Auteur Topic: verklaring omtrent gedrag  (gelezen 7915 keer)

mattnico

  • Gast
verklaring omtrent gedrag
« Gepost op: zondag 1 augustus 2010, 20:50 »
Hi, Ik heb een vraag:  Is een verklaring omtrent gedrag voldoende om aan het werk te kunnen in de beveiliging ?  Vanwege:  Ik heb 5 jaar geleden de opleiding gedaan voor beveiliger en het diploma gehaald. Kort daarop heb ik problemen met justitie gekregen vanwege zwart werken (valsheid in geschrifte) en daarvoor een werkstraf gekregen. Verder alles netjes afgehandeld en van een paar maanden terug moest ik voor mijn huidige baan (niet in de beveiliging) een verklaring omtrent gedrag aanvragen. Die heb ik zonder problemen gekregen. Het liefst zou ik weer in de beveiliging gaan solliciteren en aan de slag gaan.  Heb ik dan aan de verklaring omtrent gedrag voldoende of is daar meer voor nodig ?

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: verklaring omtrent gedrag
« Reactie #1 Gepost op: zondag 1 augustus 2010, 21:46 »
Hoi Mattnico
Het punt is dat als je gaat werken in de beveiliging er een zogenaamde grijze pas aangevraagd wordt bij de korpschef van het district waar het beveiligingsbedrijf gevestigd is.
Als ze deze pas aanvragen en er zijn geen bezwaren dan verder geen probleem.

Je kunt het met je nieuwe werkgever over leggen maar of elke werkgever daar open voor staat is maar de vraag, je kunt het er ook op gokken, alleen het gevaar is dat als de pas niet gegeven wordt ben je acuut ontslagen.

Of je meld je aan bij de vele evenement bv bedrijven en kijk of een grijze pas daar lukt.

Voor al dit is gewoon informeren bij de SVPB en/of administratie van het korps bij jouw, dat zou ik eerst doen.
suc6

CMKMaat

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 46
  • Typmiep (Centralist) ... op militaire lijnen.
    • Bekijk profiel
Re: verklaring omtrent gedrag
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 3 augustus 2010, 01:42 »
Dat is het mooie aan rehabilitatie. Als je je "straf" hebt gehad en er is enige tijd overheen gegaan wordt je geacht van je fouten te hebben geleerd.
Ik ken mensen die in jeugdige onbezonnenheid met justitie in aanraking zijn geweest en inmiddels al weer een aantal jaar als agent op straat lopen.
Het ligt er ook aan in hoeverre je eerdere dwaling met de aanvraag van je verklaring te maken heeft.
Iemand die veroordeeld is voor te hard rijden kan rustig objectbeveiliger worden. Iemand die net zijn straf uitgezeten heeft terwijl hij veroordeeld was voor diefstal/verduistering ...

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: verklaring omtrent gedrag
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 9 september 2010, 13:44 »
VOG verklaring dient alleen voor de werkgever zelf, als je grijze pas word aangevraagd krijg je een antecedentenonderzoek, dit
onderzoek gaat iets verder dan een VOG, als je een strafblad hebt, dan dient het 8 jaar geloof ik en daarna kun je weer aan de slag
in de beveiliging. Nou weet ik niet of zwart werken een vergrijp is dat je word afgewezen door de korps chef.

Mocht er een afkeuring krijgen, kun je altijd in hoger beroep, dan word je opgeroepen en dan kun jij je verhaal doen. heb je een goed
verhaal, is er altijd nog een mogelijkheid dat je toch je pas krijgt