de bedrijven die belachelijke tarieven neer leggen degene die aangepakt moeten worden.
22 euro offerte en vervolgens personeel ver beneden waar ze recht op hebben aan het werk laten gaan.

ik ben wel iemand die niet zeurt als een bedrijf zich nirt volledig aan het cao houd(weet dat ik hier veel commentaar op krijg)
In mijn ogen is het voldoendr als je iemand een goed en redelijk salaris geeft, niet uitbuit qua werktijden etc. Maar dat ben ik persoonlijk.  Ieder mag zijn mening daar in hebben.. maar om de zzper hier af te kraken is een beetje overtrokken

Autokosten?

Waar is het pensioen? Sparen voor ziekte? Bufferen voor als er een tijd geen werk is? Investeren in nieuwe dingen zoals kleding, telefoon of andere zaken? Verzekeringen?

Als jij dat allemaal van 20 euro kunt doen mag je mij komen uitleggen hoe je dat doet! 20 euro is leuk als je alleen je vaste lasten meerekent en woont in een klein huisje. De eerste jaren heb je nog recht op startersaftrek maar dat voordeeltje valt ook weg en dan begin je met 20 euro echt niet veel.

En als jij 20 euro genoeg vindt voor je expertise, tsjah....